• BIST 9457.07
  • Altın 2497.709
  • Dolar 32.5927
  • Euro 34.8193
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 20 °C

Ahmet Arslan: Osmangazi Köprüsü'nden günde ortalama 20 bin araç geçiyor

Ahmet Arslan: Osmangazi Köprüsü'nden günde ortalama 20 bin araç geçiyor
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Osmangazi Köprüsü’ne ilişkin ‘Araç geçişi günde 5-6 bine indi’ iddialarına, “Polemiğe girmek istemiyorum ama eksik bilgiyle yorum yapılıyor." dedi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Osmangazi Köprüsü’ne ilişkin ‘Araç geçişi günde 5-6 bine indi’ iddialarına, “Polemiğe girmek istemiyorum ama eksik bilgiyle yorum yapılıyor. Bugün köprüden ortalama günlük geçişler 20 binin üzerinde. Bu rakam beklentilerimizin üstünde” cevabını verdi. Arslan, geçiş fiyatında değişiklik olmayacağını da söyledi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 30 Haziran’da açışı yapılan para geçişin ise 11 Temmuz’da başladığı Osmangazi Köprüsü’nde ücretlerin yüksek olması nedeniyle geçişlerin çok düşük kaldığı iddialarını Hürriyet Gazetesi'ne değerlendirdi. Geçtiğimiz günlerde köprüde günlük geçiş sayısının 5-6 binlerde kaldığı, bu nedenle de Hazine’nin ciddi bir garanti ödemesi yapması gerektiği iddiası basında gündeme gelmiş ve önemli bir tartışma yaratmıştı.  Arslan bu iddialara ilişkin net konuştu: “11 Temmuz’dan itibaren köprüde ortalama geçişler 20 binin üstünde. Bu rakam beklentilerimizin üstünde.” 

BEKLENTİLERİN ÜSTÜNDE

Osmangazi Köprüsü’yle ilgili tartışmaların polemiğe girmek istemediği bir konu olduğunu belirten Arslan, “Bir kere Osmangazi Köprüsü projenin sadece bir bölümü, 385 kilometrelik otoyol bölümü de var ve tamamı 2018’in başında bitecek. Şu anda Osmangazi Köprüsü’yle beraber projenin sadece 58 kilometresi bitti. Bugün köprüden ortalama 20 bin aracın üzerinde geçiş yapılıyor. Bu da bizim başlangıçta öngördüğümüz rakamların üstünde. Eksik bilgiyle yorum yapılıyor” dedi.

FİYAT AYARLAMASI YOK

Kamunun projeyi yaparken 5 kuruş dahi ödemediğini kaydeden Arslan şunları söyledi: “Elbette kimse babasının hayrına yapmıyor. Ama şunu dikkate almak lazım, Hazine garantisiyle ilgili süreçler yıl sonunda ortalamalar dikkate alınarak hesaplanır. Böyle bir proje 3-6 aylık periyotlarla değerlendirilmeli. Hiçbir proje, başlangıçta ilk günden yükünü almaz. Orta ve uzun vadede geçen araç sayısının artacağı öngörülüyor. Köprünün geçiş ücretlerinde ise bir değişiklik olmayacak. Fiyatı belirlerken, bir maliyet-fayda dengesi gözettik. Biz bazı kişi ve grupların menfaatini dikkate alırsak çalışamayız. Ülkenin, bölgenin ve bölge insanının menfaatleri bizim temel önceliklerimiz.”

ULAŞTIRMA FONU GELİYOR

Ulaştırmadaki altyapı projelerine yönelik yeni fonlar-kaynaklar oluşturmak için, hükümet olarak çalışma yaptıklarını da açıklayan Arslan, “Bu varlık fonundan ayrı özel bir çalışma. Yakında detayları netleşecek ve kamuoyuyla paylaşacağız” dedi.

YAVUZ SULTAN’DA 15 GÜNLÜK İŞ KALDI

Bakan Arslan, darbe girişiminin kimsenin istemediği bir şey olduğunu belirterek büyük projeler hakkında şu açıklamayı yaptı: “Ama bir başka pencereden bakınca daTürkiye’de demokrasinin oturduğunu, vatandaşın demokratik hukuk devleti kapsamında haklarına sahip çıktığını dünyaya göstermiş oldu. Geldiğimiz noktada, demokratik hukuk devletinin kalıcılığı aslında dış dünyanın Türkiye’ye daha güvenle bakması için önemli bir gerekçe. Büyük projelere devam edeceğiz. Bir aksama yok. 26 Ağustos’ta Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü yüksek katılımlı bir törenle açacağız, orada 10-15 günlük bir işimiz kaldı. Avrasya Tüneli’nde çalışmalar tam hızıyla sürüyor. Darbe girişiminin ilk bir-iki günü dışında yoğun mesaiyle çalışmaya devam ediliyor. 20 Aralık’ta orayı açmak için çalışıyoruz. 3. havalimanında 16 bin kişi, 24 saat çalışıyor. Hedef projeyi, 2018 ilk çeyrekte bitirmek. Projelerle ilgili bir aksaklık çıktığında, hızla müdahale ediyoruz.“

DAMARLARINA BASINCA DURDURMAYA ÇALIŞIYORLAR  

“Türkiye’yi coğrafya üzerinde köprü olmaktan çıkarıp, dünyanın ticaret koridorları anlamında köprü haline getirmeye çalışıyoruz” yorumunu da yapan Bakan Arslan, “Türkiye’deki projeleri birbiriyle bağladığınızda, uluslararası alanda mallarınızı en kısa ve ekonomik olarak taşıyabileceğiniz bir koridor ortaya çıkacak. Ama dünyada ticaretin-ulaştırmanın merkezi olan uluslararası çevreler, bu pazar Türkiye’ye kaymaya başlayınca “dur” demek istediler. Biz damarlarına bastığımız için Türkiye’yi istemiyorlar, Tayyip Erdoğan’ı istemiyorlar." dedi.

Haber: Hacer BOYACIOĞLU / Hürriyet Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim