• BIST 83.124
  • Altın 147,600
  • Dolar 3,7839
  • Euro 4,0578
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -1 °C

Airbus, Türkiye pazarını değerlendirdi

Airbus, Türkiye pazarını değerlendirdi
Airbus, Türkiye'de pazarı değerlendirmek amacıyla İstanbul Hilton Otel'de bir basın toplantısı gerçekleştirdi.

Airbus, Türkiye'deki pazarı değerlendirdi

Airbus, Türkiye'de pazarı değerlendirmek amacıyla İstanbul Hilton Otel'de bir basın toplantısı gerçekleştirdi.

Airbus ve Türkiye’nin uzun bir geçmişi bulunuyor. 20 seneyi aşkın bir süredir Airbus, Türk müşterilere en modern ve en kapsamlı uçaklarını aile konseptinde sunuyor ve şu anda Türk havayolları filolarında 160dan fazla Airbus yolcu ve kargo uçağı kullanıyor.

Airbus ayrıca Türkiye’yi stratejik bir ortak olarak görüyor. Airbus Türkiye ile uzun süreli ve karşılıklı endüstriyel işbirliği, teknoloji transferi sağlayacak iş paketleri sunmanın yanı sıra Türk havacılık endüstrisinin yetenek ve yeterliğini büyütmeye yönelik işbirliğini çalışmalar da sunuyor.

Toplantıda konuşan Airbus Avrupa, Asya-Pasifik, Kargo ve Varlık Yönetiminden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Chris Buckley;

"Türkiye'nin İstanbul'u havacılığın merkezi haline getirme stratejisi çok başarılı oldu ve böylece iç ve dış hat yolcularının yanı sıra transit yolcu sayısı da büyük artış gösterdi. Bunun yanı sıra her gün daha fazla insan Türk havayolları ile uçmayı tercih ediyor ki, payları bugün uluslararası uçuşlarda yüzde 70'e yaklaştı. Bütün bunlar da daha fazla uçağa ihtiyaç olacak anlamına geliyor ki Airbus modern ve eko-verimli ürünleri ile her türlü uçak ihtiyacını karşılamaya hazırdır" dedi.

Buckley, Türkiye içerisindeki hava trafiği 2000 yılından günümüze yüzde 115 artarak iki kattan fazla bir artış gösterdiği için Airbus'ın bu rakamı 2028'e kadar tekrar ikiye katlayacağına inanıyor.

Buckley sözlerine şöyle devam etti:

"Airbus'un tahminine göre 2029 yılına kadar Türkiye'de en çok satan A320 ailesi uçakları gibi 382 tek koridorlu ve A330, A350, XWB ve A380 gibi uzun menzilli 98 uçağa ihtiyaç duyulacak. Özellikle Orta Doğu ve Asya-Pasifik bölgesinden Avrupa'ya transit yolcu sayısındaki artış ile Türkiye'nin yüksek yoğunluktaki rotalarda  en az 8 tane Airbus'ın bayrak taşıyıcı uçağı A380'e ihtiyacı olabilir.

A380 dünyanın önde gelen havayollarının gizli silahı olmaya devam ediyor. Geniş ve konforlu kabini diğer havayollarından yolcu çalmaya devam ederken en yakın rakibinden yüzde 20 daha az yakıt kullanıyor. En son teknoloji sayesinde A380 düşük operasyon maliyetleri, daha düşük emisyon, daha uzun menzil ve yüksek performansi ile yoğun yolculu rotalarda en iyi tercih olmaya devam ediyor."

Türkiye’deki Airbus uçakları

160dan fazla Airbus yolcu ve kargo uçağı Türkiye’de 9 operatör tarafından kullanılıyor. Ayrıca 40 uçak da Türkiye’de hizmet veren havayollarına teslim edilmeyi bekliyor. Bunlar: 27 adet tek koridor pazarının lideri A320 ailesi uçakları, 5 adet süper verimli A330 ailesi uçağı ve 8 adet de tamamen yeni olan A330-200F kargo uçağı.

Airbus uçakları eşsiz kokpit ve operasyonel ortak kullanım özellikleri sayesinde havayollarına aynı havuzdan pilot, kabin ekibi ve bakım mühendisleri kullanma avantajı sunarak esneklik ve önemli ölçüde tasarruf sağlıyor. Türkiye’deki birçok havayolu da filolarında değişik Airbus uçakları bulundurarak bu özellikten faydalanıyor.

Türk Hava Yolları hizmette bulunan 83 Airbus uçağı ile ülkedeki en büyük Airbus filosuna sahip havayolu. Bu sayı dört A310, elli altı A320 ailesi uçağı, on dört A330 yolcu uçağı ve bir A330-200F kargo uçağı ve dokuz A340 uçağını içeriyor. Türk Hava Yoları2nın yarıca Airbus’ta teslimi bekleyen 36 uçak siparişi bulunuyor.

Onur Air filosunda on dokuzu A320 ailesi uçağı ve altı tanesi A300 ve üç tanesi A330 olmak üzere toplam 28 Airbus uçağı bulunuyor. Atlasjet filosunda ise 8 adet A320 ailesi uçağı ve iki adet A330-200 uçağı bulunuyor.
MNG Havayolları dokuz adet A300den oluşan filosu ile operasyonlarını sürdürüyor. MNG 2008 yılında iki adet A330-200F siparişi verdi ve uçağa duydukları güveni göstermek için 2009 yılında artı iki adet A330-200F için daha sipariş verdi ve böylece uçak için toplam sipariş sayısını dörde çıkarmış oldu.

ACT (6 adet A300), Freebird (7 adet A320 ailesi uçağı), IzAir (5 adet A320 ailesi uçağı), Kuzu/ULS (3 adet A300 ve 3 adet A310), Saga (2 adet A310, 1 adet A330-300), Sky Havayolları (4 adet A320 ailesi uçağı) Türkiye’de Airbus uçakları kullanan diğer operatörler.

Endüstriyel İşbirliği

Airbus Türkiye’yi hem sivil uçaklar hem de A400M programı için stratejik ortak olarak görüyor ve Türk Havacılık sanayisi ile uzun süreli endüstriyel işbirliğini de sürdürmeye kararlı. Airbus’ın Türkiye’de yaklaşık olarak iki bin kişiye istihdam sağlıyor. Bu rakamın önümüzdeki üç yıl içerisinde iki katına çıkması bekleniyor. Airbus 1990-2010 yılları arasında Türkiye’de 400 milyon dolar yatırım yaptı ve bu rakamın 2020 yılına kadar 2.4 milyar dolara çıkması bekleniyor.
TUSAŞ A320 ailesi uçaklarının gövde parçalarının (18 nolu gövde panelleri) üretim ve montajından sorumlu. Şirketler arasındaki ilk kontrat ayda 3 parça için yapılmıştı ve bu sayı zamanla önce 6 sonra da 9’a ve 2010 başında da 18’e çıkarıldı. TUSAŞ ve Airbus bu sayının artırılması için görüşmelerini sürdürüyor. 2008 yılında TUSAŞ A350 XWB’nin kanatçık (aileron) parçasının tasarım ve üretiminden sorumlu tek şirket seçildi. Hem tasarım hem de üretimi içeren ilk iş paketi olan bu çalışma ile TUSAŞ A350 XWB programında 1. Derece tedarikçi konumuna geldi. A400M programının da önemli bir endüstriyel ortağı olan TUSAŞ uçağın paraşütçü kapıları, ön orta gövde, arka gövde üst bölümü, acil çıkış kapısı, arka üst kaçış kapağı, kuyruk konisi, kanatçık, sürat frenlerin, su/atık sistemleri ve ışıklandırma sistemlerinin tasarım ve üretiminden sorumlu.

İzmir’de yer alan PFW – Havacılık Sanayi Airbus A320 ailesi uçaklarının basınçlı zemin çerçeveleri, yedek merkez tankları ve Ram Hava Tribünü yuvası gibi yapısal parçalarının montajını gerçekleştiriyor. PFW aynı zamanda birçok Airbus uçağı için her ay binlerce değişik tüp tipleri üretiyor. 2008 yılında PFW A321 uçaklarının flap montajı kontratını da kazandı ve bugüne kadar 40 set teslim etti.

A320 Ailesi uçaklarının tüm yedek yakıt tankları bugün Türkiye’de üretiliyor. İstanbul’da yer alan KaleAero merkez tank duvarları üretiyor ve PFW-İzmir de bunları tüm birime montajlıyor.

İzmir merkezli LISI tüm Airbus uçakları için bağ üretiyor ve yine İzmir’de yer alan Fokker Elmo A400M uçakları için elektrik donanım üretiyor.

Esra SARIKEÇE - İstanbul Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim