• BIST 10045.74
  • Altın 2420.766
  • Dolar 32.4438
  • Euro 34.797
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 15 °C

Doğuş Otomotiv hükümete yüklendi

Doğuş Otomotiv hükümete yüklendi
Doğuş Otomotiv Başkanı Aclan Acar çarpıcı açıklamalar yaptı. “İzmir ve Sakarya’daki üretimde amacımız komşulara ihracattı. Ancak civarda ülke kalmadı” dedi.

Bugün Gazetesi’nin haberine göre, Doğuş Otomotiv Başkanı Aclan Acar, çevre ülkelerde yaşanan sıkıntıların sektörü olumsuz etkilediğini belirterek, “Komşularımız arasında araç satacak ülke kalmadı” dedi. 

Doğuş Otomotiv, uluslararası GRİ standarlarında hazırladığı "Kurumsal Sorumluluk Raporu"nu Almanya'daki Volkswagen üretim üssünde açıkladı. Doğuş Otomotiv Başkanı Aclan Acar, bu toplantı sırasında güncel açıklamalar da yaptı. 

GEÇEN YILIN YARISI BİLE DEĞİL 

Bu kapsamda, yılın ilk 8 ayında otomotiv pazarındaki erimeyle ilgili yorum yapan Acar, bu senenin ilk 8 ayında otomobil satışlarının geçen yılın yarısına bile ulaşamadığını söyledi. Acar bu erimede Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) negatif etkisine dikkat çekti. Acar, "100 euroluk araç Türkiye'ye geldiğinde 300 euro oluyor. Daha da tuhafı multimilyoner de düşük gelirli de aynı vergiyi ödüyor. Vergiler özellikle düşük gelirli için çok ağır. ÖTV'de hakkaniyet problemi var” dedi. 

Pazardaki yüzde 20 daralmaya rağmen kendi paylarını yüzde 3 artırdıklarını ve yüzde 21'e çıkardıklarını ifade eden Acar, bu yılın ilk 8 ayında 88 bin araç sattıklarını açıkladı. Acar ayrıca, ikinci el araba satışı yapan DOD’un 8 ayda 14 bin araca ulaştığını kaydetti. 

ERBİL PAZARINI DONDURDUK 

Buna rağmen bölgedeki gelişmelerden olumsuz etkilendiklerini belirten Acar, şöyle devam etti: "İzmir'de 1200, Sakarya'da ise 1000 adet üretimi ancak yapıyoruz. Amacımız komşulara ihracattı. Ancak civarda ülke kalmadı. VW bize Irak distribütörlüğünü vermişti. Biz de 2013'te Erbil'de merkez açmıştık. 70 çalışan vardı, şimdi orayı dondurduk.” Türkiye'nin otomotivdeki yeni yatırım arayışlarını da değerlendiren Acar, Renault ve Fiat'tan sonra Avrupa'dan otomotiv yatırımı gelmediğini hatırlatarak, şu konulara dikkat çekti: "Ortalama 17 milyon araç satılan Avrupa'da pazar 13 milyona geriledi. İspanya ve Hollanda'da pazar yüzde 40 küçüldü. Buradaki boşluğunu doldurmadan Avrupalı markaların başka bir ülkede yatırım fikri şu an için mümkün değil.” 

DUYGUSAL BAKILAMAZ 

Hükümetin yerli marka araç projesini de değerlendiren Acar, “Türkiye 850 binlik bir pazar. Bir model Türkiye'de ortalama 20 bin satıyor. Bu konu biraz detaylı konuşulması gerekiyor. Duygusal bakıp yatırım yapmak şirketlere göre değil” yorumunu getirdi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim