• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 18 °C

Bankalardan müşteriye çifte vurgun

Bankalardan müşteriye çifte vurgun
Bankalar kendilerine yeni bir kazanç kapısı daha yarattı. Kredi taksitini geciktirene gecikme faizinden sonra, hesabını bloke ederek açma-kapama faturası çıkartılıyor.

Yatırımcıya ve vatandaşa yüksek işlem maliyeti çıkaran bankalar, yeni bir kâr kapısı daha buldu. Kredi taksitini en fazla bir hafta geciktiren vatandaşın banka hesabına bloke konulmaya başlandı. Bazı bankalar gecikme faizinin yanı sıra hesabın açılması için 40-50 TL'ye varan bloke ücreti alıyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), vatandaşlardan gelen şikayetleri dikkate alarak konuyu şube bazında incelemeye aldı. Yargı paketindeki, 'ev eşyalarının haciz' edilemeyeceğine ilişkin hüküm, bankaların tahsilatını olumsuz etkiledi. Bankalar kart aidatları, işlem ücretlerine yeni kazanç türleri ekledi. Kart uygulaması ve işlem ücretlerine ilişkin Tüketiciler Birliği'ne gelen şikayet başvuruları da 400 bini aşmış durumda. BDDK verilerine göre; bankalar son 3 yılda sadece kart ücretlerinden yaklaşık 12 milyar lirayı aşkın gelir elde etti. Bankaların kredi kartlarından, mevduat hesaplarından ve bireysel kredilerden aldıkları ücret ve komisyonlarla ilgili mevzuatta yasaklayıcı hüküm bulunmuyor. Ancak, bu konuda açılan davaların büyük bölümü tüketici lehine sonuçlanıyor.

FATURA KABARDI

BDDK'ya gelen şikayetlerde kart ücretleri başı çekerken, bankalar kredi kartı ve kredi taksitlerinde birkaç günlük gecikmede bile faizin yanı sıra ekstra faturalar çıkarıyor. Kredi borcu yatırıldıktan sonra hesap üzerindeki bloke kaldırılırken, bunun için de 40-50 TL arasında değişen ücretler alınıyor. Bazı bankalar verdiği bu ücreti talep eden vatandaşları "Dava açın" diyerek kapıdan çeviriyor.

BANKA, DOSYA MASRAFINI İSPATLAYACAK

Yargıtay, kredi alımlarında müşteriden talep edilen 'dosya masrafı'nın geri ödenmesi gerektiğine hükmeden yerel mahkeme kararını bozdu. Yargıtay, bu masrafların ne olduğuna açıklık getirilmesi gerektiğine karar verdi. Bundan böyle banka zorunlu masrafların ne olduğunu açıklamak durumunda kalacak. Bankanın kredinin verilmesi için zorunlu olan masrafları tüketiciden isteyebileceğini belirten daire, buna karşın kredi verilmesi için gereken zorunlu masrafların neler olduğu konusunda ispat yükünün bankaya ait olduğuna dikkat çekerek, "Aksi halde, diğer ücret ve masraflar başlığı altında belirlenen bir miktarın tüketiciden alınması haksız şart oluşturur" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim