• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 17 °C

GAZİRAY Projesi'nin protokolü imzalandı

GAZİRAY Projesi'nin protokolü imzalandı
TCDD ile Gaziantep Büyükşehir Belediyesi arasında "Gaziray" projesinin protokolü bugün Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonunda imzalandı.

GAZİRAY Projesi'nin protokolü imzalandı

Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, demiryollarının yeniden millete hizmet eder hale geldiğini, Türkiye'nin hızlı tren kullanan ülkeler arasına girdiğini söyledi.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ile Gaziantep Büyükşehir Belediyesi arasında mevcut hafif raylı sistemle entegre olacak, metro standardında OSB-GATEM arasında yolcu taşınmasını sağlayacak olan "Gaziray" projesinin protokolü bugün Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonunda imzalandı.

Proje, TCDD ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi işbirliğinde hayata geçirilecek.

Gaziantep Banliyö İşletmeciliği (GAZİRAY) protokolünün imza törenine, Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik, Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey'in katılımıyla Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonunda gerçekleştirildi.

Yerel yönetim, merkezi yönetim ve kamu kuruluşu işbirliğinde İzmir'e kazandırılan EGERAY'ın bir örneği olan GAZİRAY, mevcut hafif raylı sistemle entegre olacak.

Metro standardında kent içi toplu taşımacılık sistemi olan GAZİRAY, yolcu talebinin her geçen gün arttığı iki sanayi bölgesi Başpınar ile GATEM yakınlarındaki Mustafayavuz arasında, 22 kilometre uzunluğundaki hatta 15 istasyonla hizmet vererek, günde 100 bin kişiyi taşıyacak.

Klima ve güvenlik sistemi başta olmak üzere, her türlü konfora sahip banliyö dizilerinin hizmet vereceği proje, nüfusu 1 milyon 700 bine ulaşan Gaziantep'in kent içi ulaşımına önemli katkı sağlayacak.

-DEMİRYOLLARINA ÖNEM VERİYORUZ-

Bakan Soluk, Gaziray protokolünün imza töreninde yaptığı konuşmada, uzun yıllar ihmal edilen demiryollarına yeniden önem verilmeye başladığını ifade etti. Osmanlı'dan bize kalan demiryolunun 4 bin 136 kilometre olduğunu ve bunun da bakıma muhtaç olduğunu dile getiren Bakan Soluk, şöyle konuştu:

"1923-1946 arasında, 3 bin 764 kilometre demiryolu yapıldı. 1946'lı yıllardan itibaren, Türkiye'de ve dünyada demiryolu terk edildi ve kara yoluna yönelindi Ancak, teknolojinin de gelişmesiyle 1970'lı yıllardan itibaren demiryolları yeniden gelişmeye başladı.

Ama bizde gelişme yoktu, 2003 yılına kadar. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatı ile demiryolları yeniden devlet politikası haline geldi. İlk adım da Marmaray ile atıldı. 2004 yılında atılan temel ile demiryolları yapımı yeniden ivme kazandı. Bu ivme, süratle devam ediyor. Demiryollarında başarılı bir çalışma var. 5 bin 700 kilometre demiryolu yenilendi. Demiryolları yeniden millete hizmet eder hale geldi. Ankara ile Eskişehir arasında hızlı tren var. Hızlı tren kullanan ülkeler arasında yerimizi aldık.

2003 yılından günümüze kadar olan süreçte ulaşımın her alanında önemli gelişmeler yaşandığını dile getiren Soluk, sözlerini şöyle sürdürdü:

"2003 yılında görevimize başladık. Eski Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım başkanlığında toplantı yaptık. Bakan bizden günde 18 saat çalışmamızı istedi. Biz işe böyle başladık, hummalı bir çalışmaya başladık. Araştırma Ana Plan Stratejisini 40'ün üzerinde akademisyen hocamızla, 2 yılı aşkın bir süreçte bunların tamamlanmasını sağladık. Arkasından, 300'ün üzerinde akademisyen ile birlikte 10. Ulaştırma Şurasını hazırlayarak, ülkenin ihtiyacı olan altyapı yatırımlarının, projelerinin adını koyduk. Ondan sonra da bu projeleri, kısa, orta ve uzun vaade olarak üç gruba ayırdık.

500 projemizi de gruplara ayırdık. Havacılık sektöründe 36 hava alanı yapıldı. Bugün 7 uçak şirketi ile 7 merkezden 46 noktaya uçuluyor, uçuş yapılmayan 11 hava alanı devreye girdi. Şu anda yapımı devam eden bu yıl sonu itibari hizmete girecek olan hava alanları ile birlikte sayımız 53'e çıkacak. Yıllık 33 milyon 500 bin olan yıllık iç ve yolcu taşıma sayısı vardı. Bugün bu sayı 102 milyon 500 bine çıktı. 50 milyonu iç hatlar, 52 milyonu 500 bini dış hatlar. Sivil havacılığın önündeki sıkıntıları aşarak bu noktaya geldik.

-"DENİZ ULAŞIMINDA BEYAZ LİSTEYE GİRDİK"-

Deniz ulaşımında da önemli gelişmeler yaşandığına işaret eden Bakan Soluk, şöyle devam etti:

"Her 4 gemimizden 1'i yabancı limanlarda tutuklanıyor, kara listedeydik, beyaz listeye girdik. Tersaneler İstanbul'a sıkışmıştı. 36 tersane vardı. Şu anda 70 adet tersanemiz var, yapımı devam eden 56 tersanemiz var. Yat bağlam kapasitemiz ise 9 bin idi. Yap işlet devret modeli ile bugün 15 bine çıktı. 2015 yılı hedefimiz 25 bin. Cumhuriyetimizi 100. kuruluş yıl dönümü hedefimiz ise 50 bine ulaşmak. Çandarlı Limanı'nın temelini attık, bu dünyanın 10. büyük limanı arasında yer alıyor. 6 bin 100 kilometre olan oto yol ve bölünmüş yollar, bugün 19 bin 702 kilometreye ulaştı. Hükümetin 15 bin kilometre hedefine ulaşmamız için bin 399 kilometrelik yolumuz kaldı. Bunu da Ağustos 2011 tarihinde tamamlayacağız. "

Bakan Soluk, Gaziantep'e 30 kişilik bir gezinti teknesinin gönderileceğini, su sporları altyapısını da bu yıl içinde Gaziantep'te kuracaklarını, ayrıca 100-150 kişilik gezi teknesinin yapımına yapımına da başlandığını sözlerine ekledi.

-BAŞBAKAN YARDIMCISI HÜSEYİN ÇELİK-

Başbakan Yardımcısı ve AK Parti Gaziantep Milletvekili Adayı Hüseyin Çelik Haberleri'>Hüseyin Çelik ise dünyada çok hızlı raylı bir rüzgar estiğine dikkat çekti.

Türkiye'nin, AK Parti hükümetinden önce, bu rüzgarı ıskalamış vaziyette olduğuna dikkati çeken Çelik, şunları söyledi:

"Tren dendiği zaman, gurbet aklımıza geliyor, nostalji geliyordu aklımıza. 1978 bir yolculuğunu anlattı ve karınca hızı Türkiye'ye yakışmıyordu. Şairin dediği gibi, 'Sirkeciden Tren Gider, Evim Barkım Viran Gider' şeklindeydi. Demode olmuş, bakılmamış, kendi kaderine terk edilmiş. Personelin maaşını ödeyemeyen, milyarlarca borcu olan bir Devlet Demiryolları vardı. Türkiye şu anda hızlı treni olan dünyadaki 8 ülkeden birisi. Bu iftihar vesilesidir. Bu hizmet çok büyük bir hizmettir. Şehir için taşımacılık da artık minibüsle yapılamaz. 1, 5, 2 milyon nüfusu olan bir şehirde minibüsle bunu yapmak mümkün değildir.

Bu konuda da bir sıçrama gerekiyordu ve şu anda bunun bir örneği ile karşı karşıyayız. 2002 de 2 milyar dolarlık ihracat yapan Gaziantep, şu anda 4 milyar dolarlık ihracat yapan bir şehir. Dünyanın makine halısı üretiminin yüzde 35'i, Türkiye'dekinin ise yüzde 85'i. Bunları dışarıya satıyoruz. Navlun dediğimiz taşıma ücreti, ihracatçıların, üreticilerin, imalatçıların en büyük sıkıntısı. Tır taşımacılığı tamam, ama dünyadaki en büyük taşımacılık, gemi taşımacılığı, tren taşımacılığı, konteyner taşımacılığıdır. Kara vagon taşımacılığı vardı. Biz bugün dünden çok daha iyiyiz, yarın için de çok büyük hayallerimiz var. "

-"HİZMETLERE KARŞI ÇIKANLAR VAR"-

Çelik, yapılan hizmetlere karşı çıkanların olduğuna işaret ederek, şu görüşleri dile getirdi:

"Birileri hizmet üretir, proje üretir, büyük düşünür, birileri de buna mani olur. Boğaziçi Köprüsü'ne karşı çıkıldı, HES'lere karşı çıktılar, nükleer enerjiye de karşı çıkıyorlar. Bir parti lideri, 'Kanalİstanbul'da insan yok demiş', bir basın mensubu bunu bana sordu ben de, "Beyefendi doğru söylüyor. Biz bunu insanlar için yapmıyoruz, biz bu kanalı Marmara'dan Karadeniz'e, Karadeniz'den Marmara'ya geçecek olan balıkların rahat geçmesi için yapıyoruz' dedim.

Merhum Menderes Vatan Caddesi açılıyor ve bizzat çalışmalara nezaret ediyor. Dönemin ana muhalefet lideri, radyoda konuşma yapıyor, 'bu kadar geniş yola ne lüzum var, oraya tayyare mi? inecek' diyor. Bu kadar yol var İstanbul, bu halde, bunlar olmasa ne olurdu. Biraz sonra protokol imzalanacak, bunun için de mahkemeye gidin. Çünkü siz mahkemelik oldunuz. Bu hizmetlere mani olmanın kime ne faydası var. "

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise Gaziantep'in raylı sistem taşımacılında İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra şanslı iller arasına girdiğini belirtti.

Karaman, 22 kilometre uzunluğunda olacak Gaziray'ın hizmete girmesi ile birlikte yılda 100 bin yolcu taşınacağını ifade etti.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey ise kent içi ulaşımı rahatlatmak için raylı sistemi devreye soktuklarını dile getirdi.

Başkan Güzelbey, 5 vagon ile hizmete başlayan hafif raylı sistem ile günde 30 bin yolcu taşıdıklarını, kent ulaşımının yoğun olduğu GATEM-Osb arasında yapılacak olan 22 kilometre uzunluğundaki yol raylı sistem ile daha fazla yolcu taşınacağını ve trafiğin rahatlayacağını da sözlerine ekledi.

Yapılan konuşmaların ardından, Bakan Soluk, Genel Müdür Süleyman Karaman, Başkan Güzelbey TCCC ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile hayata geçecek olan Gaziantep Banliyö İşletmeciliği (GAZİRAY) protokolünü imzaladı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim