• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 17 °C

Aldatıcı reklamlara 6 ayda 5,85 milyon lira ceza

Aldatıcı reklamlara 6 ayda 5,85 milyon lira ceza
Reklam Kurulunca aldatıcı ve usulsüz reklamlara yılın ilk yarısında 5 milyon 850 bin lira ceza verildi. Cezalarda 1,7 milyon lira ile gıda sektörü ilk sırada yer alırken, bunu 1,4 milyon lira ceza ile iletişim takip etti.

Reklam Kurulunca vatandaşları yanıltan ve usulsüz yayınlanan reklamlara yılın ilk yarısında yaklaşık 6 milyon lira ceza verildi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ndan edinilen bilgiye göre, Kurul, 2017 yılının ilk 6 ayında bin 991 dosyayı karara bağladı.

Bu dosyalardan bin 576'sı ön inceleme sonucu başvurulardaki eksiklikler ve mevzuata aykırılık nedenleriyle detaylı incelemeye değer bulunmadı. Kurulca görüşülen 425 dosyadan 51'inde mevzuata aykırılık tespit edilmezken, 362'sinde durdurma cezası, 76'sında ise idari para ve durdurma cezası verildi.

En yüksek ceza gıda reklamlarına

Bu dönemde Kurul tarafından uygulanan toplam idari para cezası 5 milyon 850 bin liraya ulaştı. Cezaların sektörel dağılımına bakıldığında 1,7 milyon lirayla gıda ilk sırada yer alırken, bu sektörü 1,4 milyon liralık cezayla iletişim ve 1,1 milyon liralık cezayla sağlık takip etti.

Gıda sektörüne diğerlerinden daha çok yaptırım uygulanmasının öncelikli nedeni, doktor kontrolünde incelenmesi gereken rahatsızlıkların gıda takviyeleriyle tedavi edilebileceği izleniminin oluşturulduğu reklamlardan kaynaklandı.

Kurul tarafından verilen reklam durdurma cezalarında ise 145 dosyayla sağlık sektörü ilk sırada yer alırken, 127 dosyayla gıda, 43 dosyayla turizm bu sektörü izledi.

2017'nin ilk yarısında Reklam Kuruluna toplam 2 bin 205 başvuru yapıldı. Bu başvuruların 944'ünün gıda, 357'sinin kozmetik, 347'sinin ise sağlık sektörü reklamlarına yönelik olduğu kayıtlara geçti. Kurula ulaşan başvuruların yüzde 67'si kamu kurum ve kuruluşları, yüzde 29'u tüketiciler, yüzde 3'ü rakip firmalar tarafından yapılırken, yüzde 1’i resen gerçekleşti.

19 üyeden oluşan Reklam Kurulu, ticari reklam ve ilanlarda uyulması gereken ilkeleri belirlemede ülke koşullarının yanı sıra reklamcılık alanında evrensel kabul görmüş tanım ve kuralları dikkate alıyor. Yasa ve ilgili düzenlemelere aykırı ticari reklam ve ilanlar hakkında tüketiciler, rakip firmalar, kurum ve kuruluşlar başvurabilirken, resen de inceleme yapılabiliyor. Kurula gelen dosyalar "sağlık", "kozmetik ve temizlik ürünleri", "gıda", "iletişim hizmetleri", "teknoloji", "dayanıklı tüketim malları", "turizm", "finansal hizmetler", "tütün ve alkol", "eğitim", "enerji", "örtülü reklam" ve "diğer sektörler" olmak üzere 13 başlık altında incelenirken, kanuna aykırı reklamlara durdurma, düzeltme veya para cezası verilebiliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim