• BIST 9915.62
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

Katar’dan Lufthansa’ya ağır suçlamalar

Katar’dan Lufthansa’ya ağır suçlamalar
Katar Havayolları CEO’su, Star Alliance ittifakına katılmalarının Lufthansa tarafından engellendiğini ileri sürdü.

 

CEO Akbar Al Baker, Bloomberg’e verdiği mülakatta, ittifaka katılmayı düşündüklerini, ama Alman havacılık devinin Basra Körfezi havayolu şirketlerinin büyümesi karşısında takındığı “düşmanca” tavır nedeniyle bunun olmadığını söyledi.
 
Ortadoğu’nun ikinci en büyük havayolu olan Katar Havayolları, geçen hafta Oneworld ittifakına katılmıştı.
 
Al Baker, bu adımda British Airways’in olumlu tutumunun etkili olduğunu dile getirdi ve şöyle konuştu: “Avrupalı bir havayoluyla ilk kod paylaşım anlaşmasını Lufthansa ile yapmıştık. Ama ne yazık ki onların stratejisi, rekabeti öldürmekten ibaret. Amaçları Körfez havayollarını dışlamak. Kanımca, pek karlı olan bu ittifaklar satranç oyununu kaybettiler.”
 
Katar Havayolları, normal şartlar altında 18 ay içinde Oneworld’ün asil üyesi olacak. Ancak Al Baker, bu sürenin 12 aya inebileceğini belirtti.
 
Al Baker, “Oneworld, kendi ağı ile bizim aramızaki sinerjileri gördü. Körfez İşbirliği Konseyi ülkelerinden, kendilerine Ortadoğu ve ötesine erişim sağlayacak güçlü bir havayolu istiyorlardı. Biz but anıma uyuyorduk. Birkaç ay önce davet aldık ve kabul ettik,” dedi.
 
Şirket, küresel havayolu ittifaklarından birine dahil olan ilk Körfez bölgesi havayolu oldu. Katar Havayolları’nın Oneworld’e girmesi, Avustralyalı Qantas’ın, Emirates ile anlaşmak uğruna British Airways ile işbirliğini sona erdirmesi ve Air France-KLM’nin Etihad Havayolları ile kod paylaşımına başlamasının hemen ardından geldi.
 
CEO Al Baker, hem Lufthansa, hem de Air France-KLM’nin, devlet destekli iş modellerinin sakıncalarından dem vurup Körfez bölgesi şirketleri hakkında endişe dile getirdiklerini, ama bu tutumun ikiyüzlüce olduğunu belirtti.
 
Al Baker, “Kendi işlerine gelirse tehditten bahsediyorlar. Biz tehdit değiliz. Aksine, havacılık sektöründe bir boşluğu dolduruyoruz. Daha önce Körfez bölgesinde stratejik konumlu bir bağlantı merkezi yoktu,” diye konuştu.
 
Mart ayında gazetecilere konuşan Lufthansa CEO’su Christoph Franz, Körfez şirketlerine ağır suçlamalar yöneltmişti. Franz, “Bunlar, Körfez devletlerinin stratejik hedeflerine hizmet ediyor. O hedef de Avrupa’daki uçuş bağlantı noktalarını yok edip Ortadoğu’ya, İran sınırının 40 kilometre yakınına taşımak. Avrupalılar olarak çıkarlarımızı daha dikkatli savunmalıyız,” demişti.
 
Katar Havayolları, 111 uçaklık bir filoyu yönetiyor. Şirket, liste fiyatlarıyla 50 milyar dolarlık dev bir sipariş vermiş ve böylece filosuna 250 uçak daha katmak için adım atmıştı. Bu siparişten ilk 10 Airbus uçak, 2014 başında Katar Havayolları’na teslim edilecek.
 
Lufthansa liderliğindeki Star Alliance üyeleri arasında THY de yer alıyor.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim