• BIST 8779.01
  • Altın 2238.031
  • Dolar 32.3361
  • Euro 35.1031
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

Koç ile Tata güçlerini birleştirdi

Koç ile Tata güçlerini birleştirdi
Koç Grubu, Hindistan’da küresel Hintli oyuncu Tata ile yüzde 50 ortaklıkla şirket kuruyor.

Koç Grubu, Hindistan’da küresel Hintli oyuncu Tata ile yüzde 50 ortaklıkla şirket kuruyor. Ortak şirket Hindistan’da buzdolabı üretimi yapacak, Arçelik’in fabrikalarında üretilen ana beyaz eşya ürünlerini de Voltas Beko markasıyla satacak.

Türkiye’nin en büyük finans ve sanayi grubu Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden Arçelik, küresel büyüme hedefleri doğrultusunda kritik bir adım daha attı. Arçelik AŞ, 1 milyar 300 milyon nüfusu ile dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi Hindistan’ın köklü şirketlerinden Tata Grubu bünyesindeki Voltas ile ortaklığa gidiyor.

Voltas ve Arçelik AŞ arasında, Hindistan’da üretim ve satış yapacak ortak bir şirket kurulması için anlaşma imzalandı. Anlaşma bugün, Voltas’ın merkezinin de bulunduğu Bombay’da Koç Holding, Arçelik AŞ, Tata ve Voltas’ın üst yönetimlerinin katıldığı imza töreniyle duyuruldu. Tata ve Koç’un kuracağı 100 milyon dolar sermayeli ortaklıkta, Arçelik’in bağlı ortaklığı Artutch B.V. ile Voltas’ın yüzde 49’ar payı bulunurken, Koç Holding ile Tata Investments ise ortçak şirkette yüzde 1’er paya sahip olacak.

KOÇ, KÜRESEL EKONOMİK GÜÇ MERKEZİNİN PEŞİNDE

Arçelik AŞ’nin Ar-Ge, inovasyon, teknoloji ve üretim gücü ile Voltas’ın güçlü marka ve satış dağıtım yetkinliğini bir araya getirmeyi amaçlayan orak şirketin, “Voltas Beko” markalı ürünler ile Hindistan pazarının önde gelen oyuncularından biri olması hedefleniyor.

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, konuya ilişkin değerlendirmesinde son yıllarda ekonomik güç merkezi Asya’ya kayarken, bölgenin yeni yatırımlar için cazibe merkezi haline geldiğini vurguladı. Gerek demografik gerekse ekonomik potansiyeli ile Hindistan’ın, bu bölgenin en önemli pazarı ve ülkenin uluslararası projeksiyonlarda 2050 yılına kadar dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olacağı öngörüsüne işaret eden Emiçlioğlu, “Görüyoruz ki 1,3 milyar nüfusuyla Hindistan, beyaz eşya pazarı açısından da büyük bir potansiyel sunuyor” dedi.  

EBİÇLİOĞLU: GÜCÜMÜZÜ GÜNEY ASYA’YA DA TAŞIYACAĞIZ

Arçelik AŞ’nin Voltas ortaklığıyla Güney Asya pazarındaki büyüme stratejisini güçlendiren ve rekabetçiliğini artıran stratejik bir adım attığını söyleyen Ebiçlioğlu şu ifadeleri kullandı: “7 ülkedeki, 18 üretim tesisi ile küresel büyüme yolculuğunu sürdüren Arçelik AŞ, bugün 145 ülkede satış faaliyeti gösteriyor. Gururla ifade etmek isterim ki, global markamız Beko, Arçelik’in küresel büyüme yolculuğuna ivme kazandırıyor. Bugün bu yolculuk daha da etkileyici bir boyut kazanıyor. Hindistan’ın en büyük şirketler topluluğu Tata ile güçlerimizi birleştiriyoruz. Böylelikle Şirketimiz Hindistan pazarına güçlü bir şekilde giriş yapıyor. Bu iş birliğiyle global markamız Beko’nun bu pazardaki etkinliğini artırırken; sadece üretim yapmakla kalmayacak; bilgi birikimi, mühendislik, Ar-Ge ve teknoloji gücümüzü Güney Asya pazarına da taşıyacağız.”

BULGURLU: 10 YILDA 1 MİLYAR DOLAR CİROYU YAKALARIZ

Arçelik AŞ CEO’su Hakan Bulgurlu da konuya ilişkin şu değerlendirmede bulundu:

“Hindistan yatırımımızla tarihi İpek Yolu’nu Beko Yolu yapma stratejimizde çok önemli bir adım daha attık.” derken, ortaklık anlaşmasına ilişkin şunları söyledi: “Farklı kültür ve coğrafyalardan çok yetkin insan kaynağını aynı potada birleştiren şirketimizin etki alanına Hindistan da eklendi. İş planımız kapsamında 2018 yılının sonuna kadar üretime başlamayı hedefliyoruz. Bu süre zarfında fabrikalarımızda üretilen Beko markalı ürünlerimizi Hindistan’a ihraç ederken, ‘Voltas Beko’ markasıyla satışa sunacağız. Sıfırdan kurulacak fabrika yatırımımızla, ortak şirketimizin Hindistan’da 10 yıl içinde 1 milyar doları aşan ciroya ve yüzde 10’nun üzerinde pazar payına ulaşmasını hedefliyoruz.”

HUSSAIN: VOLTAS’IN GÜCÜ ARTACAK

Tata Yönetim Kurulu Üyesi ve Voltas Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Ishaat Hussain ise şunları söyledi: “Arçelik’in güçlü teknolojisi, global üretim ve tedarik kabiliyetleri ile Hindistan pazarında üstün özellikli ürünleri müşterilerimizle buluşturacağız. Bu ortaklık, aynı zamanda pazarda çok iyi bilinen Voltas’ın marka algısının ve dağıtım gücünün daha da artmasına katkı sağlayacak. Ortaklığımızdan aldığımız güçle, Hindistan beyaz eşya pazarında liderlik için çalışacağız.”

VOLTAS’IN PİYASA DEĞERİ 2.1 MİLYAR DOLAR

Hindistan’ın Bombay kentinde 1954 yılında temelleri atılan Voltas, ana hissedarı olan Tata Grup bünyesinde faaliyet gösteriyor. Asya’nın en önemli şirketler topluluklarından biri olan Tata’nın Mart 2016 yıllık cirosu 103 milyar ABD dolar ve 660 binden fazla çalışanı bulunuyor. Mart 2016’da biten mali yıl itibariyle yaklaşık 900 milyon dolar net ciro elde eden Voltas’ın; Thane, Dadra ve Pantnagar’da olmak üzere üç lokasyonda fabrikaları bulunuyor. Ülkede klima pazarının lideri olan Voltas’ın Hindistan dışında BAE, Suudi Arabistan ve Singapur’da satış ofisleri bulunuyor. Voltas’ın ürün ve hizmet portföyünde elektromekanik soğutma sistemleri; tekstil, madencilik ve inşaat ekipmanları, bireysel ve kurumsal soğutma sistemleri yer alıyor. %69,7’si halka açık olan Voltas’ın toplam piyasa değeri Mayıs 2017 itibariyle yaklaşık 2,1 milyar ABD doları seviyesinde.

BEKO AVRUPA’NIN SOLO BEYAZ EŞYA LİDERİ

Arçelik AŞ bugün dünya çapında 30 bin çalışanı; Türkiye, Romanya, Rusya, Çin, Güney Afrika, Tayland ve Pakistan’da olmak üzere 7 ülkede 18 üretim tesisi, 32 ülkede 34 satış ve pazarlama ofisi ve 11 markasıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, Elektrabregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus ve Dawlance) 145 ülkede ürün ve hizmet sunuyor.

Avrupa’nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketi olan Arçelik A.Ş., 2016 yılında 16,1 milyar TL ile tarihinin en yüksek cirosuna ulaştı. Gelirlerinin yüzde 60’ını uluslararası pazarlardan elde eden şirket, 5 ülkede 14 Ar-Ge Merkezi, 1300 Ar-Ge çalışanı, bugüne kadar 3 bine yakın uluslararası patent başvurusu ile Türkiye’de Ar-Ge lideri konumunda. 2000 yılından bu yana Avrupa’da pazar payını en çok artıran şirketin global markası Beko; İngiltere ve Polonya pazarlarının lideri konumunda. 2016 yılında Avrupa’da solo beyaz eşya pazarının 1 numaralı oyuncusu olan Beko; Fransa, İtalya, Almanya, İspanya gibi birçok büyük pazarda büyümeye devam ediyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim