• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 19 °C

İzmir Limanı'ndaki yatırım planları tartışıldı

İzmir Limanı'ndaki yatırım planları tartışıldı
Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, İzmir Limanı'nın Doğu Akdeniz'in en işlek limanları arasına girebilmesi için gereken körfezdeki dip tarama işleminin bir çevre sorununa yol açmayacağını söyledi.

İzmir Limanı'ndaki yatırım planları tartışıldı

Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, İzmir Limanı'nın Doğu Akdeniz'in en işlek limanları arasına girebilmesi için gereken körfezdeki dip tarama işleminin bir çevre sorununa yol açmayacağını söyledi.

DTO İzmir Şubesi'nde düzenlenen toplantıda liman yatırımları tartışıldı. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Ersel Zafer Oral, toplantıda 'Ege Bölgesi Liman Yatırımları, İzmir Alsancak ve Çandarlı Limanı' konulu bir sunum yaptı.

Alsancak Limanı'nda devletin yapması gereken yatırımların yapılmayıp özelleştirme sonrası devralacak şirketlerin üzerinde kalmasının büyük bir sorun olduğunu ifade eden Oral, dip taramasından çıkan çamurun çevre sorunu yaratıp yaratmayacağının da bir sorun olduğunu dile getirdi.

Çıkarılacak malzemenin çok kirli olacağını ve tarama sırasında Körfez'de denizin renginin bulanacağını ifade eden Oral, 'Dipten çıkarılan en az 30 yıllık malzemedeki ağır metalin deniz suyuna karışması da ciddi bir tepki yaratacak. Yeni teknolojilerle malzemeyi emersiniz ama döküm yeri bulunmazsa, malzemenin nerede depolanacağı belirlenmezse sorun olur. Geçmişte de Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu vardı ama Urla çamuru istemedi. Foça da 'Urla'nın istemediği çamuru biz de istemeyiz' dedi. Döküm yeri mutlaka belirlenmeli' dedi.

Oral ayrıca, grevler nedeniyle Pire Limanının güç kaybettiğini, ancak bundan İzmir Limanı değil İstanbul Ambarlı Limanının faydalandığını savundu. DTO İzmir Şube Başkanı Geza Dologh ise İZSU yetkilileri ile Hollanda'nın Amsterdam kentine giderek tarama teknolojilerini incelediklerini belirterek tarama ile açığa çıkacak çamur nedeniyle sorun yaşanmayacağını kaydetti.

İZSU yetkililerinin kendisine ÇED raporunun alındığını aktardığını belirten Dologh, şöyle konuştu:

'Artık taramalar eski teknolojilerle yapılmıyor. Yeni teknolojilerin muazzam bir emme gücü var. Rotterdam'da yılda 32 milyon ton tarama yapılıyor. Çekilen suyu yüzde 80'i bir süre bekledikten sonra tahliye oluyor. Bu teknoloji kirlilik yaratmaz. Hollanda'da çıkarılan çamurla suni bir ada yapılmış. Bizde de neden olmasın. Körfez'de suni bir ada oluşturulabilir. Teknolojisini incelediğimiz Damen firması, Güney Afrika'da Dünya Kupası öncesinde benzer bir projeyi gerçekleştirmiş.'

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim