Çalışanlar geçen hafta ilk 737 MAX test uçağının kanatlarını monte etmeye başladı. Renton’daki üretim sürecinde ilk 737 MAX’in monte edilecek öncelikli parçaları kanatları olacak.
Başkan Yardımcısı ve 737 MAX programının Genel Müdürü Keith Leverkuhn, “Renton çalışanları tek koridorlu uçak üretiminde dünyanın en iyileridir ve bu dünya çapındaki ekip şimdi ilk 737 MAX ile geleceği inşa ediyor. Bu dönüm noktasını programa uygun şekilde başarmak 737’nin ve entegre tasarım ve inşa ekibimizin başarısının tescilidir” dedi.
Makina operatörleri, 737 MAX’ın kanat yüzey panellerini ve stringerlerini (destek profilleri), üst ve alt kanat panellerine delikler açmak ve perçinleri yerleştirmek için otomasyon kullanan yeni panel montaj hattına yerleştirdi.
Teknisyenler, 737 MAX kanat ana kirişinin – kanatlardaki iç destek yapıları - ilk parçalarını da otomatik kanat ana kirişi montaj makinasına yerleştirdi. Bitmemiş kaplama, stringer ve kanat ana kirişleri, Washington’daki Auburn ve Fredrickson’da bulunan Boeing Kaplama ve Kanat Ana Kirişi Fabrikası’nda makina ile üretildi. Süreç bittiğinde paneller ve kanat ana kirişleri tamamlanmış kanatlara dönüşecek.