• BIST 9937.32
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 27 °C

Casus uçaklar sivil cephede hazırlanıyor

Casus uçaklar sivil cephede hazırlanıyor
El Kaide'ye karşı hünerlerini sergileyen insansız uçaklar şimdi de sivil cephede uçuşa hazırlanıyor. Olası görevleri: Sınırlarda devriye gezmek, suçluları izlemek, ürün ilaçlamak. Peki bizi de gözetleyecekler mi?

 

Colorado'daki Grand Junction kenti yakınlarında, kurumaya bırakılmış yonca tarlasının kenarında dikilen asker tıraşlı tıknaz Şerif Yardımcısı Derek Johnson, gözlerini kısmış parlak ışıklı, puslu gökyüzünde dolanan bir noktayı izliyor. Bu, bir akbaba veya karga değil, bir Falcon; yeni model bir insansız hava aracı, bir casus uçak. Johnson da onu uçuran kişi. Tarım ve hayvan çiftliklerinin bulunduğu kemik rengi dağlarla kuşatılmış bir platoda kurulmuş olan Mesa İlçesi'nin Şerif Dairesi, yürüyüşe çıkıp yolunu kaybedenleri ve kanun kaçaklarını bulma konusunda Falcon'un becerisini test ediyor. Johnson'ın önündeki masanın üzerinde duran dizüstü bilgisayar, casus uçağın civardaki bir karayolunda çektiği görüntüleri gösteriyor.
 
Johnson'ın arkasında dikilmiş, onun Falcon'u izlemesini izleyen kişi ise aracın tasarımcısı Chris Miser. Kollarını kavuşturup güneş gözlüklerini tıraşlı başına kaldırmış sert yüzlü Miser, Colorado'nun Aurora kentinde kendi şirketini kurmak için 2007 yılında istifa edene kadar yüzbaşı olarak görev yaptığı Hava Kuvvetleri'nde askeri casus uçaklar üzerine çalışmış. Falcon'un kanat açıklığı 2,5 metre ama ağırlığı sadece 4 kilogram. Elektrikli bir motorla çalışan Falcon, gün ışığı ve kızılötesi iki adet döner kameraya ve GPS (Küresel Konumlama Sistemi) ile yönlendirilen otomatik pilota sahip. ABD hükümetinin izni olmadan ihraç edilemeyecek kadar gelişkin bir yapısı olan Falcon, Miser'ın söylediğine göre elle fırlatılan askeri casus uçak Raven ile aşağı yukarı aynı özellikleri taşıyor ama ondan çok daha ucuz. Miser, iki casus uçağını yanında destek teçhizatıyla birlikte bir adet ekip otosu fiyatına satmayı planlıyor.
 
ABD Başkanı Barack Obama tarafından Şubat 2012'de imzalanan bir yasa, 30 Eylül 2015 tarihine kadar Federal Havacılık İdaresi'ne (FAA), Amerikan hava sahasını casus uçaklara tamamen açması zorunluğunu getiriyor. Ancak şu anda bomboş gökyüzüyle Mesa İlçesi, FAA lisansıyla insansız uçak kullanma izni olan birkaç yetki bölgesinden biri. Şerif Dairesi'nin, havada sadece 20 dakika kalabilen bir metre genişliğinde Draganflyer adlı casus helikopteri var.
 
Falcon ise bir saat boyunca uçabiliyor ve kullanması kolay. "Siz sadece koordinatları giriyorsunuz, o kendi başına uçuyor," diyor Şerif Dairesi'nin insansız hava aracı programını yöneten Benjamin Miller.
 
Johnson aracın yörüngesini belirlemek için dizüstü bilgisayarına istenilen uçuş yüksekliği ile hızı giriyor ve dijital bir harita üzerinde hedeflere tıklıyor. Otomatik pilot geri kalan işi yapıyor. Falcon'u havalandırmak için gökyüzüne ileri doğru fırlatmak yeterli. Rotoru, havalanmasının ardından akselerometre tarafından devreye sokuluyor ve böylelikle kendisini havaya fırlatan kişinin eline zarar vermiyor.
 
Yakınlardaki bir tavuk işleme firmasının kötü kokusu, esintiyle birlikte yonca tarlasının üzerinden taşınıyor. "Şimdi de inişe geçmesini söyle," diyor Miser, Johnson'a. Şerif yardımcısının dizüstü bilgisayarda bir noktaya tıklamasının ardından Falcon alçalıyor, fosforlu turuncu paraşütü açılıyor ve Johnson'ın tıkladığı noktadan sadece birkaç metre ileride yavaşça yere iniyor. Miser gururla, "Raven bunu yapamıyor," diyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim