• BIST 82.363
  • Altın 147,033
  • Dolar 3,7764
  • Euro 4,0385
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 0 °C

KTHY mağdurları hak arayışında

KTHY mağdurları hak arayışında
Kıbrıs Türk Hava Yolları’nın iflas etmesi üzerine bilet alan yolcuların mağduriyeti ile ilgili olarak İngiltere Alevi Kültür Merkezi’nde toplantı düzenlendi.

Kıbrıs Türk Hava Yolları’nın iflas etmesi üzerine mağdur olan biletli yolcular hak arayışını sürdürüyor.

İngiltere Alevi Kültür Merkezi ve Cemevi Başkanı İsrafil Erbil, Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Demiralay ile Koordinatör Yaşar İsmailoğlu tarafından düzenlenen toplantıya mağdur vatandaşlar ile bazı seyahat acentalarının yöneticileri katıldı.

İsrafil Erbil yaptığı konuşmada, KTHY’nin 22 haziran 2010 tarihinde iflas ettiğinin açıklandığını hatırlatarak aradan geçen bir buçuk yıllık sürede yolcuların mağduriyetinin giderilmediğine dikkat çekti.

İngiltere’de yaklaşık 4 bin bilet sahibi yolcunun mağduriyetinin devam ettiğini belirten Erbil, “bu insanlar durumlarını Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ulaştırma ve Turizm Bakanlıklarına  ilettiler. Geçen yıl Londra’yı ziyaret eden KKTC Başbakanı İrsen Küçük’e doğrudan durumlarını anlattılar. 

Başbakan Küçük’ün ‘mağdur kimse kalmayacak’ sözü verdiği halde sorun çözümlenmedi. Birçok vatandaşın bize yaptığı başvurular üzerine KKTC Londra Temsilciliği ile bizzat temas kurduğumuz halde muhatap bulamadık.

Bu toplantının gündeme gelmesi üzerine KKTC Temsilciliği’nden email aldık. Bu toplantıdan sonra Pazartesi günü bizzat KKTC Londra temsilciliği’ni ziyaret ederek mağdurların durumunu anlatacağız. Netice alamaz isek, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlığı da dahil konuyu her merciye taşıyacağız” diye konuştu.

Yaşar İsmailoğlu da kendisinin Kıbrıslı olduğunu hatırlatarak bizzat KKTC hükümeti nezdinde yaptığı temasları anlattı ve netice alınamadığını ifade etti.

TRAVEL ACENTALARI DA MAĞDUR OLDU

KTHY’nin biletini satan Tulip Travel Direktörü Kadri Sökmen de, kendilerinin sattığı 1968 yolcunun mağduriyetinin giderilmediğini dile getirdi.


Alternative Travel Direktörü Murat Yüksel de yaptığı konuşmada, firmalarından bilet alan yaklaşık bin yolcularının mağduriyetinin devam ettiğini anlattı.

Diplomat Travel Direktörü Özkul Beyzade ise, KTHY’nin iflasını açıklamasının ardından bilet sahibi yolcuları mağdur etmemek için sıkıntılı günler yaşadıklarını belirterek, “daha sonra seyahat acentası yöneticileri ile birkaç defa KKTC’ye giderek bizzat Ulaştırma ve Turizm Bakanlıkları ile temas kurduk. Geçen yıl Başbakan İrsen Küçük Londra’da bizlere ‘konuyu Lefkoşa’ya dönünce araştırıp size bilgi vereceğim’ diye söz verdiği halde hiçbir gelişme olmadı.

Yaklaşık 4 bin yolcu ücretini ödedikleri halte seyahat edemediler ve mağdur durumdalar. Bu sorunun çözülmesi için yetkilileri bir defa daha göreve çağırıyoruz” dedi.

İngiltere Alevi Kültür Merkezi ve Cemevi mağduriyetin giderilmesi için Pazartesi günü KKTC londra temsilciliği ile temas kurulacağını ve ardından da soruna çözüm bulununcaya kadar konunun takipcisi olacaklarını kaydettiler.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim