Çin'de maliyetler yeni Rota Türkiye!
Avrupa'da tekstil siparişi veren birçok firmanın iş gücü maliyetleri gün geçtikçe artan Çin yerine, ürünleri zamanında teslim eden Türk sanayicisini tercih ediyor.
Avrupa'da tekstil siparişi veren birçok firmanın iş gücü maliyetleri gün geçtikçe artan Çin yerine, ürünleri zamanında teslim eden Türk sanayicisini tercih ettiği bildirildi.
Denizli Sanayi Odası (DSO) Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Keçeci yaptığı açıklamada, son aylarda tekstilde kapasite kullanımının önemli oranda arttığını söyledi.
Geçmişte Avrupalı alıcıların en önemli üretim merkezi olan Türkiye'nin pazar avantajını Çin ve Uzakdoğu ülkelerine kaptırdığını ifade eden Keçeci, bu süreçte kendisini geliştiren firmaların sipariş dönüşlerini hızlandırdığını, koleksiyon ve tasarım ağırlıklı üretime yöneldiğini anlattı.
Son dönemde Çin'de de maliyetlerin artışa geçtiğine işaret eden Keçeci, ''Türk tekstil ve konfeksiyon sektörü Avrupa'da yaşanan krizden çok fazla etkilenmedi. TÜİK verilerine göre sanayi üretim endeksinde şubat ayında görülen yüzde 4,4'lük artış tekstil sektöründe de kendisini gösterdi.
Şu anda Denizli'deki firmaların tezgahlarında yeniden iş yoğunluğu başladı. Sektörde tekrar yeni yatırımlardan bahsedilmeye başlandı. Bu dönemde sıfırdan yatırımlar beklerdik ama şu an için var olan yatırımları yenilemek, üzerine bir şeyler koymak suretiyle sürdürülüyor'' dedi.
Avrupa'ya yakınlık avantajı
Avrupa ülkelerinin Çin'de imalatta yaşanan fiyat artışları nedeniyle tekrar Türk firmalarına döndüğünü ifade eden Keçeci, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Çin, yıllardır elinde bulundurduğu 'ucuz iş gücü cenneti' unvanını gün geçtikçe yitirmeye başladı. Avrupa'da tekstil siparişi veren birçok firma, iş gücü maliyetleri giderek artan Çin yerine ürünleri zamanında teslim eden Türk sanayicisini tercih ediyor. Türkiye, tekstilde Avrupa pazarına yakınlık ve esnek üretim yeteneği avantajlarını iyi değerlendirmeye başladı. Ayrıca krizle birlikte Avrupalı alıcıların büyük stoklardan kaçınması, siparişlerini küçültmesi de Türk firmalarının şansını artırdı.''
Avrupa pazarında yılın ilk aylarında kriz kaynaklı daralmalar görülse de bunun düzelmeye başladığının gözlendiğine işaret eden Keçeci, ihracatçının yeni pazar arayışlarını da sürdürdüğünü dile getirdi.