• BIST 82.300
  • Altın 148,344
  • Dolar 3,8298
  • Euro 4,0711
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara 0 °C

İzmir'in yeni gemileri 'dünya markajı'nda

İzmir'in yeni gemileri 'dünya markajı'nda
İzmir'in yeni yolcu gemilerini inşa eden ÖZATA Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir Ataseven, karbon kompozit malzeme ile yapılan gemilerin, dünya denizcilik sektöründe ilgi odağı olduğunu söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yeni yolcu gemilerini inşa eden ÖZATA Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir Ataseven, havacılık ve uzay teknolojisinde kullanılan karbon kompozit malzeme ile yapılan gemilerin, dünya denizciliksektöründe ilgi odağı olduğunu söyledi.

Aynı zamanda Gemi Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı olan Ataseven, “Üretim sürecimizi Avrupa’nın her yerinden, Amerika’dan takip ediyorlar. İzmir, bu yatırımı ile dünya denizciliksektöründe tarih yazacak. Alüminyumu bırakıyorsun, sacı bırakıyorsun ve karbon kompozit malzemeye geçiyorsun. Bu bir çığır açmaktır. 2008 yılından bu yana sektöre krediyi durduran Avrupalı bankalar boşuna gelmedi” diye konuştu.

Ataseven şöyle devam etti: “Bizim karbon kompozit malzemeden yaptığımız bu gemi, normal çelik ağırlığından 8 kat daha hafif. Şu anda başka bir müşteri için 50 metre gemi yapıyorum 450 ton. Bizim Büyükşehir için yaptığımız gemi 110 ton. Düşünün buradaki yakıt tasarrufunu. 450 ton bir gücü itmek var, 110 ton gücü itmek var. Tamir ve bakımları da çok kolay. Başkan’dan denizcilik için bin kere Allah razı olsun” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kentteki deniz ulaşımının geliştirilmesi amacıyla sipariş verdiği “karbon kompozit” malzemeyle üretilecek 15 yeni yolcu gemisi, tüm dünyanın gözünü bir anda İzmir’e çevirtti. İzmir’in yeni gemilerinin, havacılık ve uzay teknolojisinde kullanılan karbon kompozit malzeme ile yapılacak dünyadaki en büyük yolcu gemileri olduğu bildirildi. Gemilerin yapımını üstlenen ÖZATA Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir Ataseven, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bu yatırımı ile dünya denizcilik sektöründe tarih yazacağını söyledi. Kendisinin 38 yıldır gemi inşaatçısı olduğunu ve sektörde var olan meslek odalarında da yöneticilik yaptığını belirten Ataseven, “İzmir Büyükşehir Belediyesi bu konuda ön ayak oldu demiyorum. Direkt çığır açtı. Bu bir segmentten başka bir segmente geçmek. Yani alüminyumu bırakıyorsun, sacı bırakıyorsun ve karbon kompozit malzemeye geçiyorsun. Dünyada bu büyüklükte üretilen karbon gemi yok. Şu anda biz, Yalova’daki tersanemizde, İskandinav ülkeleri dahil en büyük gemiyi yapıyoruz. Bu bir çığır açmaktır” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nu malzeme seçiminden dolayı kutlayan Ataseven, “Ben gerçekten Başkan ve ekibini tebrik ediyorum. Bunu keşfetmek çok önemli. Ben tersaneciyim, denizciliğin her yönetiminde varım ama ben keşfedememişim” şeklinde konuştu.

BANKACILAR KREDİYİ DURDURMUŞTU

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun bu yatırım ile Türk denizcilik sektörü adına büyük bir iş yaptığını, dünyanın farklı ülkelerine mensup 4 adet Kalkınma Bankası’nın Türkiye’de ilk kez İzmir Büyükşehir Belediyesi için bir araya gelerek 110.8 milyon Euroluk finans sözleşmesi imzaladığını da hatırlatan Özdemir Ataseven şöyle devam etti:

“Sadece bir tersaneci olarak değil denizcilikte bir yönetici sıfatı ile söylüyorum. Şu anda Başkan Aziz Kocaoğlu esasında denizciliğe çok büyük bir şey yapıyor. Bunu sadece tarih yazar diyorum. Kredi sözleşmesi için gelen banka yetkilileri ile konuştum. 2008’den beri denizciliğe kredi durmuştu. Kimse denizciliğe kredi vermiyordu. Ama bakın kaç banka geldi ve bu projeye kredi veriyor. Boşuna gelmiyorlar. Demek ki, ben tersaneme dönünce bütün bankalar gelecek. Diğer denizcilere sıcak bakmaya başlayacaklar. En önemlisi, karbon malzeme çok şey kattı. Bana göre, denize kıyısı olan belediyeler ve devlet de bundan sonra böyle yaptıracaktır. Yaptırmaması mümkün değil zaten. Yaptırmazsa hesap sorarlar.”

EŞİ BENZERİ YOK!

Aynı zamanda Gemi Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı da olan Özdemir Ataseven, İzmir için ürettikleri bu gemilerin ebat ve malzeme bakımından özel olması sebebiyle, dünyanın gözünün üstlerinde olduğunun altını çizerek, “Şu anda karbon alımı, malzeme alımı yaptığımız için, Amerika’dan dahil pek çok firma geliyor bize. Üretim sürecimizi Avrupa’nın her yerinden, Amerika’dan takip ettiklerini biliyoruz. Sebebi şu: İskandinavlar bunu yapıyor; diğer Avrupa ülkeleri de girmek istiyor ama fiyat yüksek geliyor. Çünkü onlarda işçi saati 53 Euro, bizde 13 Euro. Şimdi bizim yaptığımız fiyatları görünce, denizde herkes bu gemiye, yani karbona dönecek. Ama onların bu gemiyi bu kadar çok adette yapmaları mümkün değil. Çünkü onların tersaneleri öyle konuşlanmamış. Bizim İzmir Büyükşehir Belediyesi gemileri için hazırladığımız alt yapının Avrupa’da şu anda eşi yok” şeklinde konuştu.

BU GEMİLER “YÜZDE 100 ÇEVRECİ”

Gemi üretim çalışmalarının planlandığı gibi gittiğini ve bu projenin kendisini çok heyecanlandırdığını Ataseven, yeni gemilerin “yüzde 100 çevreci ve denizci” olduğunu ve yolcu gemisi olarak bu teknolojinin üstüne başka bir şey yapılamayacağını söyledi. Yalova’daki tersanelerinde İzmir Büyükşehir Belediyesi için hazırladıkları yeni filonun yüzde 50’nin üzerinde yakıt tasarrufu sağlayacağını da kaydeden Ataseven, “Bizim karbon kompozit malzemeden yaptığımız bu gemi, 100-110 ton civarı olacak. Ama içindeki ana makine, diğer gemilere koyduğum gibi. Diğerlerine baktığınızda, normal çelik ağırlığından 8 kat daha hafif. Şu anda başka bir müşteri için 50 metre gemi yapıyorum 450 ton. Bizim Büyükşehir için yaptığımız gemi 110 ton. Düşünün buradaki yakıt tasarrufunu. 450 ton bir gücü itmek var, 110 ton gücü itmek var. Bu malzeme denizcilik için çok önemli. Yakıt tüketimindeki bu büyük azalma sebebiyle, karbon kompozit teknolojisiyle inşa edilen gemiler kısa sürede kendini amorti ediyor. Tamir ve bakımları da çok kolay. Denizcilik için bin kere Allah razı olsun diyorum” dedi.

TÜM DÜNYA BİZİ TAKİP EDİYOR

Dünyada bu ebatta ve tek bir ihale kapsamında 15 adet karbon kompozit yolcu gemisinin ilk kez yapıldığını ifade eden Ataseven, “Şimdi önce şunu söyleyeyim. Bu ebatta dünyada yok zaten. Türkiye’de de parça parça yapılanlar var. Ama ful infüzyon yapılmış, ful karbon hiçbir tekne yok” dedi.

Yolcu gemileri ile hizmet veren büyük firmaların yakıt tasarrufu olan gemileri seçmek zorunda olduğunu hatırlatan Özdemir Ataseven, “Çünkü servis olarak kullananlar var ve çok sayıda yaptırmak zorundalar. Şu anda fiyatı yüksek buldukları için bekliyorlar. Ama şimdi bizim yaptığımız fiyatlar düşünce işler değişecek. Bütün firmalar, sadece Türkiye demiyorum, bütün dünya bizi takip ediyor. Çünkü petrol çıkan her yerde bu servisler var” dedi.

Rüzgar enerjisinin denizlere duba koyularak üretildiğinin de altını çizen Ataseven, “Bunlara hizmet vermek için şu anda çok büyük çapta bu gemlere talep olacak. Bana göre denizde bundan sonra tamamiyle karbon kompozit gemiler olacak. Kısa sürede herkes talebini değiştirecektir” şeklinde konuştu.

ozata.20130516105801.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim