• BIST 10247.75
  • Altın 2395.162
  • Dolar 32.2695
  • Euro 34.6233
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 12 °C

Panel kilitlendi 1.5 saat mahsur kaldılar

Panel kilitlendi 1.5 saat mahsur kaldılar
Dün gece, Güney Kore’den alınan trenlerden birinin kumanda panelinin kilitlenmesiyle yolcular yaklaşık 1.5 saat mahsur kaldı.

BU DA TRENİN PHİLEAS'I MI?

Dün gece, Güney Kore’den alınan trenlerden birinin kumanda panelinin kilitlenmesiyle yolcular yaklaşık 1.5 saat mahsur kaldı.

Dün akşam 18:45’te Sirkeci’den kalkarak Halkalı yönüne giden tren, yolcularına gerilimli dakikalar yaşattı. Tam Yedikule istasyonuna girerken kumanda paneli kilitlenen trenin makinisti telaşlı haliyle, Yedikule istasyonunun hareket amiri de kayıtsız ve telaşlı haliyle yolcuların hedefi oldu. Trenin tam da makas önünde arızalanmasıyla da, o yönde ve saatteki tüm seferler durumdan olumsuz etkilendi.

Trenler akıllı ama kullananlar yeterince eğitildi mi?

Sirkeci-Halkalı hattında çalışan yeni banliyö trenleri oldukça fonksiyonel özelliklere sahip. Ana vatanı Güney Kore. Uçaklardaki gibi karakutuların yanı sıra elektronik güvenlik sistemleri ve engelli vatandaşlar için hazırlanmış özel bölümler de bulunuyor. Akıllı trenler, 170 koltuk, üç tekerlekli sandalye bölümü ve 574 ayakta yolcu olmak üzere toplam 747 kişi taşıyabiliyor.

Buraya kadar her şey çok güzel. Ama, dün akşam her gün bu hatta seyahat eden yolculardan ‘akıllı trenler’ için hiç de olumlu sözler duymadım. Tam Yedikule istasyonuna girerken birdenbire duruverdik. 5-10-15 dakika hiç kimse tek bir izahatta bulunmuyor. İki istasyon arasında kalsak, izah edilebilir. Ama, trenin başı istasyona girmiş durumda. Hareket amiri arkadaş elinde telsiz aşağı yukarı dolaşıyor. Defalarca durumu açıklayan bir anons yapmasını istediğimiz bu kişi, elinde telsiziyle telaşlı telaşlı koşuşturmanın görevinin icrası için yeterli olduğunu düşünüyor ve hiçbir yolcunun anons uyarısını dikkate almıyor.

Kabinde neler oldu?

Bir telaş da trenin kumanda kabininde yaşanıyordu. Zavallı makinist, bir çabayla kilitlenen kumanda panelini açmaya çalışıyordu. Aradan 15 dakika geçtikten sonra kapıların açılmasını sağlayarak fenalaşan birkaç yolcuyu kurtarmıştı ama daha ötesi elinden gelmiyordu. İşin dramatik tarafı, trenin arızalandığı yer Yedikule istasyonundaki makasın tam önündeydi. Bu da, mağduriyetin tüm hatta yayılması anlamına geliyordu. Tam, 1 saat 15 dakika arızayı gidermeye çalışan makinist, sonunda başarmıştı. Tren geri geri çıktı. Halkalı yönünden gelen başka bir tren ile kafa kafaya geldiler.

Sonunda, ‘akıllı tren’in gerisin geri Sirkeci’ye, ‘yaşlı tren’in ise yeniden Halkalı yönüne gitmesine karar verildi. Ama, bu işlem dahi bağırış çağırış içinde yapılmaya çalışıldı. Sonunda ısrarlarımız üzerine durumu izah eden anonsu yapmaya karar verdi sevgili hareket memurumuz.

Bu bir ‘akıllı tren’ hikayesidir. Sayın TCDD yönetimi, lütfen personelinize kriz yönetimini anlatıp, B planı olgusunun ne demek olduğunu öğretiniz. Arızasız yolculuklar dilerim.

Selçuk ONUR-Lojiport

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim