• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 11 °C

MNG gözünü Uzakdoğu ve Amerika’ya dikti

MNG gözünü Uzakdoğu ve Amerika’ya dikti
Türkiye’de geniş gövdeli uçak yatırımı yapan yüzde yüz Türk sermayeli ilk şirket olduklarını dile getiren MNG Havayolları Genel Müdürü A. Sedat Özkazanç, “Filomuza kattığımız yeni A330 uçağımızla Uzakdoğu’ya ve okyanus ötesi ülkelere uçmayı planlıyoruz” d

 

1996 yılının Şubat ayında kurulan MNG Havayolları, Kasım 1997 de orta menzilli Airbus A300 ile Hahn (Almanya) ve Stansted’e (İngiltere) tarifeli kargo seferleri ile hizmet vermeye başladı. Bugün 4 Airbus A300 B4-200F, 2 Airbus A300-600 C4, 2 Boeing 737-4K5, 1 A330-200 F uçağından oluşan filosu ile operasyonlarına devam eden MNG Havayolları, Türkiye’deki hava kargo kapasitesinin büyük kısmını elinde tutuyor ve tarifeli seferlerinin yanı sıra charter seferleriyle birlikte müşterilerine uçak ve kapasite sağlayarak büyümesini sürdürüyor.
 
2000 yılında İstanbul Atatürk Havalimanı apron sahasında ve limanının 5 km dışında AB standartlarında tamamen donanımlı geçici ihracat sahası, İthalat Antreposu Hizmeti veren bir operatör durumuna gelen MNG Havayolları, gümrüklü antrepo, kayıt yapma, istifleme, kargo arama ve kargo teslim işlemlerini barkodlu sistem üzerinde gerçekleştiriyor. İzmir ve Ankara’da antrepo hizmetleri ve  gümrüklü aktarma hizmetleri ile de ülke içinde lojistik servis vermeye devam etmektedir.
 
Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir gerçekleştirdiği büyük projelerle hizmetlerine devam eden MNG Holding, inşaat, turizm, enerji, yurt içi ve yurt dışı hava kargo taşımacılığı, uçak bakım ve onarım hizmetleri, finans, savunma, bilişim ve medya dâhil olmak üzere geniş bir yelpazede faaliyetlerini sürdürüyor.
 
MNG Havayolları’nın kargo taşımacılığı hakkında bilgiler veren Genel Müdür A. Sedat Özkazanç, kaliteli işgücü ve istihdam politikalarına vurgu yaparak, ‘MNG Havayolları bireylerinin üstün çabası sayesinde hedeflerini gerçekleştirmiştir’ diye konuştu. Özkazanç sözlerine şöyle devam etti: “Büyük MNG Havayolları ailesi güler yüzlü, güvenilir, sabırlı, saygılı ve çözüme odaklıdır. MNG Havayolları kurum kültürünü özümsemiş çalışanlarıyla , ülke ekonomisine katkıda bulunmanın bilinciyle sosyal yaşamada tamamen aktif ve duyarlıdır.  En tepedeki yöneticimizden en alt kademedeki çalışanımıza kadar büyük bir firmanın kültürüne ve ilkelerine yakışan bir şekilde hareket ediyoruz. En büyük amacımız, esnek ve şeffaf bir yönetim şekliyle personelimizin yeteneklerini açığa vurmalarını sağlamak, mutlu ve gelişmeye açık çalışma ortamı sağlayarak verimliliği arttırırken onlara mutlu bir yaşam olanağı yaratmayı hedefliyoruz.”
 
‘ÇÖZÜM ORTAĞI OLMAYI HEDEFLİYORUZ’
 
MNG Havayolları’nın sahip olduğu 9 uçakla uluslar arası lojistik hizmet veren hava kargo acentaları,broker firmaları ile Hızlı Kargo Taşımacılığı yapan firmalarının taşımacılık işlerinde önemli bir çözüm ortağı olmayı hedeflediklerini kaydeden Özkazanç, “MNG Havayolları olarak tüm dünyaya hizmet ediyoruz. Piyasa şartlarından dolayı Avrupa’da MNG adıyla hizmet veremediğimiz yerlerde bize yardımcı olan yurt dışı operasyon bağlantılı firmalarımız bulunuyor. Hem lojistik firmalarına hem de hava yollarına çözüm ortaklığı sunan bir yapımız var. Buraya gelen firmalara kendi adımız üstünden kargo,ramp ve  antrepo hizmetleri ile Türkiye içinde kapı teslimine varıncaya kadar olan bir hizmet sunuyoruz.
 
‘YATIRIMLARIMIZLA ÖZEL SEKTÖRE ÖRNEK OLUYORUZ’
 
Airbus tarafından teslim edilen A330 uçağının MNG Havayolları’na, kargo taşımacılığında önemli bir ivme kazandıracağını sözlerine ekleyen Özkazanç, “Firma olarak uçak yatırımlarımızı A330’dan önce yapmaya başladık fakat bu yatırımlarımız A330 kadar ses getirmedi. A330 özel sektör tarafından alınan ilk geniş gövdeli uçaktır. Türkiye içinden yapılmış en büyük uçak yatırım finansmanına sahiptir. Özellikle şunu belirtmek isterim ki, A330 tercihimiz ilk başlarda kimi çevrelerce çok tartışılmıştı. Şimdi görüyoruz ki çok doğru bir karar vermişiz. Bu uçak sayesinde pazar payımızı önemli oranda artırmayı planlıyoruz. A330 ile daha uzun menzilli uçacağız. Ayrıca ciddi manada yakıt tasarrufu sağlayarak ses ve karbon salınımı konusunda daha çevreci uygulamalar geliştirme imkanına kavuşacağız” dedi.
 
‘UZAKDOĞU VE OKYANUS ÖTESİNE UÇMAYI HEDEFLİYORUZ’
 
1997’den beri sürekli olarak yeni yatırımlarla filolarını büyüttüklerini ifade eden Özkazanç MNG Havayolları’nın önümüzdeki dönemde büyüme hedefleri hakkında şunları söyledi:  “Firma olarak şu an Avrupa ve Ortadoğu’ya tarifeli uçuşlarımız var. Bugün dünyanın birçok noktasına uçuşlar yapıyoruz. Ayrıca şu an üzerinde çalıştığımız ciddi projelerimiz de var. Bu uçakla gerekli tüm alt yapı hazırlandığı zaman planımız takdirde bize coğrafya olarak uzak noktalara da uçuşlarımızı gerçekleştireceğiz. Hedefimizde Uzakdoğu ve okyanus ötesi ülkeler var.”
 
‘TÜRKİYE’NİN HAVA TAŞIMACILIĞINDA ÖNÜ AÇIK!’
 
Önümüzdeki dönemde Türkiye’de hava kargo taşımacılığı alanında ciddi bir büyümenin olacağını öngördüklerini kaydeden Özkazanç, “Biz yaptığımızın 10 kat fazlasını yapabiliriz diye düşünüyoruz. Türkiye’nin jeopolitik konumu ve Avrupa’ya olan yakınlığı sayesinde multimodal dağıtım yapma imkânımız ülkemizin tercih edilebilirlik olanağını artırıyor. Türkiye’de bu sektörün önü çok acık. Bana göre ileriki zamanda organik ürüne artacak talep ile birlikte bizim Avrupa’nın organik tarım deposu olma yolunda atacağımız adımlar Türk havayolu taşımacılığının önemini de artıracak” diyerek konuşmasını devam etti.
 
‘ÇÖZÜM ODAKLI ÇALIŞIYORUZ’
 
MNG Havayolları’nı piyasadaki rakiplerinden ayıran en önemli özelliğin çözüm ortaklı çalışma isteği olduğunun altını çizen Özkazanç, “Bununla birlikte her konuya proje olarak bakıp ona göre çözümler sunuyoruz. Biz uçak pazarlıyoruz, uçağın yarısını pazarlıyoruz, kilo satıyoruz, hizmet satıyoruz. Gelebilecek her türlü talebe esnek çözümler sağlıyoruz. Hem mali hem de operasyonel olarak avantajlarımızı bilip ona uygun şartlarda çözüm üretebilme kabiliyetimiz, diğer firmalardan farklı olduğunun en önemli kanıtlarıdır” şeklinde sözlerini sürdürdü.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim