Bu süre zarfında soruşturmada çok önemli bulgulara ulaşıldı. Bu kapsamda radar uzmanları ve pilotlardan oluşan ekibin yaptığı teknik analize göre, helikopter düşmeden 4 dakika önce jetlerin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarını taşıyan helikopterin tepesinde olduğu anlaşılıyor. Ayrıca helikopterin nasıl düştüğüne ilişkin gerçek veriler kullanılarak hazırlanan simülasyon, soruşturmayı yürüten Özel Yetkili Malatya Cumhuriyet Savcılığı’na teslim edildi.
Bugüne kadar kamuoyuna yansıyan bulguların ötesinde gazeteci Köksal Akpınar’ın kaleme aldığı ‘Kanlı Çukur’ kitabında, Yazıcıoğlu ve arkadaşlarının hayatını kaybettiği helikopterin düşmesi olayıyla ilgili çarpıcı bilgi ve belgelere yer veriliyor. Kitapta, radar uzmanları ve pilotların, düşmeden 4 dakika önce jetlerin, helikopterin tepesinde olduğuna ilişkin yaptıkları analiz dikkat çekiyor. 25 Mart 2009 tarihinde Kahramanmaraş’ın Çağlayancerit ilçesinden 14.43’te kalkan helikopter, 15.03’te Keş Dağları’nın eteklerine düşmüştü.
O sırada radarlar 4 dakika 47 saniye kararmış ve bu durumu Genelkurmay Başkanlığı, “Doğu bölgesindeki tüm radarlar arızaya girdiği için görüntü alınamadı.” şeklinde açıklamıştı. Kitapta helikopter düşmeden 4 dakika önce yani 14.59’da savaş uçaklarıyla helikopterin bir noktada kesiştiği iddia ediliyor.
Emekli Hava Albay Mustafa Hacımustafaoğulları, helikopter ile jetlerin bir noktada buluşmasının, jetlerin helikopteri bilerek veya bilmeyerek düşürdüğüne ilişkin şüpheleri artırdığını belirtiyor: “Helikopterle jetlerin karşılaşmasıyla jetlerin oluşturduğu türbülans ve jetlerin egzoz gazları helikopter motorunu etkilemiş olabilir. Egzoz gazının olumsuz etkisiyle pilotun, kontrol zayıflaması yüzünden 3-4 dakika ancak havada tutunabildiği anlaşılıyor. Zaten pilotun kanında da yüksek oranda karbonmonoksit tespit edilmişti. Belki de kaza kırım ekibinin raporunda dile getirdiği pilotta oluşan vertigo bu nedenle oluştu.”