ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.434
  • Altın 151,670
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C

3. Köprü'nün demir yolu bağlantısı ihalesi bu yıl sonu yapılacak

3. Köprü'nün demir yolu bağlantısı ihalesi bu yıl sonu yapılacak
TCDD Genel Müdür Yardımcısı Murtazaoğlu: “3. köprüye de bir demir yolu bağlantısı planlanıyor. Bu yılın sonuna kadar bir kesiminin yapım ihalesi projelendirmesi devam ediyor. Yıl sonundan önce ilanına çıkmaya çalışıyoruz” dedi.

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Murtazaoğlu, “3. köprüye de bir demir yolu bağlantısı planlanıyor. Bu yılın sonuna kadar bir kesiminin yapım ihalesi projelendirmesi devam ediyor. Yıl sonundan önce ilanına çıkmaya çalışıyoruz” dedi.

UniCredit Grubu tarafından düzenlenen 9. Türkiye Altyapı Finansmanı Toplantısı’nda konuşan Murtazaoğlu, sermayesinin tamamı demir yollarına ait üç bağlı ortaklıkları ile bunun yanında yerli ve yabancı ortaklıkların da olduğu üç, dört tane iştiraklerinin bulunduğunu söyledi. Murtazaoğlu, tren işletmeciliğinin ekonomik, güvenli, hızlı olduğunu vurgulayarak, burada daha temiz enerji kullanıldığını ve işletme maliyeti dışındaki maliyetlerin de oldukça düşük olduğunu belirtti.

“2015 yılında yatırım 8,8 milyar lira"

Türkiye`deki yolcu ve yük sayısının yılda 46 milyon kişi ve 25 milyon ton yük olduğunu aktaran Murtazaoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Almanya, İtalya ve İspanya`ya baktığımızda yolcu ve yükte Avrupa`nın çok gerisinde olduğumuzu açıkça görüyoruz. Türkiye`de bin kilometrekareye 12 kilometre demir yolu düşerken, İspanya`da 34 kilometre, Romanya`da 45 kilometre demir yolu düşüyor. Demir yolu ulaştırma altyapımız mutlaka geliştirilmelidir. Demir yolları, merkezi otoritenin kendine verdiği görevi yerine getirmek için canla başla çalışmalarını sürdürüyor. Dolayısıyla demir yollarına yapılan yatırımlar da her yıl artıyor. Toplam sektöre gerçekleştirilen yatırım 2003 yılında 1,1 milyar lirayken, 2016 yılında 8,8 milyar lira olacak.”

“Şu anda Ankara-Eskişehir seyahatinin yüzde 72'si YHT ile yapılıyor"

İsmail Murtazaoğlu, Türkiye`deki demir yolu alt yapısının geliştirilmeye muhtaç olduğunu belirterek, son yıllarda sektörde yapılan yenilikleri anlattı. İlk Yüksek Hızlı Tren hattını (YHT) Ankara-Eskişehir arasında gerçekleştirdiklerini hatırlatan Murtazaoğlu, şunları kaydetti: “Eskişehir artık Ankara`nın banliyösü olmuş durumda. Daha önce bu hatlar arasındaki seyahatin yüzde 8`i tren ile gerçekleştirilirken, yüksek hızlı trenden sonra bu oran yüzde 72`ye yükseldi. Ankara-Konya hattında ise doğrudan demir yolu bağlantısı yoktu; ancak şimdi seyahatin yüzde 66`sı YHT ile gerçekleştiriliyor. Ankara-İstanbul hattı ise Pendik`e kadar hizmet veriyor. İnşallah Marmaray`ın tamamlanmasıyla İstanbul`un tamamına hizmet verebilir hale geldiğimizde göreceğiz ki, Ankara-İstanbul yolcu trafiğinin önemli kısmını demir yolları alacaktır. 3. köprüye de bir demir yolu bağlantısı planlanıyor. Bu yılın sonuna kadar bir kesiminin yapım ihalesi projelendirmesi devam ediyor. Yıl sonundan önce ilanına çıkmaya çalışıyoruz.”

İhale aşamasındaki hat bin 520 kilometre 

Murtazaoğlu, bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattının işletme altında bulunduğunu belirterek, yapım ve ihale aşamasındaki hatların uzunluğunun ise bin 520 kilometre olduğunu dile getirdi. Ankara-Sivas hattının tamamının yapım aşamasında olduğunu belirten Murtazaoğlu, “Ankara-Kırıkkale arasında yaklaşık 40-50 kilometre için bir tane ihalemiz neticelenmek üzere. 150 kilometrelik kısmın altyapısı tamamlandı. Hattın tamamı 405 kilometre. Kalan kısımlardaki altyapı ilerlemeleri yüzde 70 mertebelerinde. Yıl sonundan önce Ankara-Sivas için bir üst yapı ihalesine çıkmak için hazırlıklarımız sürüyor. Ankara-İzmir YHT projesinin ise altyapı inşaatı devam ediyor” ifadelerini kullandı. YHT hatlarının dışında bir de hızlı tren hatları bulunduğunu aktaran Murtazaoğlu, şu anda yapım ve ihale aşamasında yaklaşık bin kilometre, proje aşamasında ise 12 bin kilometre hat bulunduğunu söyledi. Murtazaoğlu, bir Kuzey-Güney hattı, bir Güney bağlantısı ve bir Batı ile Orta Anadolu bağlantısının, yük ve yolcu taşımacılığında esas olmak üzere 2023 hedefleri çerçevesinde gerçekleşeceğini kaydetti.

“Türkiye bir yük koridorunun ortasında bulunuyor"

İsmail Murtazaoğlu, YHT ve hızlı tren hatları tamamlandığında Türkiye nüfusunun yüzde 52`sinin bunlarla seyahat etme imkanına kavuşacağını belirterek, “Mevcut hatlarımızı da iyileştirmemiz gerekiyor. Yaklaşık 80 yıldır hiç yenilenmemiş yollar vardı. Bunlarda yenileme yaptık. Böylece ticari hızımız yükselmeye başladı” dedi. Bursa Yenişehir'de hem ikmal ihalesine, hem de bağlantı kısmı projesinin ihalesine bu yıl çıkabileceklerini vurgulayan Murtazaoğlu, Kayseri-Antalya demir yolu altyapı çalışmalarının da devam ettiğini, 2017 yılının ikinci yarısında tamamlanmasını öngördüklerini ifade etti. Murtazaoğlu, Türkiye`nin bir “yük koridorunun” ortasında bulunduğunun altını çizerek, altyapı yatırımlarının tamamlandığı takdirde konumu sayesinde çok ciddi kazanç elde edebileceğini aktardı.

Yüzde 53'lük kısmı Türkiye'de üretilecek

Şu anda YHT işletmeciliğinde 12 tane setleri bulunduğunu aktaran Murtazaoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Hatlarımızın periyodik aralıklarla her türlü ölçümünü yapıp, güvenliğini sağlamak üzere kullanıyoruz. Bu yıl altı tane çok yüksek hızlı tren seti satın alınacak. Bir tanesi alındı. Konya hattımızın 185 kilometrelik kısmının geometrik durumu, 300 kilometre hız yapabilecek geometri ve altyapıya sahip. Şu an 250 kilometre/saat ile gidiyoruz; ama ileride araçlarımızı temin ettikten sonra daha yüksek hızlarla, yani 300 kilometre/saate kadar hızla gidebiliriz. Toplamda 106 tane yüksek hızlı tren seti satın alacağız. Bunları yerlilik ve öğrenme tabanlı teknolojiyle satın alacağız. Bunların yüzde 53`lük kısmı bir şekilde Türkiye`de üretilecek. Bunu bize satan firma içeriden kendine ortaklar bulacak ve bir şekilde Türkiye`de üretecek. Ülkemizin sanayisine de katkıda bulunacağız.”

700 metrelik tünele giriyor

Projeye göre yüksek hızlı tren 3`üncü Köprü`den çıktıktan sonra Avrupa Yakası`nda 700 metrelik bir tünele girecek. Çevre yolundan farklı olarak kendi rotasında devam edecek olan hızlı tren, 3`üncü Havalimanı`na uğrayacak. Ardından da Odayeri civarında makasla ayrılıp, Başakşehir`e (Kayabaşı) dönerek Halkalı`ya gidecek. Yeni demir yolu Halkalı'da, banliyö hatları iyileştirmesi devam eden Marmaray Projesi`ne bağlanacak. Halkalı-Kapıkule YHT Projesi ile de entegre olacak yeni tren hattı, yolcu ve yük taşımacılığında da kullanılabilecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim