• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 21 °C

İşte Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli

İşte Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli
Planlamaya göre 2017 yılı sonunda tamamlanması öngörülen proje 193 milyon 253 bin liraya mal olacak. Projede 7’si yabancı, 20 teknik personel ile 200 işçi çalışıyor.

Türkiye’nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olması öngörülen projede bin 200 metrelik ilerleme sağlandı.

Osmaniye’nin Bahçe ve Gaziantep’in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olması öngörülen projede bin 200 metrelik ilerleme sağlandı.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı üzerindeki Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 8 metre çapında 20 bin 400 metre tünel kazılacak.

Yüklenici firmanın tünel grup koordinatörü, jeoloji mühendisi Barış Duman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçen yıl eylül ayında Nurdağı ilçesi Gökçedere mevkisindeki çıkış noktasından tüneli açmaya başladıklarını ve iki tünelde bin 200 metre ilerleme sağlandığını söyledi.

Tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattını 17 kilometre kısaltacağını vurgulayan Duman, “Tünel açma çalışmalarında şimdiye kadar klasik kazı yöntemini kullandık. Bundan sonraki kısımda çift tünelde eş zamanlı olarak dünyada en çok kullanılan TBM (Tunnel Boring Machine) sistemine geçeceğiz. TBM makineleri geldi, kurulum aşaması devam ediyor. Kısa süre içinde makineler devreye girecek ve kazı çalışmaları daha da hızlanacak” diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim