• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 19 °C

Köseköy-Gebze YHT temeli atılıyor

Köseköy-Gebze YHT temeli atılıyor
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı'nın son halkası, Köseköy-Gebze'nin temeli atılıyor.

Köseköy-Gebze YHT Hattı'nın temeli atılıyor

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı'nın son halkası, Köseköy-Gebze'nin temeli atılıyor.

Ülkemizin en büyük Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı olan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Eskişehir-İstanbul kesiminin inşasında son aşamaya gelindi. Eskişehir-İstanbul 2. etabın Köseköy-Gebze kesiminin temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış’ın katılımıyla 27 Mart 2012 Salı günü saat 15.30’da Köseköy Tren İstasyonu’nda atılacak.

Proje kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze  mevcut hattın fiziki ve geometrik şartları Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak ve üzerinde hemzemin geçit bulunmayacak.
Hat üzerinde bulunan 9 tünel, 10 köprü, 122 menfezin tadillerinin yanı sıra 28 yeni menfez ve 2 adet alt geçit inşa edilecek,  hemzemin geçit yer almayacak. Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 1 milyon 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek.

Ülkemiz demiryollarında ilk defa AB IPA fonları bu projede kullanılacak. Sözleşme bedeli 146.825.952 Avro olan Köseköy – Gebze hattının yüzde 85’lik bölümü (124. 802. 059 Avro) Avrupa Birliği tarafından IPA kapsamında karşılanacak.

Arifiye’nin revize edilmesiyle toplam uzunluğu 533’ten 523 km’ye düşen  ve Marmaray’la entegre olarak 2013’te bitirilmesi hedeflenen  Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi hayata geçtiğinde, Ankara – İstanbul 3 saate,  Ankara-Gebze ise 2 saat 30 dakikaya inecek. Başkentle İstanbul arasında yılda 17 milyon yolcuya hizmet verecek.

Aynı gün ayrıca, IPA ile finanse edilen Irmak –Karabük- Zonguldak Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi Finansman Anlaşması da imzalanacak. Bu proje ile hat modernize edilecek, tren hızları artacak, maliyetler ile kaza riski azalacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim