• BIST 83.048
  • Altın 147,105
  • Dolar 3,7605
  • Euro 4,0391
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -5 °C

Birdal: 3. havalimanına sıcak bakıyoruz

Birdal: 3. havalimanına sıcak bakıyoruz
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal, DHMİ İstanbul Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur ile birlikte 2010-2011 yılının değerlendirmesi yaptı.

AHL'DEKİ PARK SORUNU YAKINDA BİTECEK

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal, DHMİ İstanbul Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur ile birlikte 2010-2011 yılının değerlendirmesi yaptı.

DHMİ Florya Sosyal Tesisleri’nde düzenlenen değerlendirme toplantısında başta DHMİ'nin 2010 yılında gösterdiği faaliyetler olmak üzere, merak edilen birçok önemli konu gündeme getirildi.

2010 yılının çok yoğun geçtiğini söyleyerek sözlerine başlayan DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, "Geçtiğimiz yıl gerçekten çok yoğun geçti. Dünyada aksamalar yılı olurken, Türkiye'de istikrarlı büyüme devam etti. Türkiye, Avrupa Hava Sahası'na trafik ekleyen 1. ülke konumuna ulaştı. DHMİ, ekonomiye toplamda 1,15 milyar TL'nin üzerinde katkı sağladı. Bu olumlu tablonun 2011'de de devam edeceğini düşünüyoruz" dedi.

"ASKERİ ALAN İÇİN SONA YAKLAŞILDI"

Atatürk Havalimanı’na kapasite artırımı ve iyileştirmeler için gereken tüm yatırımların maddi giderlerin boyutu gözetmeksizin yapıldığını söyleyen Orhan Birdal, askeri apronun AHL’ye katılımı için, görüşmelerde sona gelindiğini ve yakın zamanda protokol imzalanacağını söyleyerek, "İlk etapta askeri apronu AHL’deki en önemli sorunlardan biri olan park problemini çözmek için kullanacağız. Belki daha ileride uydu terminal yapılır ve bazı uçuşların kalkışları buradan gerçekleştirilebilir. Fakat önceliğimiz uçak park alanı olarak kullanmak” şeklinde konuştu.

Bunu yanısı sıra hizmet kalitesini artırmak için hava trafik kontrolörü sayısını 165’e çıkardıklarını belirten Birdal, 2011 yaz sezonu itibariyle bir saatlik iniş-kalkış kapasitesini 40’tan 50’ye yükselttiklerini de söyledi.

ESENBOĞA ARTIK CAT 3 SEVİYESİNDE

Ankara Esenboğa Havalimanı’nın CAT3 seviyesine çıkarıldığını söyleyen Birdal, bu sayede Ankara’da sıklıkla yaşanan sis probleminin önene geçildiğini ve yaklaşık 320 uçağın divert etmekten kurtulduğunu ifade etti. Birdal, "Anadolujet, Esenboğa'dan Anadolu'nun birçok noktasına uçuyor. Orada, CAT3'e geçilmesiyle sis yüzünden seferde yaşanan rötar ve iptallerinde önüne geçmiş olduk" dedi.

"3'ÜNCÜ HAVALİMANINA SICAK BAKIYORUZ"

DHMİ olarak İstanbul’a üçüncü havalimanına son derece olumlu baktıklarını söyleyen DHMİ Genel Müdürü Birdal, “Atatürk Havalimanı’na askeri apronu da katsak ne kadar büyütebileceksek büyütsek de, tek başına ihtiyaca cevap vermesi mümkün değil. O yüzden biz DHMİ olarak 3'ncü havalimanına sıcak bakıyoruz. Fakat nereye kurulacağını bana sormayın. Teknik incelemeler sonucunda en uygun alan seçilecektir. Bizim işimiz yapmak değil işletmek” dedi.

Atatürk Havalimanı etrafındaki manialardan da söz eden Birdal, "Havalimanı etrafında mania olarak görülen binaların yıkılması konusu Devlet Hava Meydanları İşletmesi olarak bizim elimizde olan birşey değil. Kaldı ki bizim zabıtamız da yok. Onun dışında binaları kaldırmadığımız gibi de yıkamayız. Gerekli bilgileri belediyelere veriyoruz. Yaptırım onların elinde olan birşey. Sefaköy tarafı için durum böyle" şeklinde konuştu. Birdal, Ataköy tarafı için de "Burası yaklaşık 60 yıldır var. Büyüyeceği de biliniyordu. Ataköy, Atatürk Havalimanı varken yapıldı. Üstelik biz Ataköy üzerinden iniş-kalkış trafiğini keyfi olarak tercih etmiyoruz. Rüzgarın durumuna göre mecburiyetten tercih yapıyoruz. Bir de dünya genelinde havaalanlarının çevresine bina yapılmazken (iş amaçlı binalar hariç) bizde tam tersi oluyor. Bizim ülkemizde havaalanına yakın yerler daha değerli görülüyor. Tabi bunu da anlayabilmek mümkün değil. Hal böyle olunca kimsenin şikayet etme hakkı olduğunu düşünmüyorum" ifadelerini kullandı.

SMART PROJESİ TAM GAZ

Smart Projesi hakkında da konuşan DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal “Smart Projesiyle ilgili çalışmalarımız bitti. Şu sıralar yazılım programı yükleniyor. KKTC faaliyete geçti. Sistemde tüm hatlarıyla entegre sağlandığında aynı anda hizmete girecek. Projeden dolayı herhangi bir eksikliğimiz yok. Esenboğa'daki Hava Trafik Kontrol Tesisi'ni Şubat ayında açmayı planlıyoruz. Yakında Atatürk Havalimanı'nda da yeni kuleye geçilecek. Eski kule de yıkılarak yerine uçaklar için park alanı yapılacak. Gönül isterdi ki Atatürk Havalimanı’nın bir simgesi olarak yerinde kalsın. Ama bu hızlı büyüme karşısında park sıkıntısı çekildiği için maalesef mümkün gözükmüyor" dedi.

"AHL HAVA TAKSİ OPERASYONLARI İÇİN PEK UYGUN DEĞİL"

Atatürk Havalimanı'na gelen özel uçaklardan alınan ücretlere yapılan zam konusundaki görüşleri de sorulan Birdal, "Atatürk Havalimanı konumu itibariyle özel uçakların operasyonlarını yapması için pek uygun bir meydan değil. Buradaki tarife değişikliği, fiyatların Antalya Havalimanı ile aynı düzeye çekilmek istenmesinden dolayı yapılmış.Daha önce uçak bazında alınan ücret kişi bazına çekildi. Bu konuyu inceliyoruz. Hiç kimsenin orada faaliyet gösteren şirketleri Genel Havacılık Terminali'nden uzaklaştırma gibi bir hareketi söz konusu olamaz" şeklinde konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim