• BIST 10276.88
  • Altın 2390.367
  • Dolar 32.335
  • Euro 34.7427
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

Artık Yeni Trend, Tesettür Giyim Modası

Artık Yeni Trend, Tesettür Giyim Modası
Son yıllarda tesettür giyimi hızlı artış gösteriyor ve markalar arka arkaya yeni kreasyonlar yayınlamaya başlıyorlar.

Özellikle internet satışlarının hızla arttığı global dünyada internet üzerinden satılan binlerce marka ve model bulabilirsiniz. Tabii ki tercihler birçok farklılıklar gösteriyor. Tesettür modası ayakkabıdan tutun, şal ve eşarp modellerine kadar ilerliyor. Bir zamanlar moda olan pardesü, yerini feraceye, gömlek ve etek kombini yerini pantolon ve tuniklere bırakıyor.

 

    Geçtiğimiz yıllara göre daha kolay ulaşılabilir bir hale gelen tesettür giyim, şu an için sadece internet üzerinde bu kadar yoğun bir şekilde sergilenebiliyor. Elbette mağazalarda da satışa sunulan tesettür giyim, internet üzerinde olduğu kadar henüz etkili olmayı başaramadı. Özellikle ülkenin en büyük ve ekonomik olarak uygun olan mağazalarında tesettür giyim modellerinin yok denecek kadar az seviyede olması, bu durumu etkileyen faktörlerden bir tanesi. Fakat taleplerin çok yüksek olmasıyla birlikte markalar arasındaki rekabet her geçen gün artmakta. En yeni ferace modelleri, en son moda tunik modelleri ve özel günlerde tesettür abiye elbiseleri birçok marka tarafından internet üzerinden satışa sunuluyor.

 

    Öyle ki sadece tesettür giyim üzerine satış yapan internet siteleri her geçen gün artış gösteriyor. Örneğin bir tesettür markası, yeni bir şal modeli üretiyor ve hemen arkasından diğer markaların benzer ürünleri ürettiğini ve piyasaya sunduğunu görüyoruz. Her geçen gün tırmanan tesettür modası alışveriş merkezlerinde yapılan alışverişleri tamamen unutturmaya ve sadece internet üzerinden alışverişi her geçen gün arttırmaya başlıyor. Tabii ki bunun belli başlı sebepleri var.

 

Ayrıntılı bir şekilde ele alalım;

 

    İzlenimler ve anketlere göre tesettürlü bayanlar, AVM'ler ve giyim mağazalarında belli başlı markalar bulunduğu ve bu markalarda tesettür giyim modellerinin yok denecek kadar az olduğunu ve bu sebeple internet üzerinden alışveriş yapmaya mecbur kaldıklarını söylüyorlar. Tabii ki bu modanın yükselmesinin tek sebebi bu değil. Son yıllarda hayatımıza giren ve herkesin hayatında vazgeçilmez bir rol oynayan sosyal medya, bu modayı tırmandıran en başlıca sebeplerden biri. Yine yapılan anketlere göre, en moda tesettür markaları, bu işe sosyal medya üzerinden tanıtım yaparak başlamış görünüyor. Sosyal medyanın başka bir etkileşimi ise şu şekilde ilerliyor; bu markalardan alışveriş yapan bayanlar aldıkları ürünün resmini paylaşıyor, bu ürünlerle fotoğraf çektiriyor, belki de ürünü satın aldığı markalara sosyal medya üzerinden teşekkür ediyor. Böylelikle diğer arkadaşları tarafından görülerek muazzam bir yayılma başlıyor.

 

    Tesettür giyiminde ön plana çıkan modeller, son yıllarda hayatımıza giren ve pardesünün yerini alan ferace modelleriyle baş gösteriyor. Genç bayanlar artık pardesü kullanmak yerine feraceyi tercih ediyor. Diğer bir moda klasmanı olan tunik, yelek modasını geride bırakıyor. Yine sosyal medya üzerinden yayılan bu akımda, özel günler için saç modelleri, gelin ve kına başları ve buna benzer paylaşımlar, tesettür abiye, şal ve eşarp modellerini ve satışlarını arttırıyor ve rekabeti hızla yükseltiyor. Tabii ki bu olumlu yükseliş ülkemiz adına güzel bir gelişme. Çünkü tesettürlü bayanların tekdüze kıyafetlere mahkûm edilmesi veya sadece büyük şehirlerde bu imkânlara sahip olması gibi sıkıntılar, özellikle internet satışı ve kapıya teslim yöntemiyle ortadan kalkmış oluyor.


    Her geçen gün zenginleşen bu moda akımı, tesettürlü bayanlara birçok seçenek ve özgürlük sunuyor. Artık hangi şehirde veya ilçe de olursanız olun, en son moda tesettür kıyafetlerine oturduğunuz yerden ve binlerce seçenek arasından tercih ederek sahip olabiliyorsunuz. Umarız internet üzerinden alışveriş şansı olmayan bayanlar için de AVM ve mağazalarda da bu yükseliş etkisini gösterir.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim