• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 11 °C

4+4+4'lük eğitim sistemi ILO'ya ters!

4+4+4'lük eğitim sistemi ILO'ya ters!
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Erdem Çenesiz, 4'üncü yıldan sonra mesleki eğitime yönelen çocukların çalıştırılmasının ILO Sözleşmesine ters olduğunu söyledi.

4+4+4'lük eğitim sistemi ILO'ya ters!

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Erdem Çenesiz, 4'üncü yıldan sonra mesleki eğitime yönelen çocukların çalıştırılmasının ILO Sözleşmesine ters olduğunu söyledi.

Erdem Çenesiz, yaptığı yazılı açıklamada, kademeli eğitim sisteminde 4'üncü yıldan sonra mesleki eğitime yönelen çocukların fabrikalara staj için geldiklerinde 15 yaşın altında olacağına işaret etti.

Fabrikada eğitim alabilecek olgunluğa erişmemiş olan 15 yaş altı çocukların güvenliği açısından büyük risk teşkil edeceğini vurgulayan Çenesiz, ''Bu durum Türkiye'nin imzaladığı Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) sözleşmesinin, '15 yaş altı çocukların özel sektör sanayi işletmelerinde ya da bunların alt birimlerinde istihdam edilmemesi ve çalıştırılmaması' ile ilgili maddesine ters düşecektir'' ifadesini kullandı.

4'er yıl kademeli olması planlanan sistemin eğitimin kalitesine ve sürdürülebilirliğine gölge düşüreceğini savunan Çenesiz, 12 yıllık zorunlu eğitimi, ancak ve ancak 8 yılın kesintisiz temel eğitim içermesi halinde desteklediklerini belirtti.

Çenesiz şöyle devam etti:

''Türk sanayisinin ve hizmet sektörlerinin ihtiyacı olan nitelikli ara eleman yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu bakımdan eğitim reformunun mesleki eğitimi de kapsayacak şekilde ele alınması gerektiğini düşünüyoruz. TÜRKONFED olarak 12 yıllık zorunlu eğitimde, 8 yılın kesintisiz olmasını ve onu izleyen 4 yılda doğru yönlendirmelerle mesleki eğitime de olanak sağlanmasını öneriyoruz.''

-''Köklü eğitim reformu Türkiye'yi 2023 vizyonuna taşır''

Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşmak için teknoloji ve inovasyon ağırlıklı politikalar ortaya koyduğunu hatırlatan Çenesiz, şunları kaydetti:

''Türkiye 2023'te dünyanın 10 büyük ekonomisi olma hedefine ancak teknolojiyi geliştirerek ulaşabilir. Bunun için en önemli gereklilik, güçlü temel becerilere sahip insan sermayesidir. Temel beceriler eğitim sisteminin bölünmesi ile değil, birleştirilmesi ile güçlenir. Bu anlamda ülkemizi 2023 vizyonuna taşıyacak temel adımlardan biri çok yönlü ve köklü bir eğitim reformudur. Eğitim reformunun, mesleki eğitimi de kapsayacak şekilde katılımcı bir perspektifle oluşturulması gerektiğini düşünüyoruz. Ülkemizin sahip olduğu genç nüfus bize dünyayla rekabette önemli avantajlar sunuyor.

Bu avantajı, genç nüfusumuzun becerilerine ve bilgi birikimine yatırım yaparak değerlendirmeliyiz. Eğitim düzeyi yüksek bir neslin toplumsal faydası da yüksek olacak ve ülkemiz refahına katkıda bulunacaktır.''

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim