ankara escort, ankara escort,
  • BIST 107.479
  • Altın 151,616
  • Dolar 3,6610
  • Euro 4,3049
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 18 °C

Avis&Budget Group yıllık toplantısını Türkiye'de yaptı

Avis&Budget Group yıllık toplantısını Türkiye'de yaptı
Küresel araç kiralama şirketi Avis'in, Türkiye'de 40. yılını kutlaması nedeniyle Avis Budget Group üst yönetimi yıllık toplantısını Türkiye'de gerçekleştirdi.

Küresel araç kiralama şirketi Avis'in, Türkiye'de 40. yılını kutlaması nedeniyle Avis Budget Group üst yönetimi yıllık toplantısını Türkiye'de gerçekleştirdi. 

Basın toplantısında soruları yanıtlayan Nelson, "Avis Budget Group olarak, Avis, Budget ve Zipcar markalarıyla dünya genelinde 10 bin lokasyonu ile 500 bin araçlık bir filo yönetmekteyiz. Geçen yıl gerçekleşen 130 milyon kira günü ile 8 milyar dolarlık bir gelir elde ettik. Avis ve Budget markaları ile tüm dünyada yükselen hacimle birlikte büyümeye devam ediyoruz. Zipcar, Payless ve A-pex yatırımları ile de finansal gücümüzü arttırıyoruz” dedi.

Otokoç Otomotiv bünyesinde faaliyet gösteren Avis ve Budget markalarının geçmişten bugüne gösterdiği büyüme başarısına işaret eden Nelson, "Avis-Budget Türkiye EMEA Bölgesinde müşteri memnuniyetinde yarattığı performansıyla dikkati çekiyor. Koç Grubu ile 40 sene önce başlayan uyumlu ve güçlü ortaklığımızın bugün geldiği noktada Avis & Budget Türkiye'nin performansı ile uluslararası arenada almış olduğu ödüllerin bu başarının en güzel göstergeleri olduğunu düşünüyorum. İşbirliğimizin nice 40 seneler boyunca devamını diliyorum" ifadelerini kullandı. 
 
- "Otokoç Otomotiv bu yıl toplamda 3,6 milyar lira ciro gerçekleştirecek"
Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir ise, bu yıl Avis'in 40. yılını kutladıklarını anımsatarak, "Bugün aynı zamanda Avis Budget Group'un tüm Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden (EMEA) 100'ün üzerinde ülkenin katıldığı lisansiye toplantısına ev sahipliği yapıyoruz. Bu da bizi ayrıca gururlandırıyor. Avis Türkiye'nin bu büyüklüğe ulaşmasında Koç Holding ve Avis Budget Group'un 40 yıldır sürdürdüğü güçlü iş ortaklığı çok önemli katkılar sağlıyor ve bu sayede araç kiralama işimiz artan bir ivmeyle pazarın üzerinde bir büyüme gösteriyor" değerlendirmesini yaptı.

Otomotiv perakendeciliği iş birimini de bünyesinde barındıran Otokoç Otomotiv'in büyümesinde Avis'in katkısına değinen Özdemir, "Otokoç Otomotiv bu yıl toplamda 3,6 milyar lira ciro gerçekleştirecek. Bu cironun 1 milyar lirası araç kiralama işimizden geliyor" dedi. 

Türkiye'de ekonominin gelişimine bağlı olarak araç kiralamanın da geliştiğini kaydeden Özdemir,  "Ekonomi gelişiyor, gelen turist sayısı artıyor, iş gezileri artıyor. O yüzden eskiden lüks olarak adlandırılan araç kiralama artık ciddi oranda büyüyor. Bu büyümenin önümüzdeki dönemde de sürmesini bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Ulaşım Online Dergisi’ne röportaj veren Avis&Budget Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekici de Avis Budget Group'un ve Koç Holding'in yaptıkları tüm yatırımları ve girişimleri desteklediklerini ve Türkiye'nin Avis Budget Group nezdinde çok önemli bir iş ortağı olduğunu belirtti.
Ekici, "Şu anda 4 ülkede 84 ofisle 28 bin araç parkı ile hizmet veriyoruz, yeni ülke yatırımlarımız devam ediyor, çok yakında Avis Budget Group'un yeni markası olan Zipcar'ı ilk lisansiye ülke olarak lanse edeceğiz" dedi. 

