• BIST 97.713
  • Altın 144,195
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 19 °C

Airbus A350 XWB’nin son montajına başladı

Airbus A350 XWB’nin son montajına başladı
İlk A350 XWB’nin son montaj çalışmaları Toulouse’da yer alan yepyeni son montaj merkezinde (FAL) başladı.

Airbus A350 XWB’nin son montajına başladı

İlk A350 XWB’nin son montaj çalışmaları Toulouse’da yer alan yepyeni son montaj merkezinde (FAL) başladı.Airbus’ın 19,7 metrelik ön gövde ile 21 metre uzunluğundaki orta gövdeyi birleştirmesiyle A350 XWB programında yepyeni bir aşamaya gelinmiş oldu.

İlk A350 gövdesi, her yeni uçağın sertifikasyon sürecinde geçtiği statik yapısal testler için kullanılacak. Uçacak ilk A350 XWB’nin, MSN1, montajına ise yazın başlanacak.

Orta gövde Toulouse’a 4 Nisan 2012, Çarşamba günü Beluga uçağı ile St. Nazare’dan teslim edildi. Ön gövde ise 23 Aralık 2011 tarihinde St. Nazare’dan teslim edilmişti. Arka gövde önümüzdeki haftalarda Hamburg’dan kanatlar ise Airbus’ın Broughton, İngiltere’de yer alan kanat montaj merkezinden teslim edilecek.

A350 XWB gövdesi üç temel bölümden oluşuyor: ön, orta ve arka gövde. Bu parçalar ilk ana montaj istasyonu olan İstasyon 50’de birleştirilecek. Burunda yer alan iniş takımları da bu istasyonda yerleştirilecek. Bu aşamanın tamamlanmasını takiben gövde İstasyon 40’a transfer edilecek ve burada da kanatlar ve kuyruk kısmının montajları yapılacak. Bu işlemlere paralel olarak da kabin yerleştirmesinin yanı sıra uçak sistemleri çalıştırılacak. Böylelikle işlevsel testlere diğer programlardan farklı olarak daha erken başlanmış olacak.

A350 XWB, Airbus’ın orta büyüklükteki uçaklarının en yeni üyesi. Bu yüksek verimliliğe sahip uçaklar en son teknoloji, aerodinamik yapı ve tasarımı bir arada bulundurarak bugün aynı kategoride uçan uçaklara oranlar yüzde 25 daha fazla yakıt verimliliği ve daha düşük operasyon maliyetleri sunuyor. A350 XWB’nin gövde iskeletinin yüzde 70’den fazlası kompozitlerle (yüzde 53), titanyum ve gelişmiş alüminyum alaşımlarından oluşan gelişmiş malzemelerden oluşuyor. Uçağın yenilikçi gövdesinin tamamı Karbon Lifli Polimer (CFRP)’den oluşuyor ve böylece uçağın yakıt tüketimi azaltılırken bakım ve onarımı da kolaylaştırılıyor. A350 XWB, Airbus’ın önceki modellerinden edindiği kompozit materyal kullanma uzmanlığından yaralanıyor.

A350 XWB Ailesi 15,580km menzile kadar uçabilen 3 değişik yolcu versiyonundan oluşuyor. Tipik 3 sınıf konfigürasyonunda A350-800 270 koltuk sunarken, A350-900 314 ve A350-1000 ise 350 koltuk sunacak.

1.20120405165658.jpg

2.20120405165710.jpg

3.20120405165721.jpg

4.20120405165735.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim