• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 18 °C

Aliağa'da konteyner elleçlemede artış

Aliağa'da konteyner elleçlemede artış
İzmir Aliağa'da konteyner elleçleme rakamları memnun etti.


Liman yatırımlarıyla gündeme gelen sanayi ve ticaret şehri İzmir'in Aliağa ilçesinde, yılın ilk çeyreğinde elleçlenen konteyner yük hacmi artış gösterdi.

Son dönemde liman yatırımlarıyla gündeme gelen sanayi ve ticaret şehri İzmir'in Aliağa ilçesinde, yılın ilk çeyreğinde elleçlenen konteynır yük hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,06 artışla 128 bin 316 TEU oldu. 

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, 2015 yılının ilk çeyreğinde Aliağa limanlarında gerçekleşen konteyner yük ve toplam elleçleme (yükleme boşaltma) rakamlarını değerlendirdi. Saka, geçen yılın Ocak ve Mart döneminde 118 bin 735 TEU (konteyner birimi) olan Aliağa limanlarındaki elleçlenen konteyner yük hacminin, bu yılın aynı döneminde yüzde 8,06 artarak 128 bin 316 TEU'ya ulaştığını belirtti. Başkan Saka, yine aynı dönemde Alsancak limanında elleçlenen konteyner yük hacminin geçen yılın aynı döneminde 169 bin 909 TEU iken, bu yıl yüzde 10,6 düşüşle 153 bin 603 TEU'da kaldığını ifade etti.

"LİMAN VE İSKELELERDE SÜREKLİ BİR ARTIŞ YAŞANIYOR"

Türkiye'nin en büyük sanayi bölgelerinden Aliağa'nın, deniz ticaretinde de ülkenin en gözde merkezlerinden biri haline geldiğini kaydeden Saka, “Kentte 2009 yılında hizmete giren konteyner limanlarının katkısıyla deniz ticareti büyük bir aşama kaydetti. İzmir Alsancak limanında konteyner yük hacminde azalma yaşanırken Aliağa'daki liman ve iskelelerde sürekli bir artış yaşanıyor. Konteyner sayısındaki azalışta, denizcilik firmalarının yük hareketlerini, zaman, maliyet ve derinlik avantajı bulunan Aliağa limanlarına yönlendirmesi etkili oldu” dedi.

"SU AKAR YOLUNU BULUR"

Aliağa limanlarına yılda 5 bin gemi geldiğini ve yıllık 42 milyon ton yük elleçlendiğini dile getiren Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ege Bölgesi'nin 23 milyar dolar ihracatının yüzde 43,71'i Aliağa limanlarından gerçekleşiyor. Görüldüğü gibi işletmeler modern olursa ekonomik olarak yük ve işlev artışları kendiliğinden gelişiyor. Bizim bu noktada yapmamız gereken İzmir limanının yolcu limanı mı olacağı yoksa Aliağa limanlarının İzmir limanının yerini mi alacağı tartışmalarına girmeden, en uygun, en hizmeti en verimli şekilde nasıl verebiliriz; bunu bulmamız gerekir. Ekonomide polisiye tedbirler çare olmaz. Su akar yolunu bulur. İzmir'den Aliağa'ya doğru kayan yük hareketlerinin Petkim limanı ve Çandarlı limanının devreye girmesiyle birlikte bölgedeki mevcut potansiyel katlanarak artacak. İleride bu büyük rakamların bölgeyi kilitlememesi için Aliağa'daki yük hareketlerinin planlı bir şekilde gerçekleşmesi gerekiyor, bunun içinde bölgede mutlaka bir lojistik üs yapılanmasına gidilmelidir."

DENİZ HABER AJANSI

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim