• BIST 101.569
  • Altın 227,254
  • Dolar 5,3015
  • Euro 5,9900
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 11 °C

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı canlanıyor

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı canlanıyor
1. Dünya Savaşı’nda Karadeniz kıyısındaki linyit madenlerinden Haliç kıyısında İstanbul’u ilk kez elektriğe kavuşturan Silahtarağa termik santraline kömür taşıması için kurulan Haliç-Karadeniz sahra hattının yeniden hayat bulması için Çevre Etki Değerlend

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilecek 14 istasyonlu Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Raylı Sisteminin 4 yılda tamamlanması ve 876 milyon liraya mâl olması planlanıyor.

TEK RAY ÜZERİNDE RİNG YAPACAK

Küçük ölçekli demiryolu sistemi anlamına gelen 55 kilometre uzunluğundaki dekovil hattı tek raydan oluşacak. Haliç’in bitiminde bulunan Bilgi Üniversitesi’nin Santralİstanbul kampüsünden Karadeniz’e doğru gidecek hat, Kağıthane Deresi ve Cendere yolunu izleyerek Mithatpaşa’da 2 kola ayrılacak. Kollardan biri Ayvadbendi ve Yovankoru’dan, diğeri ise Göktürk, Odayeri ve Ağaçlı üzerinden Karadeniz sahilde birleşerek ring oluşturacak.

İSTANBUL’UN İLK ELEKTRİK SANTRALİ İLK DURAK OLACAK

Hattın başlangıç noktası olan Santralİstanbul, Osmanlı döneminde İstanbul’un ilk elektrik santrali olan Silahtarağa Termik Santrali idi. 2007 yılında restore edilerek Bilgi Üniversitesi kampüsüne dönüşen tarihi miras ilk olarak İstanbul tramvaylarına ve Osmanlı sultanının o dönemde yaşadığı Dolmabahçe Sarayı’na elektrik sağlıyordu. Resmi açılışı 1914’te yapılan santral faaliyetlerini 1983 yılına kadar sürdürdü.

14 İSTASYONLU HAT 3 METRO HATTI İLE ENTEGRE OLACAK

14 istasyonun yer alacağı hat, Santralistanbul’da yapımı planlanan Eminönü – Alibeyköy Tramvay hattı ile, Sadabad istasyonunda inşası devam eden Kabataş – Mahmutbey metro hattı ile, TT Arena istasyonunda ise yapımı planlanan Kağıthane – İTÜ Ayazağa metro Hattı ile entegre olacak. Buna göre yapımı planlanan duraklar şu şekilde: Santral İstanbul, Kağıthane Belediye, Sadabad Meydanı, Cendere, TT Arena, Hamidiye, Kemerburgaz, Mithatpaşa, Ayvadbendi, Yovankoru, Ağaçlı, Odayeri, Göktürk, Mithatpaşa.

Buna göre yapımı planlanan duraklar şu şekilde: Santral İstanbul, Kağıthane Belediye, Sadabad Meydanı, Cendere, TT Arena, Hamidiye, Kemerburgaz, Mithatpaşa, Ayvadbendi, Yovankoru, Ağaçlı, Odayeri, Göktürk, Mithatpaşa.

NEREDEYSE TAMAMI EKOLOJİK VE TARİHİ ALANDAN GEÇİYOR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü tarafından hazırlanan proje tanıtım dosyasında, ‘güzergahın neredeyse tamamının tarihi alanlar ve ekolojik alanlardan geçmesi dolayısıyla’ tek ray üzerinde 30 metrelik iki vagondan oluşan trenlerin çalışması, bu trenlerinin hızının ise maksimum 50 km olması planlanıyor.

Buna göre bu hat her seferde 60-145 arası yolcu taşıyacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Hayaller gerçek oluyor!31 Aralık 2018 Pazartesi 10:39
  • Hareket memurunun ve makasçının ifadesi ortaya çıktı18 Aralık 2018 Salı 10:28
  • Yapmadığı sistemin parasını tahsil etti17 Aralık 2018 Pazartesi 11:11
  • Doğu Ekspresi'ne yoğun ilgi gösteriyorlar16 Aralık 2018 Pazar 09:00
  • Ara verilen seferler yarın başlayacak15 Aralık 2018 Cumartesi 16:56
  • Tren kazası bir suikast mı?15 Aralık 2018 Cumartesi 16:40
  • Yürek burkan detay ortaya çıktı!15 Aralık 2018 Cumartesi 16:36
  • Tren kazasıyla ilgili açıklama yaptı15 Aralık 2018 Cumartesi 16:17
  • "Doğru değerlendirme yapmıyorlar"15 Aralık 2018 Cumartesi 16:06
  • Olayı hatırlamıyorum dedi15 Aralık 2018 Cumartesi 15:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim