• BIST 1.092
  • Altın 463,059
  • Dolar 7,0250
  • Euro 8,3587
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 33 °C

Ekrem İmamoğlu Eminönü-Eyüp-Alibeyköy Tramvay Hattı inşaatını inceledi

Ekrem İmamoğlu Eminönü-Eyüp-Alibeyköy Tramvay Hattı inşaatını inceledi
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, önce Edirkekapı’daki Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Daire Başkanlığı’nda “kış çalışmaları” hakkında bilgi aldı, sonra da Eyüpsultan’a geçerek tramvay hattı inşaatında incelemelerde bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Edirnekapı’daki Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Daire Başkanlığı’nda düzenlenen sunuma katıldı. Sunumda, İBB üst yönetimi İmamoğlu’na tam kadro eşlik etti. Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Daire Başkanı Seyfullah Demirel, İmamoğlu ve beraberindeki heyete, İstanbul’da kış hazırlıklarına yönelik çalışma süreçleriyle, ellerindeki insan gücü ve iş makineleriyle ilgili teknik bilgiler verdi. İBB’nin birbirine bağlı iş üreten iştiraklerinin bir araya gelerek sorunların çözümü için ortakmasalar kurmasını isteyen İmamoğlu, “Burada tümüyle 39 ilçe ile senkronize, aynı anda vatandaşımıza hizmet etmek, onların yolda yaşayacakları aksaklıklara anında müdahale etme konusunda arkadaşlarım hazırlıklarını yaptılar. Bir eksiklik yaşamayacağımızı düşünüyorum. Köyler de buna dahil. Bütün kırsalımızdan, şehrimizin merkez noktalarına kadar hazırız. 16 milyon için çalışıyoruz” dedi. Sunumun ardından personelle tanışan İmamoğlu, alanda incelemelerde bulundu.

1575628096_06122019_trmvy__12_.jpg

1575628095_06122019_trmvy__4_.jpg1575628097_06122019_trmvy__13_.jpg

Eldiveni, gözlüğü takıp kaynak yaptı

İmamoğlu, Edirnekapı’daki incelemelerini daha sonra Balat’a taşıdı. İmamoğlu, yapımına 2016 yılının Kasım ayında başlanan ancak planlanan sürede tamamlanamayan Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı inşaatında, İBB üst yönetimi ile birlikte incelemelerde bulundu. Balat’tan Feshane istasyonlarına kadar olan yaklaşık 2 kilometrelik yolu, raylar boyunca yürüyen İmamoğlu, yetkililerden bilgi aldı. İşçilerin raylar arası makasta yaptıkları kaynak işlemine denk gelen İmamoğlu, duraklayarak çalışanlardan bilgi aldı. İmamoğlu, eldiven ve gözlük takarak, kaynak işlemini, çalışanların yönlendirmeleriyle gerçekleştirdi. Bu sırada renkli görüntüler oluştu.

İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını da raylar üstünde yanıtladı.

“Hattı bir an önce bitirmek istiyoruz”

İmamoğlu, tramvay hattı ile ilgili "Duran demeyelim, biraz yavaşlayan hat diyelim. Daha önce planlanmış bir ödenek kısmı vardı. Bu bittiği için yavaşlamıştı; ama firma yine ufak ufak biraz işlerine devam ediyordu. Ek kaynak konusunda çalışıyoruz. Burayı 2020’ye hazır etmek istiyoruz. 2020’de sadece bu hat değil, aynı zamanda Unkapanı geçişini de… Çünkü orada bir tasarım eksikliği vardı, proje eksikliği vardı. Arkadaşlarım onları giderdi. Son durağına kadar hem metro hattıyla birleşen bir aktarım merkezi hem Sirkeci-Eminönü bölümüyle yaya ve raylı sistemle birleşme noktalarının bütün tasarımları sürüyor. Çok hızlandığımız ve çok önemsediğimiz bir hat. Alibeyköy’den Eminönü’ne, Sirkeci’ye çok yoğun bir insan taşıması var. Bir an önce bitirmek istiyoruz. Çok güzel yeşil alanlar tasarlıyoruz. Yanı sıra tarihi alanlar var Balat’tan tutun Eyüpsultan’a kadar. Bütünüyle çok verimli hem turistik hem güncel insan taşımacılığına katkı sunan, aynı zamanda Mecidiyeköy-Mahmutbey hattına birleşen bir durağı olan çok verimli bir hat. Onun için 2020’de bu güzel hattı, İstanbullularla buluşturmak için yoğun bir çaba içerisindeyiz." dedi.

Başkan Ekrem İmamoğlu, gazetecilerin finansmanın yurt dışı kaynaklardan sağlanması konusundaki sorularını ise şu şekilde yanıtladı: "Tabi her kaynağı araştırıyoruz. Yurt dışı kaynakları bu dönemde daha uygun görünüyor. Daha verimli görüşmelerimiz var. Hazırda duran bazı kaynaklar var. Ama burada uyum, uygunluk, daha uzun vade, birtakım izinler… Hepsi önemli. Bazı işlerimiz de Meclis gündemine gelecek. Bazı konularda Ankara onayı var. Bütüncül olarak takip ediyoruz şu an."

İncelemelerini tamamlayan İmamoğlu, Cuma namazını Aksaray Valide Sultan Camii’nde kıldı.

2016’dan beri inşaat sürüyor

Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda çalışmalar, Kasım 2016’da başladı. 10,1 kilometrelik 14 istasyonlu raylı sistem tamamlandığında, saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıyabilecek. Fatih ve Eyüpsultan ilçelerini kapsayan hat, Tarihi Yarımada’nın Haliç kıyısı boyunca devam ederek Eyüpsultan’a, oradan da İBB Alibeyköy Cep Otogarı’na uzanacak. Tramvay hattında, Türkiye’de ilk kez uygulanan zeminden sürekli enerji besleme sistemi (catenery free) uygulanıyor. “Katener tellerinin” oluşturduğu görüntü kirliliğini ortadan kaldıracak olan sistem, iki ray arasına yerleştirilen üçüncü bir raydan taramvayın enerji almasına dayanıyor. Bu sayede araç tamamen elektronik bir sistem üzerinden kontrol edilecek. Fatih ve Eyüpsultan ilçe sınırları içinde bulunacak tramvay hattı; Kabataş-Bağcılar Tramvayı ve Şehir Hatları Eminönü vapur iskeleleri ile Eminönü İstasyonu’nda, Hacıosman-Yenikapı Metro Hattı ile Küçükpazar İstasyonu’nda, Eyüpsultan-Piyer Loti Teleferik Hattı ile Eyüpsultan Teleferik İstasyonu’nda, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı ile Alibeyköy Metro İstasyonu’nda, Metrobüs Hattı ile de Ayvansaray İstasyonu’nda entegre olacak. Hat ile Eminönü, Fener, Balat, Ayvansaray ve Eyüp iskelelerinden de deniz ulaşımı ile entegrasyon sağlanacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim