• BIST 82.796
  • Altın 147,560
  • Dolar 3,7818
  • Euro 4,0344
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 2 °C

Mersin Limanı dünya ortalamasını geçti

Mersin Limanı dünya ortalamasını geçti
Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, " Mersin Limanı demek Mersin demektir. Mersin Limanı'nın sadece liman istihdamı yaklaşık 20 bin kişidir. Yarattığı değer toplamı geçtiğimiz yıl 600 Milyon Euro'dur" dedi.

Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Mersin Limanı'yla ilgili gelişimin aynı zamanda Mersin kentinin gelişim öyküsü olduğu ifade ederek, "Yani Mersin Limanı demek Mersin demektir. Mersin Limanı'nın sadece liman istihdamı yaklaşık 20 bin kişidir. Yarattığı değer toplamı geçtiğimiz yıl 600 Milyon Euro'dur. Yani bu değerlendirmeler ile bir bütün olarak baktığınızda Mersin Limanı küresel ölçekte büyüme ölçeğiyle dünya liman büyüme ortalamasının üzerindedir" dedi.

Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO), Mersin Büyükşehir Belediyesi, Mersin Üniversitesi (MEÜ), Mimarlar Odası Mersin Şubesi ile Şehir Plancıları Odası Mersin Şubesi ortaklığında, 'Liman Kentlerinde Değişimi Yönetmek: Mersin'in Geleceğine İlişkin Perspektifler' konulu panel düzenlendi. Mimarlar Odası Mersin Şubesi'nde düzenlenen panele, Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, İl Emniyet Müdürü Arif Öksüz, MDTO Başkanı Cihat Lokmanoğlu, Mimarlar Odası Mersin Şubesi Başkanı Sinan Tütüncü ile merkez ilçe belediye başkanları katıldı.
 
"MERSİN PROBLEMLİ BİR KENT"
 
Panelin açılış konuşmasını yapan MDTO Başkanı Cihat Lokmanoğlu, Mersin'in, tarihsel gelişimine bakıldığında kentin kaderini bir 'iskelenin' değiştirdiğinin görülebileceğini belirterek, "Sahip olduğu iskele ve sonrasında limanı Mersin'i, küçük bir balıkçı kasabasından Akdeniz'in önemli bir liman kentine ve ticaret merkezine dönüştürmüştür. Liman kentleri genellikle diğer kentlere nazaran daha dinamik bir ekonomik yapıya sahiptirler ve bulundukları kente ve ülke ekonomisine ciddi katkılar sağlarlar. Ancak onları birbirinden farklılaştıran, deniz kültürleri, deniz ticaretine bağlı olarak gelişen yaşam biçimleri, ticari faaliyetler etrafında oluşan sosyal ve kentsel ortamları ile imajlarıdır.
 
Mersin bu açıdan büyük sıkıntıları, problemleri olan bir kenttir. Hızlı gelişmeye bağlı olarak uygun bir planlamaya ihtiyaç duyulduğu açıktır" dedi.
 
Lokmanoğlu, "Bu panelin amacı, Mersin'in kıyı kullanım kalitesi, fiziki gelişimi ve limanın genişleme ihtiyacı gibi çözüme muhtaç konularının tartışılmasına zemin hazırlamak ve bu konudaki karar alıcıların dikkatlerini çekebilmektir" diye konuştu.
 
"BİLGİYE ERİŞMEK İÇİN İLGİ DUYMAK VE İLGİLİ OLMAK GEREKİR"
 
Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu ise bu panelin hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ederek, "Bilgi çok önemli bir kavram ve değer olmakla birlikte, bilgiye erişmek için ilgi duymak ve ilgili olmak gerekir. İlgiyi ihmal ederseniz, ilgiden yoksun bir bakış açısı içerisinde sorumluluk yönetimi inşa ederseniz, bilgiden de çok fazla yararlanamazsınız. Bu toplantı bilgiyi paylaşan, bilgi değeri üzerinde paydaşlık ilişkisinde sonuçlar çıkartan bir toplantı. Ama buradaki bilgiyi edinmek içinde buradaki toplantıya ilgi duymak gerekir. Şüphesiz insanın aklı uygulamalar içerisinde ve sürecinde doğruyu elde etmek ve doğruya ulaşmak noktasında bir büyük zenginliktir. Ama ortak akılda, uygulamalardan gelen geleneklerden desteklenen ve yanlışları en aza indirmeyi amaçlayan bir kavramdır" şeklinde konuştu.
 
Mersin Limanı'yla ilgili gelişimin aynı zamanda Mersin kentinin gelişim öyküsü olduğunu belirten Güzeloğlu, "Yani Mersin Limanı demek Mersin demektir. Limana bağlı süreç onu tanımlar ve betimlerken, aslında Mersin'in gelişimini başlangıcından bugüne anlatmak demektir. Sadece bu ekonomik değil, kültürel, sosyal, toplumsal bir bütün olarak, bir kent öyküsünün tanıklığını ifade etmektir. Bütün bu ilişkiler ve bu bütün ilişkileri belirleyen öyküler o iskeleden başlayan ve bu güne gelen ve geleceğe de devam edecek ilişkiler demektir" ifadelerini kullandı.
 
"KÜRESEL DÖNGÜ ÇOK HIZLI VE ACIMASIZCA GERÇEKLEŞİYOR"
 
Sadece var olanla değil güçlendiricileri de var olan zenginliğin içine katmak gerektiğini vurgulayan Güzeloğlu, "Lojistiği, bağlantıları ve bununla ilgili alt yapıların sağlanması, rekabetçiliğe açık bir işletme anlayışı ile bunu planlayarak, güçlü bir şekilde korunması ve benzerleridir. Türkiye ve Mersin gibi gerçekten lojistik ve stratejik öneme sahip olan coğrafyalarda sadece buna sahip olmak yetmiyor. Bunu ihmal ettiğiniz zaman ya da bunu eksik bıraktığınız zaman karşılaştırmalı üstünlüğünüz ve sizi öne çıkartacak şeyler avantaj olmaktan ve üstünlük sağlamaktan geri kalıyor. Unutmayın ki küresel döngü çok hızlı ve acımasızca gerçekleşiyor. Öne çıkmak yetmiyor orada durmak gerekiyor. Orada durabilmek maliyet ve rekabet ilişkisinde ve verimliliğin ve sürdürülebilirliğin gerçekleşmesinde yatıyor" dedi.
 
Mersin Limanı'nın sadece liman kavramının doğrudan ve dolaylı net istihdamının yaklaşık 20 bin kişi olduğuna dikkat çeken Güzeloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mersin Limanı'nda yaratılan bir Euro değerinin ekonomik geri dönüşü 1.2 Euro. Bu değerlendirmeler ile bir bütün olarak baktığınızda Mersin Limanı küresel ölçekte büyüme ölçeğiyle dünya liman büyüme ortalaması üzerindedir. Önde olmak önemli değil orada durmak ve kalıcı olmak mesele. Şimdi bu öndelik limana bağlı bir öndelik mi? Hayır. Kente dayalı bir öndelik ve önderliktir. Tabii ki Mersin'in bu ekonomik büyüklüğü içerisinde tarım, sanayi, ticaret var. Ama temel olarak taşıyıcı yük amiral gemisi olarak hizmetler sektörü, ticaret ve limandır. Onun için limanın geleceğe dönük bütün perfestiklerini, projeleri, bununla ilgili kentin ilişkileri hayati derecede önemli. Bilgiyi reddeden, bilginin dışında gelişen süreçlerde başarısızlığa mahkum olur. Bunun deneyimlerini çok yaşadık. Artık zaman ve kaynak kaybetmek istemiyoruz. Bu bize yakışmıyor. Türkiye küresel ölçekteki yürüyüşünde, akıl temelinde bilginin rehberliğinde, uygulamanın zenginliğini ve küresel ölçekte örnek uygulama modellerini üreteceğiz ülkedir."
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim