• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 0 °C

YILPORT'tan Gemlik'e konteyner terminali

YILPORT'tan Gemlik'e konteyner terminali
Yıldırım Grup Türkiye'de, Marmara Denizi'nin güney kıyısında yer alan ve en son teknolojilerle donatılacak yeni bir konteyner terminali kurduğunu açıkladı. Terminal 2013'de hizmet vermeye başlayacak.

Yıldırım Grup Türkiye'de, Marmara Denizi'nin güney kıyısında yer alan ve en son teknolojilerle donatılacak yeni bir konteyner terminali kurduğunu açıkladı. Şu an inşaatı devam ve 2013 yılı Aralık ayı sonunda tamamlanması planlanan terminal, Yıldırım Grup’un Türkiye’deki ikinci konteyner limanı olacak.

Yıldırım Grup Başkanı Robert Yüksel Yıldırım, Grubun Türkiye’nin yanı sıra dünyada da terminal operasyonları ve yatırımları konusundaki portföyünü genişletmeye devam edeceğini ve YILPORT-Gemlik tesislerinden büyük beklentileri olduğunu belirtti ve "Her zamanki yaklaşım ve anlayışımıza uygun olarak dünya standartlarında, çevre dostu, bölgede ve liman sahasında yeni iş olanakları yaratacak bir tesis kuracağız" dedi.

YILPORT-Gemlik de, YILPORT Gebze’de olduğu gibi minimum 16 metre rıhtım derinliğine sahip olacak. Geleceğin modern terminali gereksinimlerine uygun olarak dizayn edilen ve inşası devam eden Terminalde, su üzerinde bulunan en büyük konteyner gemilerine hizmet verilebilecek. Yıldırım operasyonlarının karakteristik özelliğine uygun olarak en gelişmiş konteyner elleçleme ekipmanları ile en son teknoloji sistemler terminalde kullanılacaklar. Tüm bu detaylar ise YILPORT’un ödüle layık görülmüş performans ve hizmet kalitesinin devam ettirilmesini sağlayacak.

İlk fazda tahmini olarak 200 milyon Dolar olarak gerçekleştirilecek olan yatırım ile yıllık 600 bin Teu elleçleme hacmine ulaşılması hedeflenmekte, terminalde ithalat ve ihracat yüklerinin elleçlenmesinin yanı sıra transit yüklerin de elleçlenmesi gerçekleştirilecek. Başlangıçta, 22 sıralı gemilerle çalışabilen 4 adet sahil vinci 400 metrelik rıhtımda konuşlandırılarak ana gemilere, 2 adet Hareketli Sahil Vinci ise 250 metrelik rıhtımda konuşlandırılarak feeder gemilere hizmet verilmesi planlanmakta.

YILPORT CEO’su Sean Pierce, “YILPORT-Gemlik Türkiye deniz ticareti açısından oldukça kritik bir zamanda faaliyete geçecek. Bölgede zaten yük gemilerinin ve kargonun daha hızlı şekilde çevrilebildiği çok yönlü bir merkeze ihtiyaç duyuluyordu. YILPORT-Gemlik’te tüm konteyner operasyonlarında ortalama 35 hareket/saat seviyelerine ulaşılacağını tahmin ediyoruz” şeklinde görüşlerini açıkladı.

YILPORT-Gemlik aynı zamanda konteyner hat işletmecileri ve müşterilerin ihtiyaç duyduğu ve talep ettiği boş konteyner saha hizmetleri, CFS, kargo muayene ve tespit benzeri hizmetler ile antrepo, depolama ve diğer pek çok lojistik hizmetin sağlanabileceği bir açık alan ile çevrili olma avantajına da sahip. Pierce, şuan YILPORT Gemlik ile hem CMA-CGM ve hem de MSC arasında 10 bin TEU üzerindeki gemilerin kullanıldığı servisler için görüşmeler yapıldığını, terminalde konteynerin yanı sıra tüm kargo tiplerine de hizmet verebileceğini de açıkladı.

‘Buna göre Terminalde bir Genel Kargo ve Ro-Ro rıhtımı da bulunacak’ diyen Pierce, “Önemli olan yalnızca ana HUB niteliğinde bir konteyner terminali oluşturmak değil aynı zamanda konteyner hat işletmecileri ve müşterileri için gümrük, taşımacılık firmaları, konteyner hat işletmecileri ve tüm diğer taraflarla entegre bir şekilde tüm ihtiyaçların bir arada karşılanabileceği tek-noktada-alışveriş (one-stop-shopping) konseptine uygun bir tesis geliştirmek. YILPORT-Gemlik’te terminal operasyonları ve dizaynındaki normları zorluyoruz” diyerek sözlerine devam etti.

İzmit Körfezi’ne yapılması planlanan asma köprünün YILPORT Gemlik konteyner limanına büyük bir ivme kazandıracağına dikkat çeken Pierce, “Global otomotiv markaları ve daha pek çok üretici firmanın büyüme planları, Türkiye’nin en hareketli ekonomik bölgelerinde bulunuyor. Belirtilen sektörlere ek olarak bölge aynı zamanda mermer ve maden ticaretinden kaynaklı ciddi bir ihracat hacmine de sahip. Son dönemlerde açıklanan kamusal yatırım projesi Hersek-Dilovası Köprüsünün de iki kardeş YILPORT limanı üzerinde önemli olumlu etkileri olması bekleniyor.

27 Ekim 2011’de Ulaştırma Bakanlığınca imzalanan anlaşma ile kurulması kesinleşen asma köprü İzmit Körfezi’ni geçecek ve Türkiye’nin iki büyük şehri İzmir ve İstanbul’u birbirine bağlayacak ve Körfez bölgesi transit süresini 2 saatten 6 dakikaya kadar indirecek. YILPORT-Gebze, YILPORT-Gemlik ve lojistik merkezleri, Türk Hükümetinin hızlı kargo koridorları oluşturulması vizyonu ve Yıldırım Stratejisine uygun olarak uluslararası kargo hareketlerindeki hızı ve dolayısıyla hacmi arttıracaktır.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim