• BIST 8971.03
  • Altın 2286.413
  • Dolar 32.329
  • Euro 35.0661
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 18 °C

Akıncı İHA’ya ASELSAN’dan özel radar

Akıncı İHA’ya ASELSAN’dan özel radar
Halen tasarım ve imalat çalışmaları Baykar Makina tarafından gerçekleştirilen çift motorlu Akıncı İnsansız Hava Aracı için ASELSAN özel bir radar geliştiriyor.

Hem hava-hava hem de hava-yer modlarında kullanılacak radarla ilgili olarak ilk bilgiler Ankara’da düzenlenen Askeri Radar ve Sınır Güvenliği Sempozyumunda verildi.

Radarın ilk aşamada 2019-2020 arasında kullanılacak modeli mekanik yönlendirmeli olacak Sağa/sola, yukarı-aşağıya hareket edecek sistemin iki yıllık testlerinin ardından 2021’den sonra AESA Radarı monte edilecek.

AESA RADAR SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR

Aktif elektronik taramalı dizi (AESA) radar sistemi hareket etmiyor. Sabit duran sistem saniyede binlerce kez yaydığı elektronik dalgalar ile aynı anda farklı yönleri tarayabiliyor. Bu sadece arazi haritalandırma ve aynı anda yüzlerce hedef takip edilebiliyor.

HANGİ FONKSYONLARA SAHİP

Radarın hava-hava fonksiyonunda arama, çoklu hedef takip, ararken takip, akım tespit değerlendirme, hava-hava füzesi ara safha, güdüm desteği, hava durumu tespit ve algıla-sakın yer alıyor.

Akıncı’nın burnunda yer alacak radarın hava-yer fonksiyonları ise şöyle: Strip map görüntüleme, spotlight görüntüleme, GMTI (Ground Moving Target Indication – Yer Hareketi Hedef Göstergesi), deniz arama, DMTI yaya tespit ve değişiklik.

24 SAAT HAVADA KALABİLECEK

Çift motorlu olarak tasarlanan ve havada 24 saat kalabilecek Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı, geçtiğimiz haziran ayında imalat bandına girmişti. Servis irtifası 40 bin feet olarak planlanan Akıncı, toplam 5 ton ağırlığa sahip olacak. 1,5 ton faydalı yük kapasitesi ile Akıncı 24 saat havada kalabilecek.

Kanat açıklığı 20 metreye kadar çıkacak Akıncı’da uydu haberleşmesi için SAT-COM sistemi yer alacak. Böylelikle aracın menzili çok daha uzatılabilecek.

Gövdenin altında ise Aselsan tarafından geliştirilen CATS sistemi, hedefin takip edilmesi ve görüntü alınması amaçlı kullanılacak. Maksimum kalkış ağırlığı 5 ton olacak Akıncı, 2 adet Roketsan MAM-L, 2 adet 500’er librelik Mk82 (Roketsan TEBER) veya 2 adet Mk82 (TÜBİTAK SAGE KGK kitli) bomba taşıyabilecek. Akıncı gövde içinde 450 kilogramlık faydı yük ile uçabilecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim