• BIST 97.533
  • Altın 145,969
  • Dolar 3,5805
  • Euro 3,9998
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 14 °C

Pegasus’tan ilk çeyrekte rekor büyüme

Pegasus’tan ilk çeyrekte rekor büyüme
Türkiye’nin öncü düşük maliyetli havayolu şirketi Pegasus Hava Yolları’nın 2013 yılının ilk 3 ayında satış gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artarak 386 milyon TL’ye ulaştı.

 

Kurulduğu 2005 yılından beri büyümesini kesintisiz olarak sürdüren Türkiye’nin öncü düşük maliyetli (Low Cost) havayolu şirketi Pegasus Hava Yolları, 2013 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. 2013 yılının ilk çeyreğinde misafir sayısı bir önceki döneme göre yüzde 28 artarak 3,25 milyon’a ulaşan Pegasus’un aynı dönemde satış gelirleri de yüzde 38 artarak 386 milyon TL oldu. Misafir doluluk oranındaki ve uçak kullanım oranlarındaki hızlı büyüme 2013 yılının ilk çeyreğinde de devam etti. 44 uçaklık genç ve dinamik filosu ile misafirlerine uygun fiyata güvenli ve zamanında seyahat hizmeti sunan Pegasus’un 2013 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarına göre; PGS Operasyonel FAVKÖK geçen yılın aynı dönemine göre 73 milyon TL iyileşme göstererek, 52 milyon TL’ye ulaştı. Şirket, Vergi öncesi karlılıkta ise ilk 3 ayı pozitif kapatarak bir önceki yılın aynı dönemine göre 100 milyon TL iyileşme sağladı.
 
DOLULUK ORANI ARTTI
 
Şirketin operasyonel anlamda yaşadığı başarı yılın ilk çeyreğinde doluluk oranlarına da yansıdı. Pegasus’un bu dönemdeki misafir doluluk oranı da 4 puanlık artışla yüzde 78,3 seviyesine yükselirken,. Yine aynı dönemde ortalama günlük uçak kullanım oranı da yüzde 14,5 artarak, 9,5 Blok saatten 10,9 blok saate çıktı. Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, ilk çeyrek finansal sonuçlara ilişkin açıklamasında “Bu üç ayda ulaştığımız sonuçlara baktığımızda; sezonsallık nedeniyle durgun geçmesini beklediğimiz bir dönemde PGS Operasyonal kârlılığımızı (EBITDAR) 52 milyon TL’ye çıkardık yine aynı dönemde konma başına misafir sayısı da yüzde 7 artarak 137 misafirden 147 misafire ulaştı. Bu başarılı finansal ve operasyonel sonuçların arkasında stratejik iş modelimiz ve sonuç odaklı yapımız bulunmaktadır. Operasyonumuzda satış/pazarlama ve verimlilik odaklı yaklaşımımızın artarak sonuca ulaştığını görüyoruz. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye’nin 2. büyük havayolu konumunda bulunuyoruz. Misafirlerimizin gidecekleri yere zamanında ulaşmasını önceliklendiren bir
 
hava yolu şirketi olarak 2013 yılının ilk 3 aylık dönemini yüzde 92.94’lük zamanında kalkış ile tamamladık. Mart sonu itibariyle 2000’den fazla aile bireylerimizle, misafirlerimize 29 ülkede 71 noktaya uygun fiyatlı, güvenilir ve zamanında seyahat imkanı sunuyoruz. Mayıs ayında başlayacak Barselona, Haziran ayında başlayacak Doha ve Atina uçuşlarımızla yılın 2. yarısında misafirlerimize yeni destinasyon alternatifleri sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim