• BIST 105.324
  • Altın 146,596
  • Dolar 3,4727
  • Euro 4,1687
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 12 °C

Bombardier, Eurasia Rail Fuarı’nda tanıtıldı

Bombardier, Eurasia Rail Fuarı’nda tanıtıldı
Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi (ERTMS) uzmanlığını ve üstün teknoloji ürünü iletişim tabanlı tren kontrolü (CBTC) çözümü BOMBARDIER CITYFLO 650’de katılımcılarla paylaşıldı.

 

Demiryolu teknolojilerinin lideri Bombardier Transportation, 7-9 Mart tarihleri arasında İstanbul Expo Center’da  düzenlenen  Eurasia Rail 2013 Fuarı’nda Türkiye için özel olarak tasarlanan V300ZEFIRO’nun yanı sıra  yenilikçi, ekolojik ve ileri teknolojiye sahip ulaşım çözümleri; BOMBARDIER ZEFIRO yüksek hızlı tren, BOMBARDIER FLEXITY 2 tramvay ve BOMBARDIER MOVIA sürücüsüz metroyu tanıttı. 
 
•Bombardier İstanbul Ofisi Aracılığıyla Türkiye 10 Milyon Dolar İhracat Gerçekleştirdi
 
Türkiye’nin önümüzdeki 10 yıl içinde demiryolu alanında 45 Milyar Dolar yatırım yapma kararının bölge içinde ve dışında yolcu ve yük taşıma potansiyelini büyük ölçüde arttıracağını belirten Bombardier Transportation Türkiye Bölge Satış Yöneticisi Pier Prina Mello, “Türkiye demiryollarını yaygınlaştırma programı, ülkenin Avrupa ile Asya arasında köprü olan stratejik konumunu güçlendirme tutkusunun bir göstergesi. Bombardier olarak, Türkiye pazarındaki varlığımızı daha da güçlendirmek istiyoruz. 2008 yılında İstanbul’da açtığımız Bombardier Global Satın Alma Ofisi, Bombardier'in dünya pazarlarındaki projeleri için uzun vadeli işbirliği yapabileceği potansiyel Türk imalatçıları belirlemek ve geliştirmek üzere faaliyet gösteriyor. Türk tedarikçilerin Bombardier'in tedarik zincirine entegrasyonunu etkin olarak destekleyen bu ofis aracılığıyla, son 5 yılda Türk tedarikçiler 10 Milyon Dolar’ın üzerinde ihracat gerçekleştirdi. Bombardier olarak, mevcut ağlardaki kısıtlamaları azaltacak, tramvay ve metrolardan hızlı tren ve demiryolu kontrollerine kadar uzanan, gelişmiş ve uzmanlığı kanıtlanmış çözümlerimizi Türkiye pazarına sunmak için sabırsızlanıyoruz” dedi. 
 
Eurasia Rail 2013’de Tanıtılan Bombardier Transportation Çözümleri
 
Bombardier V300ZEFIRO 
 
Bombardier’nin çok kısa bir sürede 360 km/s hıza çıkabilen V300ZEFIRO treni, rüzgarlı rotalarda bile mükemmel seyahat süreleri sunuyor. V300ZEFIRO, 2014’de İtalya’dan başlayarak, Avrupa demiryolu ağında yüksek birlikte çalışabilme özelliğine sahip olacak. Trenitalia için Ansaldo Breda konsorsiyumuyla sunulan tren, pazardaki en yüksek kapasite ve koltuk başına en düşük enerji tüketimi özelliklerine sahip ZEFIRO hızlı tren grubundan bir ürün. Bu esnek araçlar her pazarın ihtiyacına göre özelleştirilebilir ve Bombardier’nin hızlı tren sektöründeki 20 yıllık küresel deneyiminin ulaştığı son noktadır.
 
Bombardier Flexıty 2 
 
Ortalama bir ve iki kişinin seyahat ettiği otomobillere göre yolcu başına beş kata kadar daha az enerji tüketen tramvaylar ve hafif raylı araçlar en enerji tasarruflu ulaşım yöntemi. 250 kişiye kadar yolcu taşıma kapasitesine sahip olan ve 30 yıldan fazla süre kullanılabilen FLEXITY serisinde bulunan modern tramvaylar ve hafif raylı araçlardaki (LRV) son gelişme 2012 Nisan ayında İngiltere, Bristol’de kullanılmaya başlanan ve Avustralya, Gold Coast ile İsviçre’nin kültür başkenti Basel’e gönderilmekte olan FLEXITY 2 tramvaylarıdır. FLEXITY 2, enerjinin tekrar kullanılmasına olanak tanıyarak yüzde 30'a kadar enerji tasarrufu sağlayan BOMBARDIER MITRAC Energy Saver gibi, BOMBARDIER ECO4 portföyünden enerji tasarrufu teknolojileriyle donatılmıştır. Türkiye’de 2011 yılından bu yana 30 yeni FLEXITY Swift hafif raylı araç Bursa’nın taşıma hizmetleri kalitesinin iyileşmesine ve genişleyen ağ kapasitesinin artmasına yardımcı olmaktadır. Bombardier bugüne kadar 20’den fazla ülkedeki 100 kentte 3.500 adet tramvay ve hafif raylı araç siparişi almıştır. 
 
Bombardier Movia 
 
Dünyanın lider metro tedarikçisi Bomberdier’in son teknoloji ürünü, yüksek kapasiteli MOVIA metroları Londra, Berlin, Şanghay, Singapur ve Yeni Delhi gibi büyük şehirlerde hızlı, güvenilir ve uygun maliyetli ulaşım sağlıyor. Tam anlamıyla modüler olan MOVIA metro konseptinde, araçlar müşterinin altyapıyla ilgili kısıtlamalarına uygun ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yapılandırılabilir. 1995 yılında Ankara’da Türkiye’nin ilk metro sistemini kuran Bombardier, İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Eskişehir ve Bursa’da  hafif raylı ulaşım (LRT) ve tramvay sistemleri geliştirdi.  
 
Bombardier Cityflo 650
 
Bombardier, bu sistemlerin sadece araçlarını teslim etmekle kalmaz, aynı zamanda şehir içi ve ana demiryolu ağlarında kapasite ve güvenliğin artmasını sağlayan sinyalizasyon teknolojisini de sağlar. CITYFLO 650 CBTC çözümü, yoğun toplu taşıma sistemlerinin işletilmesini kolaylaştıran gelişmiş bir teknoloji kullanır. İnsansız Tren İşletme (UTO) dahil olmak üzere her düzeyde otomasyon sunan çözüm, halen dünyanın çeşitli yerlerinde yaklaşık 30 hatta kullanımda veya kurulum aşamasındadır. İspanya Madrid’te CITYFLO sistemi kullanılmaya başladıktan sonra yolcu taşıma kapasitesinde yüzde 30 artış olmuştur. Son uygulamalar; Londra Metrosu’nun dört hatlı ana yeraltı demiryoluna, Malezya’da yeni Klang Vadisi Toplu Hızlı Ulaşım (KVMRT) sistemine, Almanya, Suudi Arabistan ve ABD’ye kurulmaktadır. Bombardier’in Türkiye’de uyguladığı toplu taşıma demiryolu kontrol projeleri arasında;  İstanbul ve İzmir hafif raylı ulaşım sistemleri için CITYFLO 250 teknolojisi, İstanbul’da Sultan Çiftliği tramvayı, İstanbul İkitelli ve Adana metroları için CITYFLO 350 çözümü yer almaktadır. 
 
Bombardier Interflo 550
 
BOMBARDIER INTERFLO 550 sinyalizasyon çözümü, bölgesel ve kırsal alanlar için özel olarak tasarlanan ilk Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi (ERTMS) teknolojisidir. Bu modüllere ayrılmış yol kenarı sistemi, sistem boyutu veya otomasyon düzeylerinin gelecekteki gelişmesini karşılayabilecek kapasite, uyarlanabilirlik ve maliyet etkinliği olanakları sunmaktadır. Yeni sistem araçtaki otomatik tren koruma ERTMS standartlarını radyo tabanlı yol kenarı sistemleriyle birleştirerek yol kenarı donanımını en aza indirir. Sabit bloklu sistemlerle karşılaştırıldığında, hareketli ve esnek blok sistemi trafiğe uyarlanabilirlikte daha yüksek verimlilik sunarak enerji tasarrufu sağlar. Diğer sistemlerle veri paylaşımı kolaydır. İlk olarak 2012 yılında İsveç’in Västerdal hattında işletilmeye başlanan, INTERFLO 550 teknolojisi Kazakistan’ın ana ağında bulunan iki hatta da kurulmaktadır.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim