• BIST 89.282
  • Altın 145,428
  • Dolar 3,6363
  • Euro 3,8917
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 14 °C

Demirtaş, Sabancı'ya İZair için dava açtı

Demirtaş, Sabancı'ya İZair için dava açtı
İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, şirketin yüzde 98'ini elinde bulunduran Pegasus'un sahibi Ali Sabancı'nın, daha önce imzalanan anlaşmaya uymaması halinde hukuki yollara başvuracaklarını açıkladı

Demirtaş, Sabancı'ya İZair için dava açtı

İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, şirketin yüzde 98'ini elinde bulunduran Pegasus'un sahibi Ali Sabancı'nın, daha önce imzalanan anlaşmaya uymaması halinde hukuki yollara başvuracaklarını açıkladı.

İzmir Havayolları (İZair) 2005 yılında, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş öncülüğünde 114 işadamının ortaklığında kuruldu. Şirketin ortakları arasında Arkas, Fiba Holding, Gürel Ailesi, Hüseyin Özdilek, inci Holding, Başaran Ulusoy, Gönen Otomotiv gibi önemli isim ye firmalar yer aldı. İZair'in kurulması ile birlikte İzmir'e birçok havayolu şirketi seferler başlattı. 10 milyon dolar sermaye ile kurulan şirketin sefere başlamak için kiraladığı 3 uçağa Alsancak, Göztepe ve Karşıyaka isimleri verildi.
Şirket, iç hatlarda 5 uçaklık filo şartını yerine getiremediği için bir süre sonra uçuş izni alamazken, bu engeli Pegasus Havayolları ile girdiği işbirliği sonucu aştı.

Şirket, Haziran 2006'dan itibaren iç ve dış hatlarda İZair-Pegasus Ortak uçuşları gerçekleştirdi. 2007 Mart'ında yapılan genel kurulda ise Pegasus Havayolları Başkanı Ali Sabancı, şirkete yüzde 20 hisse ile ortak oldu. Aradan geçen sürede gerçekleşen sermaye artırımları sonunda Ali Sabancı şirketin yüzde 98 hissesine sahip olurken, küçük hissedar ve İzmirlilerin şirketteki hissesi yüzde 2'ye geriledi.
 
Son olarak Alman gazetelerinde Air Berlin'in yüzde 18'ine sahip olan Ali sabancı'ya ait Esas Holding'in, 2007'de bünyesine kattığı İZair'i bu yeni şirket için kullanacağı ve bu çerçevede İZair'in ana operasyon merkezini İzmir'den Antalya'ya taşıyacağı kaydedilirken, yeni kurulacak Air Berlin Türkiye'nin 2 uçakla 2011 Kasım'mdan itibaren Antalya ile Düsseldorf ve Münih'e uçuşlara başlayacağı, 2012 Mayıs ayından itibaren de yeni uçaklarla genişletilecek filonun Stuttgart ve Frankfurt gibi noktalara da uçacağı ifade edildi.
 
 
Bu gelişmenin ardından, İZair'in kurucu ortakları arasında yer alan ve uzun bir dönem kurucu başkanlığını yürüten Ekrem Demirtaş ise yaşananlara tepki gösterdi, "İZair'in adı değişemez, merkezi taşınamaz" dedi.
Demirtaş, Ali Sabancı'nm İZair'e ortak olması sırasında yaptıkları hisse devri anlaşmasında birinci ve değiştirilemez maddenin şirket merkezinin İzmir'de kalması ve isminin değiştirilemeyeceği olduğunu belirtti. Demirtaş, "Bu protokole sadık kalınmaması halinde şirkette ortaklığı devam eden İzmirli ortaklar olarak tazminat davası açarız" dedi.
 
 
Şirketin kuruluş yıllarındaki giderlerden dolayı ortaya çıkan zararın Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı ve İZair çoğunluk hissedarı Ali Sabancı tarafından sürekli önlerine getirildiğini öne süren Demirtaş, "Önce sermaye eksilterek, ardından sermaye artış kararı ile İZair'i ele geçirme operasyonu uyguladığını düşündüğümüz Ali Sabancı'ya karşı şirket hesaplarının gözden geçirilebilmesi ve gerçek durumunun ortaya çıkarılması için mahkeme kanalı ile özel denetçi atanması talebinde bulunduk. Bu dava halen devam ediyor" iddiasında bulundu.

Demirtaş, son sermaye artışının ardından şirket ortaklarının hisse yapıları ile ilgili bilgi sahibi olmadığını savunurken, "İZair'in isminin ve merkezinin değişmeyeceğine  inancımızı koruyoruz" yorumunu yaptı.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim