• BIST 107.840
  • Altın 143,621
  • Dolar 3,5343
  • Euro 4,1419
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C

ABD ve Rusya uçağa ait kayıtları gönderdi

ABD ve Rusya uçağa ait kayıtları gönderdi
Türkiye'ye ait F-4 keşif uçağının Suriye karasularına düşüş nedeni tam olarak netlik kazanmazken, olaya ilişkin ABD ve Rusya'dan talep edilen radar bilgilerinin geldiği öğrenildi.

Düşen Türk jet uçağı ile ilgili yeni bilgiler ortaya çıktı. ABD ve Rusya'dan bir süre önce radar kayıtlarının istendiği ve bu kayıtların ABD ve Rusya tarafından gönderilerek Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edildiği öğrenildi. ABD ve Rusya'ya ait radar kayıtlarının incelenmesiyle Türk jetinin dışarıdan bir müdahale ile düşürüp düşürülmediği konusu netlik kazanacak.

Öte yandan Genelkurmay Başkanlığı'nın Türk jetinin Suriye tarafından vurulmasından önce bütün pilotlara "Acil durumda uçağı hemen terk edin. Önce kendinizi kurtarın uçağın düşmesi önemli değil" emri verdiği öğrenildi. Türk Hava Kuvvetleri'nde çalışan pilotların uçakların telef olmasını önlemek için her türlü riski göze alarak uçakları terk etmediğine dikkat çekiliyor.

PATLAMA OLSA ATLARLARDI

Düşürülen Türk jetinde patlama olmadığına ilişkin en büyük dayanak noktası ise 'pilotların atlamaması' olarak gösteriliyor. Uçakta patlama olması halinde pilotların otomatik fırlatma düğmesine basarak uçaktan atlayacaklarına dikkat çekiliyor. Dile getirilen başka bir iddia ise uçağın bir füze ya da uçaksavar mermisiyle arkadan vurulmuş olması... Arkadan vurulan ve giderek irtifa kaybeden uçağı her şeye rağmen kurtarmak isteyen pilotların son ana kadar atlamayı tercih etmediği, zaten düşük irtifada olan uçağın suya düşmesiyle de atlamanın gerçekleşemediği ileri sürülüyor.

BEŞ MİL BOYUNCA VAKİT VARDI

Akdeniz'de düşen Türk jetinin uluslararası sularda Suriye'nin 13 mil açığında vurulmasına rağmen enkazın 8 mil açıkta bulunduğuna dikkat çekiliyor. Uçağın vurulduktan sonra 5 mil daha gittiği göz önüne alındığında pilotların bu 5 millik mesafede kesinlikle uçağı terk edeceğine işaret ediliyor. Pilotların 5 millik mesafeye rağmen uçağı neden terk etmediği kafalarda soru işaretlerine yol açıyor.

VURULSAYDI DİBE BATMAZDI

Türk jetinin vurulmadan düştüğüne ilişkin iddiaları güçlendiren en büyük deliller arasında uçağın enkazının denizin 1200 metre derinliğinde bulunması gösteriliyor. Edinilen bilgilere göre, Türk jetine dışarıdan bir müdahale olsaydı uçak bir bütün halinde denizin dibine gitmezdi. Uçakta bir patlama olması halinde uçağın bazı parçaları denizin üstünde kalacağına dikkat çeken uzmanlar, yakıt tankının vurulması halinde ise uçağın bir bütün olarak denizin dibine kadar gitmesinin imkansız olduğunu dile getiriyor. 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Diyarbakır'dan Avrupa'ya uçuş talebi27 Temmuz 2017 Perşembe 18:05
  • Havacılığı kadın eliyle sevdiriyorlar27 Temmuz 2017 Perşembe 15:01
  • İHA'lar için sigorta zorunluluğu27 Temmuz 2017 Perşembe 12:51
  • Hava araçları sigortası yönetmeliği yayımlandı27 Temmuz 2017 Perşembe 11:52
  • Lufthansa ilk yarıda rekor kırdı27 Temmuz 2017 Perşembe 11:21
  • Yunanistan'da küçük uçak düştü27 Temmuz 2017 Perşembe 10:36
  • THY'nin Boston-İstanbul seferinde teknik arıza27 Temmuz 2017 Perşembe 09:27
  • Airbus 100'üncü A350 XWB'yi teslim etti27 Temmuz 2017 Perşembe 00:05
  • Pilotların lazer kâbusu26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:36
  • THY Başakşehir'e sponsor oldu26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:21
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim