Ekonomi alanında en büyük kayıp, enerji sektörü ile Airbusta yaşanacak. Türkiye Gümrük Birliği nedeniyle hükümet olarak Fransız ürünlerini boykot kararı alamıyor. Ama önümüzdeki yıllarda birçok yatırım ve alım yapılacak. Fransanın Türkiyenin inşa etmek istediği nükleer santralları izlediği belirtilirken, Fransanın Sinopta inşa edilecek nükleer santralla yakından ilgilendiği ifade ediliyor. Öte yandan hem THY hem de özel havayolu şirketlerinin gelecek yıllarda almayı planladığı Airbuslar yasanın kabul edilmesiyle riske girecek. Ayrıca Başbakan Erdoğan için de bir Airbus siparişi verildi. A330 Airbus uzun menzilli bir uçak. Sadece bu uçağın maliyeti 200 milyon dolar.
Her alanda yatırım var
Türkiyede 2 bine yakın Fransız sermayeli şirket var. Firmalar nükleer enerji santralları ihaleleri, yenilenebilir enerji ve ulaştırma alanlarındaki proje ve ihalelere ilgi duyuyor. Fransız yatırımları otomobil, elektronik, çimento, eczacılık ve hizmet sektörlerinde yoğunlaşıyor.
20 yıldır Airbus Türkiyede. Airbusın tahminine göre 2029a kadar Türkiyede 98 uçağa ihtiyaç duyulacak. Türkiyenin yüksek yoğunluktaki rotalarda en az 8 tane Airbus A380e ihtiyacı olabilir. 160tan fazla Airbus uçağı Türkiyede 9 operatör tarafından kullanılıyor. 40 uçak da Türkiyede hizmet veren havayollarına teslim bekliyor. THYnin 88 Airbus uçağı var. Airbus Türkiyeyi A400M programı için de stratejik ortak görüyor.