• BIST 89.695
  • Altın 145,860
  • Dolar 3,6136
  • Euro 3,9258
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara -1 °C

Marka değerini en fazla Apple artırdı

Marka değerini en fazla Apple artırdı
2006 ve 2011 yılları arasında markalar bireysel olarak değer kazanınca en değerli 100 markanın toplam değeri 1,4 trilyon dolardan 2,4 trilyon dolara yükseldi.

Marka değerini en fazla Apple artırdı

2006 ve 2011 yılları arasında markalar bireysel olarak değer kazanınca en değerli 100 markanın toplam değeri 1,4 trilyon dolardan 2,4 trilyon dolara yükseldi.

Millward Brown Optimor, marka performansı analizinde son 5 yılda Apple'ın marka değerinin, yüzde 859 yükselişle 137 milyar dolar arttığını, Apple'ı, marka değerini 74,1 milyar dolar arttıran Google'ın takip ettiğini bildirdi.

Millward Brown'un araştırmasına göre, Millward Brown Optimor, Mayıs ayında yayınlanacak ''BrandZ Top 100 En Değerli Marka 2012'' araştırması öncesinde son 5 yıldaki sonuçları değerlendiren bir analiz çalışması gerçekleştirdi. Marka performansının analiz edildiği bu çalışmaya global ekonomideki değişimler ve teknolojinin yükselişi yansıdı.

Araştırmada, 2006 ve 2011 yılları arasında markalar bireysel olarak değer kazanınca en değerli 100 markanın toplam değeri 1,4 trilyon dolardan 2,4 trilyon dolara yükseldi.

Son 5 yılda Apple'ın marka değeri, yüzde 859 yükselişle 137 milyar dolar arttı. Apple'ı, marka değeri açısından 74,1 milyar dolar arttıran Google takip ediyor. Listeye 35. sıradan giren Facebook, 19 milyar dolarlık marka değeri artışıyla sıralamada yerini alıyor.

Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin (BRIC) ülkelerindeki markalar, listedeki marka değeri, toplam büyüme oranın üçte biri büyüklüğünde bulunuyor. 2006'da sadece 2 BRIC ülkesi markası sıralamaya girebilmişti. 4 yıl sonra her 5 markadan birinin, BRIC ya da Meksika'dan olduğu görüldü.

Teknoloji ve finans markalarının değeri artarken otomobil ve lüks tüketim ürünleri düşüşe geçti. En büyük büyüme gösteren sektör teknoloji oldu. Teknoloji sektörü, 321 milyar dolarlık bir artış göstererek 678 milyar dolar değere ulaştı. Finans sektörünün değeri, 2006'da 222 milyar dolar iken 2011'de 436 milyar dolara ulaştı. Bankaların yüksek karlılıklarını açıklamasıyla, finans sektörü marka değerini 5 yılda yüzde 103 arttırdı ve 2006 sıralamasına 7 markayla giren sektör, 2011'de 27 marka ile sıralamada yer aldı.

Araştırmayı yürüten Millward Brown Global Markalar Direktörü Peter Walshe, ''5 yıllık bu analiz, marka değerinin belirsizlik dönemlerinde mükemmel iş performansı göstermede ne kadar önemli bir rolü olduğunu gösteriyor. Son yıllardaki global ekonomik karmaşaya rağmen top 100 sıralamasında toplam marka değerinin dikkat çekici oranda artması, markaların önemini ve her yönetimin marka değeri yaratmak için göstermesi gereken dikkati vurguluyor'' ifadesini kullandı.

Bu yıl, Millward Brown BrandZ Top 100 En Değerli Marka Sıralaması, 22 Mayıs'ta yayımlanacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim