Bunu yaparken, diğer yolcular yolcunun Facebook profilini görebilecek ve yolcu da aynı uçuşta kimlerin check-in yaptığını ve nerede oturduğunu görebilecek.
Check-in’i tamamladıktan sonra yolcular, nereye gittiklerini ve tahmini varış saatlerini sosyal ağlarında arkadaşlarıyla paylaşabilecek.
Servis sadece yolcunun açık Facebook profilini gösteriyor ve profil sadece aynı uçuştaki yolculara görünür olacak. Sosyal check-in servisini kullanmak isteğe bağlı ve yolcular daha önceki gibi ‘’belirsiz’’ seyahat etmeyi de seçebilir. Ayrıca, sosyal check-in’i her an kullanımdan kaldırmak mümkün, böylece yolcular diğer yolcuların koltuk haritasıyla bağlı olan sosyal ağ profilini görmesini engelleyebilecek.
İlk aşamada, servis sadece Facebook’u içeriyor, ama daha sonra diğer sosyal ağlar da eklenecek. Servis, Amadeus IT Group ortaklığıyla gerçekleştirildi.