• BIST 9374.2
  • Altın 2031.88
  • Dolar 31.0075
  • Euro 33.5663
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Kanal İstanbul için ÇED süreci yeniden başladı

Kanal İstanbul için ÇED süreci yeniden başladı
Geçtiğimiz yıl Aralık ayında ÇED dosyası askıya çıkan fakat çıkan haberler üzerine apar topar askıdan kaldırılan Kanal İstanbul projesine ilişkin ÇED süreci yeniden başladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kanal İstanbul projesi ilişkin Çed süreci başladı.

Kanal İstanbul’un ÇED başvuru dosyası ilk kez Aralık’ta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na iletilmişti. Fakat çıkan haberler üzerine bakanlık başvuruyu geri çekmişti. 15 Ocak’ta Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin güzergahını açıklamıştı. 26 Şubat yani bugün Kanal İstanbul projesinin Çed başvuru dosyası bakanlık tarafından uygun bulundu ve projenin ÇED süreci başladı. Projeye ilişkin Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlanana kadar bilgi, görüş, soru ve öneriler İstanbul Valiliği ya da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gönderilebilecek.

YATIRIM MALİYETİ BELİRTİLMEDİ

ÇED dosyasında yer alan bilgiye göre Kanal İstanbul projesinin inşaatı 5 yıl sürecek. İstanbul Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerini kapsayan Kanal İstanbul projesinin maliyeti ise ÇED dosyasında yer almadı. Aralık’ta yayınlanan ve 24 saat geçmeden kaldırılan projenin ÇED dosyasında maliyet olarak 60 milyar TL belirtilmişti.

Detay mühendislik çalışmaları devam eden Kanal İstanbul güzergahı 45 kilometre uzunluğundaki Küçükçekmece Gölü, Sazlıdere Barajı, Terkos doğrusun takip ediyor.

100 YIL TÜRKİYE'YE HİZMET EDECEK

100 yıl İstanbul’a dolayısı ile Türkiye’ye hizmet etmesi planlanan Kanal İstanbul projesi kapsamında, acil durum rıhtımları, kanalın iĢletilmesine yönelik acil müdahale merkezleri, kanal giriĢ ve çıkıĢ yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karĢıdan karĢıya ulaĢımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları, ada teĢkili vb. kıyı tesisleri yapılması planlanıyor.

KANAL İSTANBUL NERELERDEN GEÇİYOR? 

Kanal İstanbul ÇED dosyasına göre, proje kapsamında inşa edilecek olan alt ve üst yapıların tamamı İstanbul Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçeleri sınırları içerisinde, kıyı yapılarından Karadeniz‟de tesis edilecek olan dolgu alanı Çatalca ve Arnavutköy ilçelerinin, Karadeniz Limanı ise Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinin Karadeniz‟e olan kıyı şeritlerinde yer alıyor. Marmara Denizi tarafında tesis edilecek olan adalar batıdan doğuya doğru sırasıyla Büyükçekmece, Beylikdüzü ve Bakırköy ilçelerinin Marmara Denizi‟ne bakan kıyılarında ve Marmara Limanı ise Küçükçekmece ilçesinin girişinde kanal koridorunun başlangıç noktasında yer alıyor.

SAZLIDERE BARAJI İPTAL 

Kanal İstanbul projesinin bulunduğu koridorda tarım arazileri, kısmen orman alanları ve yerleşimler ile su kütleleri yer alıyor. Bu su yüzeyleri arasında ise İstanbul’un 24-25 yıldır su ihtiyacını sağlayan Sazlıdere Barajı bulunuyor. Kanal İstanbul projesi kapsamında Sazlıdere Barajı’nın iptal edilmesi planlanıyor.

5 BİN KİŞİYE İŞ KAPISI OLACAK

Kanal İstanbul projesi inşaat aşamasında 5 bin kişiye, işletme aşamasında ise yardımcı tesisler de dahil olmak üzere toplam bin kişiye istihdam sağlayacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim