• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C

Ercan'da trafik kilitlenecek!

Ercan'da trafik kilitlenecek!
Taleplerine bir türlü olumlu yanıt alamayan Hava Trafik Kontrolörleri . Sendikası, son çare olarak 15 Eylül'de 12 saatlik greve gitme kararı aldı.
Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası (HTKS), hükümete iletilen taleplerinin yerine getirilmediği gerekçesiyle grev kararı aldı. Maliye Bakanlığı ve Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı ile sorunlarının çözümüne yönelik aylardır görüşme yapan sendika, taleplerine olumsuz yanıt alınca, 15 Eylül 2012 tarihinde 12 saatlik greve gitme yönünde karar üretti.
 
Sendika yaptığı açıklamada, Hava Trafik Kontrolörleri'nin Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığında aylardan beri süren komite toplantılarında yaptıkları görüşmeler sonucunda Maliye Bakanlığı yetkililerinin "anlaşılmaz tavırlar" içerisinde olduğunu kaydetti ve Hava Trafik Kontrolörleri'nin taleplerinin daha görüşülmeden reddedildiğini açıkladı.
 
"ÖNCE İLGİLENİR GİBİ YAPTILAR SONRA VAZGEÇTİLER"
 
Sendikadan yapılan açıklamada, "Yaptığımız girişimlerde önce ilgilenir gibi yapıp sonra vazgeçen Bakanlık yetkilerinin maliyenin kasasına girecek olan bu büyük kaynağı neden reddettiğini ve kimlerin buna engel olduğunu anlamış değiliz" ifadelerine yer verildi. Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası Başkanı Cem Kapısız, Sivil Havacılık Dairesi Hava Trafik Kontrol Şubesinin, KKTC'de uluslararası olarak çalışan, Avrupa'nın ve bölge ülkelerinin havayolu şirketlerine direkt olarak hizmet veren tek kurum olduğunu vurguladı ve "Bu kurumun yasalarının uluslararası havacılık kanunlarına paralel bir yapıya kavuşturulması hava trafik kontrolörlerinin haklarının dünyadaki benzerleriyle en azından örtüşmesi için mücadele vermekteyiz" dedi.
 
KONTROLÖRLER "STANDART MEMUR"
 
Kapısız, aylardır yaptıkları görüşmeler sonucunda Sivil Havacılık Dairesi'nde halen; kontrolörlerin "standart memur" statüsünde değerlendirilerek, kontrolör kadrosunun özel eğitim sürecindeki zorluklan ile kontrolör görev nitelikleri ve aldıkları hayati sorumlulukların göz önünde bulundurulmadığını söyledi.
 
PERSONELİN HAKLARI SÖMÜRÜLDÜ
 
Kontrolörlerin emeklilik hakları düzenlenirken, yaptıkları işin stresi, riskleri ve vardiya çalışma sisteminin getirdiği sağlık problemlerinin dikkate alınmadığını dile getiren Cem Kapısız, kontrolör kadrolarında, yıllardan beri terfi bekleyen personelin terfileri açılmadığını, artış vermemek için, bilerek tıkanıklık yaratıldığını ve personelin haklarının sömürüldüğünü kaydetti.
 
Kapısız, açıklamasında şöyle dedi:
 
GÖREVİMİZİN HAKKINA SADECE "AFERİN"
 
"Kamu yasasındaki kısıtlamalardan dolayı yeni alınan personel, kadro yetersizliği nedeniyle yıllarca üst derecelerde "gönüllülük esası" ile çalıştırılarak, yaptıkları görevin hakkını almak yerine aferin almaktadır.
 
Hiçbir mecburiyetleri olmadığı halde kontrolörler, her türlü personel eksikliğinde, zamanlı ya da zamansız şekilde göreve çağrıldıklarında, sosyal hayatlarından fedakârlık edip nöbete gelmelerine rağmen icapçı sistemi uygulanmamaktadır.
 
Buna karşılık sendikamız Hava Trafik Kontrolörleri'nin bu sorunlarının ciddi şekilde ele alınması için, 15 Eylül 2012 tark hinde 12 saatlik uyarı grevi yapacağını halkımıza duyuruz."
 
 
 
Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası'nın talepleri:
 
"1. Tüm dünyada benzer örnekleri olan özellikle Avrupa (Eurocontrol) bölgesinde ve Türkiye'de uygulanan "smart sistemi" dahilindeki kontrolörlerin yaptıkları hizmetin karşılığı olarak uçaklardan toplanan ve de sivil havacılığa ek bütçe sağlayan Havacılık Tazminatlarının ülkemizde de uygulanması"
 
2. Smart sisteminin öngördüğü biçimde, tüm personelin aldığı "eğitim ve ehliyetleri" doğrultusunda uygun görülen mevkilerde çalışabilmesi gerekmektedir. Ancak mevcut Kamu yasasındaki kısıtlamalardan dolayı yeni alınan personel, kadro yetersizliği nedeniyle yıllarca üst derecelerde "gönüllülük esası" ile çalışıp, yaptıkları görevin hakkını alamamaktadırlar. Bu durum mevcut yasaların Hava trafik kontrolün yapısıyla çakışmasıdır.
 
3. Sendikamız, hava trafik kontrolör kadrosunun kendine özel bir yapıya kavuşturulmasını talep etmektedir. Bu-nunta ilgili olarak zaten smart sisteminde anlamını yitirmiş kadroların tamamen kaldırılması ve bu kadrolardaki personelin haklarından mahrum edilmeyecek şekilde yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
 
4. Kontrolörlerin emeklilik hakları düzenlenirken, yaptıkları işin stresi, riskleri ve vardiya çalışma sisteminin zorlukları göz önünde bulundurulmalıdır. Çok uzun yıllarını bu mesleğe vermiş bir kişinin "board başı" yapması sağlığını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu konuda uluslararası alanda yapılmış önemli çalışmalar vardır. Kontrolörlerin emeklilik hakları tekrardan gözden geçirilmelidir.
 
5. Kontrolör kadrosunun eğitim sürecindeki zorlukları ile Kontrolör görev nitelikleri ve aldıkları ağır sorumluluklar da göz önünde bulundurularak, Avrupa'da ve Türkiye'de olduğu gibi mesleğe girişte üniversite eğitim seviyesi aranmalıdır.
 
6. Hiçbir mecburiyetleri olmadığı halde Kontrolörler; her türlü personel eksikliğinde, zamanlı ya da zamansız şekilde göreve çağrıldıklarında, sosyal hayatlarından fedakarlık edip nöbete gelmektedirler. En kısa zamanda On-Call uygulamasına gidilerek ayîık çalışma listeleri buna göre hazırlanmalıdır".
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim