• BIST 109.049
  • Altın 156,292
  • Dolar 3,8656
  • Euro 4,5580
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara -1 °C

İran'la transit nakliyatta umutsuz dönem

İran'la transit nakliyatta umutsuz dönem
İran’la transit nakliyatın başlayabilmesi için tek ihtiyaç duyulan ucuz transit akaryakıt temini noktasında yıllardır yapılan girişimlerden sonuç alınamaması konunun tamamen rafa kalktığı yorumlarına neden oluyor.

İran’la transit nakliyat, en umutsuz dönemine girdi

İran’la transit nakliyatın başlayabilmesi için tek ihtiyaç duyulan ucuz transit akaryakıt temini noktasında yıllardır yapılan girişimlerden bu zamana kadar hiçbir sonuç alınamaması konunun tamamen rafa kalktığı yorumlarına neden oluyor.

Yıllardır sürüncemede kalan transit nakliyatın sorunlar aşılarak bir türlü başlatılamaması dikkat çekerken, Trabzon Liman İşletme Müdürü Muzaffer Ermiş ucuz transit yakıt meselesinin şu an dondurulduğunu söyledi.

Başbakan Erdoğan’ın da bilgisi dahilinde olan ucuz transit yakıt temini sorununun çözülememesi ilginç bulunurken, Ermiş her şeye rağmen bu yıl sonunda bir gelişme beklediklerini kaydetti.

Ermiş, İran’la transit nakliyatın başlayabilmesi için tek ihtiyaç duyulan şeyin transit mazot olduğunu belirterek, "Transit ticaret bölgedeki 10 milyon insanı etkiliyor. Transit nakliyatın tek ihtiyacı ise transit mazottur. İki alternatifimiz var. Birinci alternatifi İranlı yetkililerle görüştüğümüzde ifade ettik. Bize Dubai üzerinden yaptıkları nakliyatta anlayış ve iklim zorluğu yaşadıklarını ifade ettiler. Trabzon Limanı’nı 6-7 milyar dolarlık yük potansiyeliyle kullanmak istiyoruz dediler. Biz de bu taleplere liman olarak evet dedik. Ancak Türkiye’de akaryakıt fiyatlarının yüksekliği nedeniyle bu yükün taşınabilmesi İranlı işadamlarına cazibeli hale gelmiyor. İran mazotuyla bizimki arasında fark var. Bunun çözümü noktasında ilk alternatif İran tırlarının İran dışına çıktığı zaman 3 kuruşa aldığı 400 litre mazotu Türk tırlarına da sağlamasıdır. Çözüm bu kadar basitti. Büyük sinerji oluşturuldu. Zira 7 milyar dolarlık yükün karşılığı 4 milyon ton yük demektir. Bu da yaklaşık 175 bin tırın tekerinin dönmesi demektir. Bu imkândan Trabzon’dan Gürbulak’a irili ufaklı birçok yerleşim yeri nasibini alır. Güneydeki limanlarda sıkıntılar arttıkça Karadeniz önemli hale gelebilir" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim