• BIST 82.976
  • Altın 146,876
  • Dolar 3,7951
  • Euro 4,0443
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 0 °C

İzmir Yat Limanı Projeleri İptal!

İzmir Yat Limanı Projeleri İptal!
İzmir Körfezi'nde yapılması planlanan İnciraltı ve Karşıyaka Yat Limanı projeleri iptal edildi. Başkan Aziz Kocaoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na İzmir Körfezi’ndeki yat limanı projelerinin iptal gerekçelerini sordu.

AKP’nin 35 İzmir Projesi içinde yer alan İzmir’e 18 yeni yat limanı projesinde revizyona gidildi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın çalışmalarını sürdürdüğü Karşıyaka’daki 500 yat kapasiteli yat limanı ile ÇED süreci başlayan 550 yat kapasiteli İnciraltı Yat Limanı projeleri iptal edildi. 

Bakanlığın iç körfezde yapmayı planladığı yat limanlarına İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeler, yer seçiminin hatalı olduğu gerekçesiyle iki yıldır itiraz ediyordu. ÇED sürecinde Büyükşehir Belediyesi Urla Çeşmealtı’nda yapılacak yat limanı hariç İnciraltı, Bayraklı ve Karşıyaka Yat Limanları projesine itiraz etmişti. Büyükşehir ve Karşıyaka Belediyesi, Karşıyaka Nikah Salonu civarında düşünülen yat limanının trafiği, körfez temizliğini ve ulaşımını sıkıntıya sokacağı için karşı çıkmıştı. Denizin doldurulmasından endişe duyan Karşıyaka Belediyesi, yat limanı olarak Bostanlı’yı işaret etmişti. Büyükşehir yine İnciraltı'nda yapılacak yat limanına, büyük dolgu alanlarına ihtiyaç duyulması ve doğal SİT alanın varlığının dikkate alınmaması nedeniyle itiraz etmişti. Bu itirazlar doğrultusunda sürüncemede kalan yat limanları projesi Bakanlık tarafından iptal edildi.

Sacede Bayraklı kaldı

Bu iptal doğrultusunda İzmir Körfezi’nde sadece 500 yat kapasiteli Bayraklı Yat Limanı projesi kaldı. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın Pasaport’ta yapmayı planladığı yat limanı ise İTO’nun Dalgakıran Projesi’nin içinde yer alacak yat limanı ile çakıştığı için belirsizliğini koruyor. 

İzmir’de 6 tane faal yat limanı bulunuyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın programına göre yapılacak 18 yeni liman ile yat limanı sayısı 24’e çıkacaktı. Sahil şeridindeki yat bağlama kapasitesinin 2023’e kadar bin 965’ten 8 bin 365’e çıkarılması hedefleniyordu.

Kocaoğlu iptalin nedenini sordu

Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na İzmir Körfezi’ndeki yat limanı projelerini iptal gerekçelerini sordu. Başkan Kocaoğlu, “İnciraltı’nı kabul etmiş, Karşıyaka yerine de Mavişehir’i önermiştik. Ama hiçbir zaman iptal talebimiz olmadı. Neden böyle bir karar alındığını İzmirliler gibi biz de çok merak ediyoruz.” dedi.

Başkan Kocaoğlu, Körfez’de yat limanlarının yapımını desteklediklerini belirterek, “Biz Karşıyaka’da düşünülen yat limanının, körfezdeki su sirkülasyonu dikkate alınarak Mavişehir’e kaydırılmasını önermiştik, iptalini istemedik. İnciraltı yat limanının yerine ise bir itirazımız yok. Dolayısıyla Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın bu iki projeyi iptal etmesini anlayabilmiş değiliz. İzmirliler gibi biz de bunun gerekçesini merak etmekteyiz” diye konuştu.

Büyükşehir Belediyesi’nin 2007 yılında yaptığı 1/25.000’lik Nazım Planı’nda Karşıyaka bölgesine yat limanını plana işlediğini hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti: “İzmirdeniz ve Büyük Körfez gibi iki önemli projeyi yürüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmirlileri denizle buluşturmak ve körfezin kullanımını artırmak gibi iki ana hedef üzerine yoğunlaşmıştır. Bu nedenle körfez içindeki yat limanlarının bir an önce yapılmasını biz de çok arzu ediyoruz. Ortada böyle bir gerçek varken, kamuoyunda ‘Yat limanı projelerinin Büyükşehir Belediyesi tarafından engellendiği’ şeklinde yanlış bir algı oluşmaması için şu bilgileri hemşehrilerimle paylaşmakta yarar görüyorum.

3 başlıkta özetledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ile yaptığımız görüşmelerde, yat limanlarının yer tesbitine ilişkin düşünce ve önerilerimizi birçok kez dile getirdik. Bu görüşmeleri ve elde edilen sonuçları 3 ana maddede özetlemekte yarar görüyoruz:

1- Karşıyaka Vapur İskelesi ile Evlendirme Dairesi arasında yapılmak istenen yat limanının körfezdeki su sirkülasyonunu olumsuz yönde etkileyeceğini bildirdik. Ama buradaki tavrımız asla ‘yapılmasın’ noktasında olmadı. Sadece Karşıyaka yerine Mavişehir’e yapılmasının daha doğru olacağını savunduk. Üstelik önerdiğimiz yerde 40 bin metrekarelik yat limanı geri saha kullanım alanının bulunduğunu da dikkatlerine sunduk.

2- Manda Çayı ile Laka Deresi arasında bir yat limanı kurulmasının doğru olmayacağını belirterek onun yerine Turan bölgesini daha uygun bulduğumuzu söyledik. Bu önerimiz kabul gördü. Kendilerine teşekkür ederiz.

3- İnciraltı Yeni Kale Burnu ile Kredi Yurtlar Kurumu arasında öngörülen yat limanı için ‘balıkçı barınakları’nın bulunduğu yeri önersek de, bizim önerdiğimiz bölgede yaşanabilecek SİT ve benzeri sorunlar nedeniyle, Bakanlığın öngördüğü yeri kabul ettik. Yani burada da bir itirazımız söz konusu değildir.

Özetle, İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak, körfeze yapılacak yat limanı projelerini desteklemekte ve gerekçesini hala tam olarak kavrayamadığımız iptal kararının yeniden gözden geçirilmesini talep etmekteyiz.”

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim