• BIST 97.726
  • Altın 145,637
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C

3. havalimanı hakkında net açıklamalar

3. havalimanı hakkında net açıklamalar
TAV CEO'su Sani Şener, İstanbul'da yapılacak 3. havalimanı ile ilgili olarak net konuştu. Şener 'Çalışacağız ve gireceğiz, paramız da var. Biz bu işi biliyoruz' dedi.

Şu anda 5 havalimanı yaptıklarını söyleyen Sani Şener, “Medine'de büyük bir havalimanı yapıyoruz. 1.2 milyar dolarlık yatırım. Abu Dabi, Katar ve İzmir'de de yapıyoruz. Yani çok büyük 5 havalimanı yapma kapasitemiz var. Bilgiye çok önem veriyoruz. Amsterdam'daki havalimanının CEO'su ziyaretimize geldi ve "Ne kadar genç insanlarla çalışıyorsunuz. Bizde herkes 50 yaşın üzerinde" dedi. Türkiye nüfusunun önemli kısmı çok iyi eğitim aldı ve biz bu iyi eğitilmiş insanları iyi yönetmeye çalışıyoruz.” dedi.

İşte Sani Şener’in Sabah Gazetesi Ekonomi yazarı Şelale Kadak’ın A Haber'deki "İş'Te Hayat" programında sorularına verdiği yanıtlar:
 
Projeye çalışmaya başladınız mı? İddialı mısınız?
 
Mutlaka rakiplerimiz de olacak ama matematiği zor bir iş. 6.3 milyar euro bir garanti veriyor ama sadece yolcu garantisi. Müthiş bir denklem var. Proje yapılmaz mı yapılır ama hakikaten biz dahil giren firmaların çok dikkatli olması şart.
 
Başbakan Erdoğan, dünyanın en büyük havalimanı olarak İstanbul'da yapılması planlanan 3. havalimanını açıkladı. Siz 2021 yılına kadar Atatürk Havalimanı'nı işletme hakkına sahipsiniz. Sizi nasıl etkileyecek?
 
Aslında konuşmak istemediğim konu ama biraz bilgi vermek istiyorum. TAV, 2021'e kadar İstanbul'un Avrupa yakasındaki tüm yolcuların hakkını alarak, parasını, 2005'teki ihalede yüzde 25'ini peşin olarak ödedi. Bu ihaleden önce bize, Ulaştırma Bakanlığı bir yazı verdi ve "Siz rahat olun 2021'e kadar eğer diğer havalimanı biterse doğacak zararınızı karşılarız" denildi.
 
TAV da yeni havalimanı için ciddi hazırlanıyordur. Ne aşamadasınız?
 
Zor bir ihale. 2023 hedeflerindeki 10 milyar dolarlık kısmı ilgilendiren bir ihale. Havalimanı, bir otoyol değil, bir işletme kabiliyeti gerektiriyor. Yani köprüyü yaparsınız arabalar geçer, arabadan parayı alırsınız biter ama biz de öyle değil.
 
3. havalimanının sadece İT yani teknoloji sistemleri 200 milyon dolar tutar. Bunu da burada açıklıyorum. Olayın hep arazi yönü konuşuluyor. 150 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yapmak onun mekanik elektriği... Abu Dabi'de yaptığımız terminalin çatısı 350 milyon dolar. Yani rakamlarda yanlışlık var. 
 
Kaynak: Sabah Gazetesi
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim