• BIST 9524.59
  • Altın 2491.05
  • Dolar 32.5468
  • Euro 34.7226
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 16 °C

Almanya’nın yüksek hızlı treni ICE 25 yaşında

Almanya’nın yüksek hızlı treni ICE 25 yaşında
Yüksek hızlı tren (ICE) 25 yaşında. İlk seferler 25-29 Mayıs 1991 tarihlerinde 5 trenle yapıldı. Böylece Alman Demir Yolları’nın Inter City Ekspres adını verdiği trenlerle Almanya’da yüksek hızlı tren dönemi başladı.

Demiryollarının kralı

Her Alman ICE (Inter City Ekspres)’yi bilir. Alman Demir Yolları’nın ICE markası yüzde 100 bilinirlik oranına ulaştı. Şirketin yüksek hızlı trenlerinin amiral gemisi. ICE, yıllık ciroya yüzde 8 ila 10 arasında bir katkı sağlasa da şirketin itibarına büyük faydası var.

Son modelin tanıtımı

ICE 3’ün yanından geçerken görülen ICE 4 (sağda) geçen aralık ayında Berlin’de tanıtıldı. Yeni 4 modeli 2016 sonbarında deneme seferlerine başlayacak ve ardından gelecek yıldan itibaren düzenli olarak hizmet vermeye başlayacak. 350 metre uzunluğundaki ICE 4, 830 oturma kapasiteli.

Ünlü selefi

Yüksek hızlı tren seferleri 1957 ila 1987 yılları arasında Avrupa Ekonomik Topluluğu Devletleri (AET), Avusturya ve İsviçre arasında ‘Trans Europ Express (TEE) ile yapılırdı. Bu trenlerde sadece 1. sınıf kompartımanlar bulunurdu. Fotoğrafta efsane TEE treni “Rheingold” görülüyor.

Bugün turizmin hizmetinde

1960’ların lüks treni TEE “Rheingold”un içi böyle görünüyor. Burası kulüp ve bar vagonu. Bugün de demiryolu meraklıları bu atmosferi yaşayabiliyor. Zira turizm şirketleri TEE trenleriyle özel turistik yolculuklar organize ediyor. O zamanın ihtişamını daha yakından görmek isteyenler için…

Uçan trenler

Dizel motorlu trenler 1930’larda Deutsche Reichsbahn zamanında güçlendirildi. Hızlı demiryolu bağlantılarıyla otomobil ve uçaklarla rekabete başladı. “Uçan trenler” 1933’te düzenli olarak sefere başladı. Bu trenler şehirlerarası seyahat süresini önemli ölçüde kısalttı. İlk hızlı tren ağı bugünkü ICE ağınını temeli oldu.

ICE’nin atası

Almanya’daki ilk hızlı tren denemeleri 1903’te yapıldı. Siemens’in ürettiği 3 fazlı elektrik motorlu lokomotifi Berlin’deki deney hattında saatte 210 km. hıza ulaştı. Hızlı lokomotif geliştirme çalışmalarına I. Dünya Savaşı’ndan sonra devam edilebildi.
almanyanin-yuksek-hizli-treni-ice-25-yasinda

Uluslararası rekabet

Geleneksel hızlı trenlerin en hızlısı Fransız TGV (Train à Grande Vitesse). 1981’den beri sefer yapıyor. Yeni modeli AGV, 2007’de saatte 574 kilometre hıza ulaştı. Bu trenlerin ortalama hızı genellike saatte 320 km. TGV tekniğiyle yapılmış trenler Almanya, Belçika, İngiltere İsviçre ve İtalya’da da kullanılıyor.

380 km. hızla Pekin’den Şangay’a

Velaro trenlerinde lokomotif yok. Motorları vagonların akslarına dağıtılmış. Bunların en hızlısı Harmony CRH 380A, Çin’de tarifeli sefer yapıyor. 2010’daki deneme sürüşünde saatte 486 km. hıza ulaştı. Tren bugün Pekin ile Şangay arasında saatte 380 km. hızla sefer yapıyor.

Japonya’nın hızlı treni

Japonya Fransa’dan önce Shinkansen ile gerçek yüksek hızlı treni hizmete sokmuştu. Bu trenlerin habercisi olan ilk Shinkansen hattı, Tokyo Olimpiyatları için 1964 açıldı ve saatte 210 kilometre hızla düzenli sefer yaptı. Bugünkü yeni modeli maksimum 320 km. hızla düzenli olarak hizmet veriyor.

Gelecek vizyonu saatte 1200 km. hız

California’lı Hyperloop, günün birinde hızı saatte 1225 kilometre hıza ulaşan ve elektrikle çalışan yolcu kapsülleri içinde yüksek hızlı bir taşıma sistemi konsepti geliştiriyor. Kapsüller özel olarak inşa edilmiş hava yastıklı tüplerde taşınacak

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim