• BIST 9915.62
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

İSG, Türkiye'de ilk Engelsiz Havaalanı oldu

İSG, Türkiye'de ilk Engelsiz Havaalanı oldu
Geçtiğimiz Yıl 11.6 milyon yolcuya hizmet vermenin gururunu yaşayan İSG, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından Türkiye’nin ilk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu ünvanına layık görüldü.

İSG, Türkiye’nin ilk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu oldu

Resmi Açılışı 31 Ekim 2009 tarihinde gerçekleşen Türkiye’nin dünyaya açılan yeni kapısı İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, yine bir ilke imza attı. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG), engelli yolcuların hayatına getirdiği kolaylıklardan dolayı Türkiye’nin İlk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu sertifikasına sahip oldu.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün başlattığı proje kapsamında, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımları ile gerçekleşen Türkiye’nin İlk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu sertifikası törenle takdim edildi.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün, bugüne kadar yapılmamış yeni bir proje olarak hayata geçirdiği, engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı yolculara havaalanlarında gerekli kolaylıkların sağlanmasını içeren "Engelsiz" Havaalanı Kuruluşu projesinin sertifika takdim törenine; Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İSG CEO’su Gökhan Buğday, DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, HEAŞ yetkilileri, havalimanı protokolü ve engelli derneklerinden temsilciler katıldı.

Hizmete girdiği günden bu yana engelli yolcularına rahat ve sorunsuz hizmet vermeye çalışan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı; engelli yolcuların, havaalanlarında zorluk yaşamamaları, havayolu ile seyahatlerini güzel geçirmeleri ve kendi başlarına rahatça seyahat edebilmeleri için gerekli alt yapının oluşturulması ve ihtiyaçlarının karşılanmasının hedeflendiği proje çerçevesinde, gerekli şartları çok kısa bir sürede yerine getirdi.

Sertifika töreninde konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, normal şartlarda her sorumluluk sahibi insanın görevinin engelli vatandaşların önündeki engelleri kaldırmak olduğunu ve artık bunu bir ayrıcalık bir marifet olarak görme alışkanlığından vazgeçmek gerektiğini vurgulayarak “Birçok alanda olduğu gibi ülkemizde birçok kesimin sorunları hep ertelendi. Engelli vatandaşlarımızın sorunları da aynı şekilde aynı kadere tabii oldu. Nüfusumuzun yüzde 12’sine bakın 8.5 milyonun üzerinde vatandaşımız engelli durumda. Ama bu 8.5 milyonu 74 milyona tamamlayan diğer nüfus da potansiyel engellidir. Her an hepimize bir şey olabilir bu kardeşlerimizin konumuna gelebiliriz. Önemli olan bu konuma gelmeden onların hayatını kolaylaştıracak tedbirleri düşünüp uygulamaya koymaktır.” dedi.

400 bin engelliye evde bakım ücreti verildi

“Engelli vatandaşlarımız, ulaşımda ve iletişimde kısacası hayatın her yerinde ben de varım demek istiyor. Onların bu arzusunu yerine getirmek için bize düşen görev, onlara merhamet duygusuyla yardım etmek değil. Seyahat edecekleri yolları, fiziki mekanları, gidecekleri sosyal faaliyet alanları, eğitim ve sağlık kurumlarını yani hayatlarını sıkıntı yaratmadan devam ettirmek için gereken her türlü hizmeti ve alt yapıyı yapmak, bu hizmetleri sunmaktır” diyen Yıldırım, ülkemizde ilk defa özürlülere yönelik kapsamlı bir yasal düzenlemenin geçtiğimiz yıllarda yapıldığını, bununla da kalmayıp tüm özürlü vatandaşların gerek rehabilitasyon merkezlerinde gerekse evde bakımlarına yönelik çok ciddi bütçeler ayırdıklarına değinerek, asgari ücret seviyesinde yaklaşık 400 bin engelliye evde bakım ücreti verildiğini ve 1 katrilyonluk bütçenin 2010’da bu iş için harcandığını söyledi.

Bu konuda böyle bir çalışma yaptığı için Uluslararası Sabiha Gökçen Havaalanı işletmesine tebriklerini sunan Yıldırım, bu çalışmanın Türk halkına ve yönetenlere verilen bir mesaj olduğuna değinerek, “Hepimiz sorumluluklarımızı yerine getirelim, etrafımızdaki engelli vatandaşlarımızın yaşadıkları zorlukları görelim ve bu tedbirleri almakta gecikmeyelim’ verilen mesaj budur” dedi.

Bunu bir maliyet gibi görmenin, yapılabilecek en büyük yanlış olduğunu belirterek sözlerine devam eden Yıldırım, Ulaştırma Bakanlığının asli görevleri olan; ulaşım, karayolu, denizyolu, demiryolu havayolu ve her türlü haberleşme ve posta hizmetleri yanında geçen yıl bir sosyal sorumluluk projesini daha yüklendiklerini belirterek, “Bu projede, Dünya Özürlüler Haftası’nda başlattığımız projeyle 30 engelli arkadaşımıza iş bulduk. Evlerinden çalışıyorlar, bilgisayarları ve programları var. Birkaç kişiyi evinde ziyaret ettim. Yeniden dünyaya gelmiş gibiler. Evlilik planları kuruyorlar, ev almayı düşünüyorlar. Birden bire dünyaları değişmiş. 30 kişiyle başlayan bu proje bugün bin 250’ye yaklaşmış durumda. Ben bu sosyal sorumluluğa herkesi davet ediyorum. Şundan emin olabilirsiniz engelli olmayanlardan 3-5 kat daha verimli iş çıkarıyorlar. Hem işin ekonomisi ve kalitesi açısından hem de sosyal sorumluluk açısından herkesin burada görev alması gerekir. Çağrı merkezi diye yeni bir istihdam oluşturduk. Bunun için bilhassa genç yaşta geçirdiği kaza sonucu fiziki engelli duruma gelmiş gençlerimize, bu alanlarda fırsat verilmesi hepimizin sosyal sorumluluk görevidir diye düşünüyorum.” dedi.  

Yapılan çalışmaların bunlarla sınırlı olmadığını söyleyen Binali Yıldırım,  Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın yeni bir karar alarak refakatciden de ücret almadığına değinerek, “Bunun maliyeti ne olursa olsun bu vatandaşlarımızın yüzlerindeki tebessüme karşılık bunların hiçbir kıymeti yok. Ben 8.5 yılda 92 katrilyonluk ulaştırma haberleşme yatırımı yaptım. Hiçbiri engelli vatandaşlarıma yaptığım bu yatırım kadar beni mutlu etmedi.” dedi.

"Gören Göz"de ilk 5 bin cihaz ücretsiz

Yıldırım, engelli vatandaşlar için çok önemli bir proje olan “Gören Göz” projesini de sonlandırmaya yakın olduklarını belirterek Türkiye’deki yaklaşık 1.5 milyon görme engelli vatandaşa çok büyük kolaylık sağlayacak bir teknoloji ürünü olacağını ve üzerinizde taşınacak bir cihazla hiçbir dış destek almadan, sesli uyarı ve mesajlarla istenilen yere gidilebileceğini vurgulayarak, “Bunun denemeleri yapıldı, çok da başarılı sonuçlar alındı. Mart ayından itibaren “Gören Göz” projesini devreye sokacağız.  İlk 5 bin cihazı da bedelsiz dağıtmaya başlayacağız. Hayırlı uğurlu olsun.” dedi.

Türkiye uçuyor…

Sabiha Gökçen Havaalanı 2001’de yapıldığını ve 2003’te göreve başladığında buraların ıssız yerler olduğuna değinen Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti:

“Burayı mutlaka Anadolu yakasının, İstanbul’un cazibe merkezi haline getirmeliyiz dedik. Uçuşları başlattık, kısa sürede yıllık trafiği 50 bin olan havaalanı 2 milyona dayandı. Bakın tesisler yetmiyor. Yap-İşlet-Devret modeliyle Sabiha Gökçen Havaalanı işletmesi uluslararası bir konsorsiyumdur. Hindistan-Türkiye-Malezya ortaklığıdır. Küresel krizin en şiddetli olduğu bir dönemde buraya uluslararası yabancı sermaye ve Limak’la birlikte bu güzel yatırımı gerçekleştirildi. Bugün İstanbul’un iki tane modern uluslararası havaalanı var. Sabiha Gökçen Havaalanı da kendi ölçeğinde Avrupa’nın en iyisi konumuda yükselmekte ve ardı ardına ödüller almaya devam etmektedir. Şimdi ise yeni pist ihtiyacı doğdu ve bunun çalışmaları yapılıyor. Bu havaalanı Atatürk havalimanın kapasitesini de aşacaktır. Biz bunu görüyoruz. Her sene yüzde 10-15 yolcu artışı var. 2011 in ilk yılındaki artış 2010 a göre yüzde 20’nin üzerinde. Türkiye'nin ayağı yerden kesildi, Türk insanı uçuyor.” şeklinde ifade etti.

İSG, 2010'u ödüllerle kapattı

Sertifika töreninde, Türkiye’nin İlk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu ünvanına sahip olmanın kendileri için büyük bir gurur olduğunu dile getiren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, ‘‘İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı; kendi hedefleri doğrultusunda ilerleyerek, açılışının üzerinden çok kısa bir süre geçmesine rağmen rekorlara imza attı. Geçtiğimiz yılı ödüllerle kapattık. 2010 yılında terminalimizde 11.6 milyon yolcuya hizmet verdik. Geçen bu kısa zaman içerisinde aldığımız ödüller ile operasyonel başarımızda tutarlığımızı sürdürürken, bunların yanı sıra tüm yolcularımızı kucaklamamızı sağlayan çalışmaların içerisinde de hep yerimizi aldık. Bugün, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı projesinde, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın terminal işletmecisi İSG olarak, Türkiye’nin İlk ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı Kuruluşu sertifikasını almamızın haklı gururunu yaşıyoruz ’’ dedi.

Özdemir, ‘‘Engelsiz’’ Havaalanı’nın gerektirdiği kriterleri, inşaat projesi aşamasında planlayarak, çok kısa bir sürede nihayetlendirdiklerini ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: ‘‘Havaalanları ve terminal işletmeleri; uluslararası , engelsiz veya yeşil olmak üzere geniş yelpazede insan odaklı mekanlardır. Bu düşünceden hareketle; her ay ortalama 1 milyondan fazla misafire ev sahipliği yaptığımız Sabiha Gökçen Havalimanı’nda; engelli misafirlerimize yönelik düzenlemeler ve sunulan hizmetler konusunda ilgili eksikleri, yönetmelikler ve uygulamalar bazında tespit ederek, ortadan kaldırdık. Bu proje kapsamında, otoparkta engelli misafirlerimiz için park alanları, özel terminal giriş noktaları, görme engelli misafirlerimiz için terminal dışında ve içinde yapılmış hissedilebilir yüzeyler başta olmak üzere, adım adım standardizasyonu yerine getirerek gereken kolaylıkları sağladık’’ şeklinde ifade etti.

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru’ya törenin sonunda teşekkür plaketi takdim etti.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yeni Terminal Binası’nda Engelli Yolcular İçin Sağlanan Kolaylıklar

• Otoparkta engelli yolcular için özel park alanları...

• Engelli yolcular için özel terminal giriş noktaları...

• Görme engelli yolcular için terminal dışında ve içinde yapılmış hissedilebilir yüzeyler...

• Görme engelli yolcular için sesli uyarı sistemiyle donatılmış özel asansör ve yürüme bandları...

• Özel dizayn edilmiş terminal danışma-check-in noktaları...

• Özel yönlendirme tabelaları...

• Özel pasaport noktaları...

• Özel tasarlanmış WC’ler...

Haber ve Fotoğraflar: Esra Sarıkeçe - İstanbul Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim