İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Üyesi Altan Köseoğlu mevzuat ile ilgili problemlerin aşılması için bunların öncelikle İMEAK DTO bünyesinde tartışılması ve önerilerin ve taleplerin de kendileri eliyle iletilmesi gerektiğini ifade etti.
Görev dağılımı konusundaki sıkıntıları değerlendiren Köseoğlu; “Bizim sektörün ihtiyacı olan mevzuatı bizim düzenlememiz lazım ve bizim teklif etmemiz lazım. O teklif üzerine bunu hazırlayıcı kurumlar çalışmalı ve onların istedikleri yazılı kural haline getirilmelidir. Bence böyle görev dağılım olur ama öyle olmadı. Bu mekanizma doğru çalışmıyor” dedi.
“Denize tükürmesini bilmeyen adam gemiye çıkıyor”
Altan Köseoğlu bir diğer önemli konunun gemi adamlarının yetiştirilmesi olduğunu ifade ettiği konuşmasında sık sık yapılan düzenlemelerin ve bunların ne kadar gerekli olup olmadığını tartışmamız gerektiğini, özellikle uluslararası kuralların değiştirilip neden kendimize özgü kurallar yaratmak amacında olduğumuz konusundaki rahatsızlığından bahsetti.
İMEAK DTO Meclis Üyesi Köseoğlu gemi adamları yetiştirilmesinde özellikle ‘miçoluğun’ ülkemizde kaldırılmasındaki yanlışlığı ifade ederken şöyle konuştu: “Miçoyu kaldırdık şimdi 54 tane özel kurs var, okulları saymıyorum buralarda bir ay ile 45 gün eğitim veriliyor. Bunların ortalama bedeli bir buçuk miyar. İlkokul mezunu biri orada eğitim alıp sınava girecek gemi ehliyeti alacak. Üstelik 2 ay bir gemiye gidip çalıştığını ispat ettikten sonra vardiya da tutulabilecek. Bu ne demek? Usta gemisi. Eskiden bunu olmak için 5 seneye yakın zaman varken bunu 4 aya indirdiler. Çok mu başarılıyız, çok mu iyi yapmışlar bunları sizin takdirinize bırakıyorum. O gemicilerin yetersiz olduklarını biliyorum. Bu ehliyetle geminin üstüne koyduğun adam denize tükürmesini bile bilmiyor” diye konuştu.
Altan Köseoğlu’nun konuşmasının ardından toplantı diğer konuşmacıların sunumları ve sektörel bazdaki önem arz eden sorunların dile getirilmesiyle devam etti.
www.ulastirma.com.tr