CFM International, sadece Boeing 737 MAX modeline güç sağlayacak olan yeni LEAP-1B motorunun ilk yer testlerine başarıyla başladığını duyurdu. CFM, ilk denemeye 13 Haziran’da, planlanandan üç gün önce, çalıştırdı. Fransa Villaroche’taki Snecma deneme tesislerinde monte edilen LEAP-1B motoru, tam güce ulaşmadan önce daha hafif güçle gerçekleştirilen bir dizi denemeyi başarıyla tamamladı.
“Koridorlu uçağı 2017’de hizmete sunacağız”
Boeing Ticari Uçaklar Başkan Yardımcısı ve 737 MAX Programı Genel Müdürü Keith Leverkuhn, “CFM, tek koridorlu uçak piyasasında, en güvenilir ve yüksek performanslı motorları sunma konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahiptir. 737 MAX için yapılan LEAP-1B motor testlerinin başlaması, piyasadaki yakıt kullanımı en etkin tek koridorlu uçak ailesini 2017’de hizmete sunmaya çok yakın olduğumuzu gösteriyor.” dedi.
Birkaç hafta daha sürecek
Önümüzdeki birkaç hafta boyunca motor denemeleri devam edecek. CFM bu süre zarfında, motorun mekanik işleyişini, işletilebilirliğini (motor durma noktasını), çalıştırılmasını tetkik edecek ve motorda yer alan örgülü karbon fiber kompozit fan, çift ringli, ön karıştırıcılı döngüsel yakma hücresi, yüksek basınç tribününde yer alan seramik yüzeyli kompozit kaplama ve alçak basınç tribününde yer alan titanyum aluminit çark gibi ileri teknolojilerin işlerliğine onay verecektir. Daha küçük ve yüksek verimli motor çekirdeği ile 737 MAX için optimize edilen LEAP- 1B, bu yeni teknolojilerden yararlanmaktadır.
“Denemelerden dolayı büyük heyecan duyuyoruz”
CFM Başkan Yardımcısı Cédric Goubet üretilen motorla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu motorun denemelerinin başlamasından büyük heyecan duyuyoruz. Motorun tam güce ulaşmasıyla, kapasitesini/neler yapabileceğini daha iyi anlayabiliyoruz. Yaptığımız tüm bu testler, teknoloji seçimlerimizi de doğrulamış oldu. LEAP-1B motoru vaat ettiğimiz her şeyi ve hatta ötesini sunacaktır.”
LEAP-1B motoru, 737 MAX’ın yakıt verimliliğinin geliştirilmesine gözle görülür bir katkı sağlıyor. 737 MAX, günümüzün en etkin Yeni-Nesil 737 modellerinden yüzde 14; ilk hizmete giren orijinal Yeni-Nesil 737’lerden ise yüzde 20 daha fazla yakıt verimliliğine sahip olunması bekleniyor.