Pegasus Havayolları, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kendi yer hizmetlerini kendi verme kararı aldı. Pegasus Havayolları’ndan yapılan açıklamada, “ Şirketimiz, Halka Arz izahnamesinde Havaalanı Operasyonları başlığı altında belirtildiği üzere verimlilik artırmaya yönelik girişimler çerçevesinde 1 Haziran 2013 tarihi itibariyle İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yer hizmetleri kapsamında bugüne kadar dışarıdan tedarik edilen misafir check in, uçağa kabul, kayıp ve hasarlı bagaj ve harekat koordinasyon hizmetlerini kendisi vermeye başlamıştır” ifadeleri kullanıldı.
Uzun süredir kendi yer hizmetlerini kendi vereceği konusunda çalışmalar yürüten Pegasus Havayolları, geçtiğimiz yılın Kasım ayında Çelebi Hava Servisi ile nikah tazelemişti. 1 Haziran 2013’ten itibaren geçerli olmak üzere Pegasus Havayolları ile Çelebi Hava Servisi arasında 3 yıllık yer hizmetleri sözleşmesi imzalanırken Pegasus Havayolları, sürpriz bir kararla sözleşmeyi feshetti.
Çelebi, geçtiğimiz yıl Kasım ayında yapılan açıklama şöyle duyurmuştu:
“Şirketimiz ile Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş ("Pegasus") arasında 30 Kasım 2011 tarihinde imzalanmış olan ve 31 Mayıs 2013 tarihine kadar geçerli olan Havaalanı Yer Hizmetleri Sözleşmesi, Şirketimiz ile Pegasus arasında mutabakata varılan kapsam çerçevesinde 22 Kasım 2012'de; taraflar arasındaki mevcut sözleşmenin bitiş tarihi olan 1 Haziran 2013'ten başlamak üzere 3 yıllığına uzatılmış olup, karşılıklı olarak fesih edilmediği sürece yeni sözleşme 1 yıl süreyle uzatılabilir.”
www.UlasımOnline.com