Araç kiralamada turistik gezilerin önemli bir payı oluğunu belirten Ekici, "Yıllık gelirimizin içinde yüzde 20 civarında kısmı yurt dışından gelen müşterilerimiz oluşturuyor. Özellikle turistik geziler araç kiralama alanındaki gelişimi sırtlıyor." Dedi

 

Röportajın konu başlıkları şu şekilde;

'TÜRKİYE’DEKİ PAZAR PAZAR PAYININ YÜZDE 50’SİNE SAHİBİZ' 
Sorularımızı değerlendiren Ekici; ''Şu an baktığınızda araç sahipliği olarak pazarda en büyük firmayız ve operasyonelizm diye ayırdığınızda kiralamada avis açık ara farkla pazar lideri. uluslararası markalar zincirinde yüzde 40lık bir pazar payına sahip. Budget’ın da yine uluslararası markalar içerisinde yüzde 20 civarında pazar payı var. Böyle bakınca nerdeyse yüzde 60 yüzde 50 civarında bir pazar payımız oluşuyor. ama tabi bu pay uluslararası markalar içerisinde çünkü pazarın yüzde 50’lik kısmı, Antalya, İzmir’de yüksek sezon döneminde faaliyet gösteren küçük firmalar ve yerli yapımlar tarafından yönetiliyor.’’  

 

'EN BÜYÜK FARKIMIZ 40 YILLIK BİR GEÇMİŞTEN GELİYOR OLMAMIZ'

''En büyük fark zaten 40 yılda yatıyor. Bir diğer farkımız Koç Grubu olmamız. Çünkü bu iş güven işi. Bir araç kiraladığınız zaman, aracın bakımı, yol güvenliği gibi unsurların arkasında da büyük bir gücün olmasını istersiniz, geçmişini bilmediğiniz bir aracı kiralamaktan kaçınırsınız, bizim farkımız burada.''

 

''40 YIL'' ÇOK ANLAMLI BİR SÜREÇ'

''1974'lerin ortamı, arkasından 80’ler, 80’lerden sonra 90’lar… Her dönem ayrı bir yapı oluşmuş. Örneğin 74'lerde bir petrol krizi var Ortadoğu’da, onunla beraber petrol fiyatları 4 kat artıyor, otomotiv çok negatif etkileniyor ve tabi o dönemlerde kredi kartı yok, insanlara araç vermekte zorluk çekiyorsunuz… Dolayısıyla şu an bizim yönettiğimiz biçimi geçmiştekilerin çabalarıyla karşılaştırdığımızda bizim çok daha rahat bir durumda oduğumuzu görüyoruz. Işin zorluğunu bizden önce bu markaya hizmet verenler yaşamış. Yokluk içerisinde bir sektörü var etmişler ve bugünlere kadar getirmişler, bu bizim için çok değerli bir yapı.'' 

 

'2014 ÇOK İNİŞLERİ ÇIKIŞLARI BOL FARKLI BİR YIL OLDU'

''2014 çok farklı, çok inişleri çıkışları olan bir yıl oldu ve hala şu dönemde belli sıkıntılar devam ediyor ama biz pek etkilenmedik, hedeflerimizi yakaladık. Enflasyonu yüzde 7/8 düşündüğümüzde işin kendisi yüzde 20’lerde büyüme gerçekleştirirken biz yüzde 30’luk oranla çok anlamlı bir büyüme kaydettik. O açıdan bizim için rahat bir sene oldu diyebilirim.''


'KOBİLER, ARAÇ SATIN ALMAKTANSA KİRALAMAYI TERCİH EDİYOR'
''Türkiye’de, yüksek sezonda 35 bin 36 bin toplam günlük kiralama pazarı var. Bu Heatrow’un günlük çalıştırdığı araç sayısına denktir.Türkiye'nin 785bin kilometre kare olduğunu düşünürsek ülkemizin hala kat etmesi gereken bir yolu var. Bu bizler için sektördeki tüm rakiplerimiz için de pozitif bir dinamiktir. 
Bir başka dinamik ise kobiler. Büyük kobiler kendi öz sermayelerini araç alımına yatırmak yerine kendi işlerini büyütmek için kullanabilmenin farkına vardılar. Dolayısıyla burda da kiralama tarafını büyük ölçekte yapan firmalar için sektörel devinim var elbette. Bu işi büyük yaptığınız zaman müşterinize de bir avantaj sağlayabiliyorsunuz. Daha uygun fiyata anlaşma sağlıyorsunuz örneğin. Lastiği yağı bütün unsurları ortaya koyduğunuz zaman herhangi bir kobiden çok daha uygun maliyete yapabiliyorsunuz bu işi. Bu şekilde de müşterilere kaynak yaratmışi oluyorsunuz. Geleceğine baktığımızda bu işin bir diğer avantajı da bu oluyor.''

 

'AVIS&BUDGET VE KOÇ HOLDING İŞBIRLIĞI ÇOK ANLAMLI'
 
''Bir çok markaya baktığınızda krizlerle beraber lisansiyeleri sürekli değişti ama biz 40 yıldır el değiştirmeden  devam ediyoruz. Her sene belirli bir oranda büyüyüp müşterisine her zaman daha iyisini vermeye çalışan bir tavırla yaklaşıyoruz. Bu her iki tarafın da vizyonu aslında, Koç Grubu’nda olduğu gibi Avis tarafında da bu çok çok önemli. Böyle baktığımızda Avis&Budget Grubu ile Koç Holding birlikteliği çok anlamlı çünkü karşılılklı güven müşteriye verilen değer bakımından birbirimize oldukça yakınız. Bu yaklaşımımızı da 7 yıldır Avrupa, Asya, Ortadoğu ülkeleri içerisinde müşteri memnuniyeti açısından aldığımız birincilik ödülleriyle ispatlıyoruz.'' 

 

'TÜRKİYE’NİN KİRALAMA İŞİNDE ÖNÜ AÇIK VE YAPACAK DAHA ÇOK İŞİ VAR'
''Türkiye çok önemli bir destinasyon. Ülkenin kendi içerisinde milli geliri artıyor. İnsanlar artık bir yerde kalmaktan çok memnun değil, mobil olmayı sürekli seyahat etmeyi seviyorlar. Hava yolları da yılda yüzde 15 büyüme kaydediyor dolayısıyla bunların hepsini yanyana koyduğunuzda geleceğin bizim açımızdan kötü olma ihtimali yok denecek kadar az. Bu yüzden Türkiye'nin kiralama işinde önünün açık olduğnu ve yapacak daha çok işinin olduğunu düşünüyorum.’’

- Avis Türkiye
Türkiye'de Otokoç Otomotiv çatısı altında faaliyet gösteren Avis, yurtiçi ve yurtdışında 84 ofisteki yeni ve bakımlı araçları ile müşterilerine hizmet veriyor. Avis, son yedi yıldır EAMEA ülkelerindeki (Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Asya) müşteri memnuniyeti sıralamasında birinciliğini koruyor. 
Budget Türkiye de, Türkiye'de Otokoç Otomotiv bünyesinde faaliyetlerini sürdürürken, yurt genelindeki 44 havalimanı ve şehir ofisi ile faaliyetini devam ettiriyor. Budget 2014 yılında yüksek sezonda 4 bin 250 adetlik filoya ve 45 adet ofis sayısı ile yüzde 13 pazar payı ile sektördeki 2. lik konumunda.
Otokoç Otomotiv, Koç Grubu'nun otomotiv sektöründeki ilk yatırımı olarak 1928 yılında kuruldu. Otokoç Otomotiv, otomotiv perakendeciliğinde Birmot ve Otokoç, araç kiralama sektöründe ise Avis ve Budget markalarıyla hizmet veriyor. 


Kısa süreli ve uzun süreli araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile hizmet veren Otokoç Otomotiv, toplamda 32 bin adetlik bir araç parkına sahip. 
     

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Avis&Budget Group yıllık toplantısını Türkiye'de yaptı15 Ekim 2014 Çarşamba 16:31
  • Fatma Teğmen, Sabiha Gökçen'in izinde18 Haziran 2013 Salı 09:47
  • Yat sektörü her yıl yüzde 20 büyüyor07 Nisan 2013 Pazar 00:10
  • Limak ihaleye yerli ortakla girecek11 Mart 2013 Pazartesi 12:21
  • Oruçoğlu, yat inşada göz kamaştırıyor18 Şubat 2013 Pazartesi 15:41
  • Kaldırımcı: İDO'dan başkası taşıyamaz12 Kasım 2012 Pazartesi 12:28
  • Mariner Gemi, Çin'de üretip Çinlilere sattı15 Ekim 2012 Pazartesi 11:30
  • Onorato "İzmir'in potansiyeli çok büyük"13 Ağustos 2012 Pazartesi 00:11
  • İstanbul depreminin ayak sesleri!06 Ağustos 2012 Pazartesi 00:11
  • Explorer teknelerin ödüllü tasarımcısı30 Temmuz 2012 Pazartesi 00:09
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim