• BIST 109.330
  • Altın 156,133
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara -3 °C

Arkas filosuna iki gemi daha kattı

Arkas filosuna iki gemi daha kattı
Arkas, Deniz Ticaret Filosu’na M/V Inga A ve M/V Roseline A’yı ekleyerek kapasitesini 38 bin 728 TEU (20 feet uzunluğunda konteyner)’ya çıkardı.
Arkas, Deniz Ticaret Filosu’na M/V Inga A ve M/V Roseline A’yı ekleyerek kapasitesini 38 bin 728 TEU (20 feet uzunluğunda konteyner)’ya çıkardı. İki yeni gemisiyle birlikte yıllık 280 bin dolar vergi katkısı sağlayacak olan Arkas’ın filosunda 27 Türk bayraklı konteyner gemisi bulunuyor.
 
Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas'ın, yeni konteynerleriyle gemi sayısı 27’ye kapasitesi ise 38 bin 728 TEU’ya ulaştı.
 
Arkas Deniz Ticaret Filosu’ndaki gemilerin büyük çoğunluğu Arkas’ın kendi armatörlük şirketi Arkas Line tarafından işletiliyor. Arkas Line, Akdeniz ve Karadeniz’de düzenli haftalık gemi seferleri sunuyor. Arkas’ın, Akdeniz ve Karadeniz’de 19 ülkede 50 ofisi bulunuyor.
 
Roseline A’yı Arkas Line, Inga A’yı EMES Feedering işletecek
 
Arkas’ın Akdeniz ve Karadeniz’de düzenli hat taşımacılığı yapan şirketi Arkas Line tarafından işletilecek olan M/V Roseline A gemisi Nisan ayından itibaren Kuzey Afrika servisinde çalıştırılacak. Kuzey Afrika Servisi (North Africa/ NAS) İstanbul (Marport) - Bursa (Gemlik) - Izmir - Annaba - Algiers - İstanbul (Marport) rotasını izliyor ve haftalık olarak yapılıyor. Inga A, 149 metre uzunluğunda ve 22,70 metre genişliğinde. 1.139 TEU kapasitesi olan gemi 13 bin 600 beygirlik motor gücü ile 18 deniz mili hız yapabiliyor. Gemide ayrıca yaş meyve ve sebze gibi ürünlerin taşımasında kullanılan reefer (soğutmalı) konteynerler için 232 adet priz bulunuyor.
 
M/V Inga A kapasitesi ve teknik özellikleri ile Arkas’ın filosundaki M/V Martine A ve M/V Natalia A gemileriyle aynı olan geminin son adresi bu nedenle Arkas Deniz Ticaret Filosu oldu. M/V Roseline A ise 148 metre uzunluğunda ve 24.6 metre genişliğinde. 9 bin 480 kilowattlık motor gücüne sahip olan gemi 18,5 knot (deniz mil) hız yapabiliyor. Roseline A gemisinde de reefer (soğutmalı) konteyner için 152 adet priz bulunuyor.
 
Arkas Line’ın feedering taşımalarını yürüten kolu EMES Feedering tarafından işletilecek olan M/V Inga A gemisi Batı Akdeniz Karadeniz Servisi’nde (West Mediterranean Black Sea/WBS) kullanılacak. WBS servisi Köstence – İstanbul (Marport) - Cagliari – Kazablanka - Tangier – Castellon - Cagliari - İstanbul (Marport) - Köstence rotasını izliyor. İstanbul’dan Kazablanka limanına transit süresi 8 gün, Tangier limanına ise 10 gün sürüyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim