1 lira harcıyor, 8 lira kazanıyor
Türk şirketleri, pazarlama için harcadıkları her 1 lira karşılığında yaklaşık 8 lira gelir elde ediyor.
Özyeğin Üniversitesi ekibi, Doç. Dr. Koen Pauwels liderliğinde TÜBİTAK ve Avrupa Birliği projesi kapsamında Türkiye'deki şirketlerin pazarlama verimliliğine ilişkin bir araştırma gerçekleştirdi.
Araştırma, ekonometrik bir model yardımıyla, şirketlerin üç aylık gelirlerine ve pazarlama giderlerine bakarak pazarlama harcamalarında gerçekleşen 1 liralık artıştan her bir şirketin ne kadar gelir elde ettiğini ve pazarlama harcamaları iki katına çıkarıldığında her bir şirketin satışlarının yüzdesinin ne kadar arttığını (pazarlama-satış esnekliği) hesapladı.
Araştırmacılar, her iki durumda da kısa-vadeli etkileri (örneğin pazarlamanın aynı üç aylık dönem içerisinde gelirleri nasıl artırdığını) ve uzun vadeli etkileri (örneğin pazarlamanın cari ve sonraki üç aylık dönemlerde gelirleri nasıl artırdığını) inceledi.